je hoeft niet de hele wielophanging te vervangen
dat je auto achter te laag staat kan zijn door dat de torsie veren wat slapper geworden zijn
je kan proberen om de wagen op hoogte terug te zetten (de hoogte is verstelbaar)
het aanlopen op de olie leiding kan veroorzaakt worden door een slechte uitlijning, maar kan bv ook doordat de auto te ver in veert (ook weer omdat de auto te laag staat en/of de veren wat van hun kracht verloren hebben)
vrij wel zeker zijn de rubbers in de wielophaning uitgedroogd en uitgesleten
(kans dat ze nog goed zijn is eigenlijk nihil)
de rubbers van de achterwiel ophaning kan je los krijgen
evt. kan je voor "aftermarket" rubbers gaan (neatrix)
neem in geen geval van die harde kunststof bussen (polygrafiet, nylon, etc. etc.)
als je de achterwiel ophaning doet (of laat doen) kan je het beste alles in één keer laten doen, want de meeste tijd/kosten gaan in de arbeid zitten en niet zo zeer in de onderdelen
daarom zou ik (voor de zekerheid) ook maar meteen de tosie veren laten vervangen
mooiste is om de draagarm even te laten stralen en poedercoaten en de veerplaten opnieuw te laten galvaniseren
evt. kan je achter torsies nemen die 1 of 2mm dikker (lees stugger) zijn van een iets later model
bij de voorwielophanging zijn de rubbers ook 100% zeker versleten
deze rubbers kan je niet los kopen (ook hier geldt weer: koop geen harde kunststof bussen!!!)
kijk even op
www.914parts.nl
daar kan je je voor-draagarmen op ruilbasis van nieuwe rubbers laten voorzien (is de enige betaalbare optie)