Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:57

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
spacers op 6J velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht spacers op 6J velgen
Ik heb op mijn 911 uit 1985 achter 6J velgen zitten. Volgens mij moet
dit 7J zijn. Mijn voorvelgen zijn nu even breed als achter. Nu vind ik het wat te prijzig om nieuwe velgen te kopen, voorzover je ze al kunt vinden, dus ik zal zelf te denken om spoorverbreders aan te schaffen, maar heb
geen idee hoe breed die dan zouden moeten zijn om mijn 6J velgen weer 7J te laten lijken.

Ik heb ergens gelezen dat het verschil in breedte 1 inch is in totaal, dus 1/2 inch naar iedere kant. Heeft een van jullie misschien een idee hierover?

01 apr 2007 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Aan de rand van de velg ga je steeds blijven zien dat de velgen identiek zijn (7j heeft een bredere boord).
Doch een spoorverbreder van 1,5 cm lukt zonder problemen en levert bij een 6J velg ongeveer hetzelfde effect dat het achterwiel iets breder staat en zorgt toch dat je nog meer dan voldoende plaats in je wielkast hebt

Laatste update 22/10/2013

02 apr 2007 14:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De ET waarde van de 6J en 7J zijn anders; de 6J valt verder naar binnen.

De combinatie van velgbreedte en ET waarde voor de 911 velgen is zodanig dat de rand van de velg aan de binnenkant steeds op dezelfde plek uitkomt. Als je de buitenrand van de 6J velg dus wilt opschuiven zodat hij uitkomt waar de buitenrand van een 7J velg zou vallen, dan moet je er een spacer van een volledige inch tussen zetten.

Maar volgens mij zit er normaal 8J achter bij jouw auto; dat zou betekenen dat er 2x een inch tussen moet om de buitenkant van de velg te krijgen waar deze hoort. Ik denk ook dat jou 6J velg achter wel erg ver in de wielkast staat, klopt dat ? Dat redt je alleen niet met je standaard tapeinden op de naaf...

03 apr 2007 19:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]