| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
PSM http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=13479 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | anton964 [ 04 mei 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | PSM |
even een vraagje op mijn porsche zit optie 220.PSM: Porsche Stability Management.wat is dit percies? en hoe kan ik zien dat dit er op zit? het is een 964 c2 van 92. anton964 |
Auteur: | Paul II [ 04 mei 2007 23:10 ] |
Berichttitel: | |
Lijkt me sterk Anton PSM is een electronisch systeem wat o.a. via remingrepen, maar ook beinvloeding van het gaspedaal - wat dus niet mechanisch maar electronisch moet zijn - ingrijpt wanneer de auto dreigt uit te breken. Ingevoerd met de 996 Of heb je een naar 964 omgebouwde 996 (of 997) ======================== Optie 220 voor een 964 blijkt een Sperdifferentieel: het diff. laat geen onbeperkt verschil toe tussen de draaisnelheid van de beide wielen. |
Auteur: | MS964 [ 04 mei 2007 23:14 ] |
Berichttitel: | |
Dat zou te gek zijn: een naar 964 omgebouwde 997! |
Auteur: | anton964 [ 04 mei 2007 23:24 ] |
Berichttitel: | |
he niet gaan vloeken he met je 996! ik weet het ook niet de opties op mijn wagen zijn c22 139 220 340 437 438 573 659 935 980 wie weet wat het allemaal is? gr anton964 |
Auteur: | Olaf [ 04 mei 2007 23:26 ] |
Berichttitel: | |
Code Option Description 139 Seat Heating - Left 220 Locking differential 340 Seat heating - Right 437 Comfort seat left 438 Comfort seat right 573 Air conditioner 659 Onboard computer 935 Seat cover rear RLL 980 Seat cover - Raff - leather |
Auteur: | Rob Herfst [ 04 mei 2007 23:28 ] |
Berichttitel: | |
http://www.kindel.com/Porsche/options.asp Met een watergekoelde 996 groet! |
Auteur: | Olaf [ 04 mei 2007 23:29 ] |
Berichttitel: | |
Te laat |
Auteur: | Rob Herfst [ 04 mei 2007 23:32 ] |
Berichttitel: | |
Ik had blijkbaar de PSM nog aan staan |
Auteur: | anton964 [ 04 mei 2007 23:38 ] |
Berichttitel: | |
dank u nog een vraagje.220 Locking differential . wat is het?en wat heb je er aan?hoe weet ik of het werkt en er ook op zit. o dat zij 4 vragen. anton964 |
Auteur: | jeroenoop [ 04 mei 2007 23:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Paul van Engelen schreef
Alle type's van de 996 Hoe werkt dit in de praktijk |
Auteur: | Rob Herfst [ 04 mei 2007 23:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het begon bij de 996 met TC (Traxion Control), en bij de introductie van de C4 werd het vervangen door PSM (volgens mij zelfs standaard op de C4 en optie op de C2) |
Auteur: | Olaf [ 04 mei 2007 23:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
A locking differential or locker is a variation on the standard automotive differential. A locking differential provides increased traction compared to a standard, or "open" differential by disallowing wheel speed differentiation between two wheels on the same axle under certain conditions. .... Google zelf maar eens - weet je zeker dat je je dit weekend niet gaat vervelen |
Auteur: | Beltar [ 05 mei 2007 0:08 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Idd en het verschil tussen TC en PSM op de 996 is dat PSM ook op de voorwielen ingrijpt en TC nog niet. PSM zou ook met meer parameters rekening houden. Op de 997 werd PSM nog slimmer en kan uit 2/3 standen gekozen worden: normaal, sport (laat een lichte drift toe) en OFF, voor de grote jongens die het alleen kunnen... |
Auteur: | jeroenoop [ 05 mei 2007 0:10 ] |
Berichttitel: | |
Beltar en Rob Herfst Bedankt voor deze info |
Auteur: | Tom4S [ 10 mei 2007 22:39 ] |
Berichttitel: | |
Ik slaag er toch nog vlot in om achterkant te laten uitbreken met 996 4S met PSM aan. Weet iemand hoe ik kan zien / voelen hoe (or wanneer) die PSM juist werkt? |
Auteur: | wolf [ 10 mei 2007 22:53 ] |
Berichttitel: | |
Da's knap met een 4 wiel-aangedreven auto en PSM.... |
Auteur: | Tom4S [ 10 mei 2007 22:58 ] |
Berichttitel: | |
niet knap hoor, ben helemaal geen ervaren P-ist. Gewoon snel komen aanrijden naar kruispunt, hard remmen en terug naar twee, dan straat rechts afslaan en gewoon beetje gas erop in z'n twee terwijl koppeling beetje sleept en weg is ie. |
Auteur: | John [ 11 mei 2007 9:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Of gladde banden of mieters hard aan komen rijden............is mij nog nooit gelukt met de 4s ook niet tijdens slalomwedstrijden en op de epoxytrainingsbaan in Lelystad bij Paul Maaskant. Een 996 4s rijd op een rails |
Auteur: | anton964 [ 11 mei 2007 9:54 ] |
Berichttitel: | |
zo na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat het er op zit. maar ik weet nog steeds niet wat ik er aan heb, gr anton964 |
Auteur: | Roi [ 11 mei 2007 13:53 ] |
Berichttitel: | |
@anton964, http://auto.howstuffworks.com/differential6.htm |
Auteur: | Tom4S [ 11 mei 2007 14:29 ] |
Berichttitel: | |
John banden zijn op zich nog redelijk (denk nog goed voor minstens 5.000 km's), vergat er wel bij te vertellen dat weg niet 100% droog was ... .... maar toch ik schrok er wel van Tom |
Auteur: | Carrera4s [ 11 mei 2007 14:49 ] |
Berichttitel: | |
Simpel, als PSM in werking treedt, knippert er een waarschuwing op de dash. Op droog wegdek is mij dit nog nooit overkomen. Af en toe eens op nat wegdek bij het (zeer) hard wegaccelereren vanop een rotonde. Akkoord met wat John schrijft. |
Auteur: | 997GT3 [ 11 mei 2007 16:00 ] |
Berichttitel: | |
Knipperen van psm geen probleem, ik heb het genoegen gehad om met johns 4s ff op zandvoort te sturen, slippen is goed te doen, ook op droog wegdek, vraag maar aan john's zoon |
Auteur: | Carrera4s [ 11 mei 2007 16:26 ] |
Berichttitel: | |
Tja, zover ben ik op de openbare weg nog niet kunnen/durven gaan ! Ik moet eens het circuit op denk ik... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |