| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

remmen upgrade porsche 3.2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=13703
Pagina 1 van 2

Auteur:  lagel [ 23 mei 2007 20:48 ]
Berichttitel:  remmen upgrade porsche 3.2

onze porsche krijgt binnenkort een remmen upgrade. heeft laatst nieuwe blokken gekregn en klauwen waren gereviseerd. maar ben niet echt heel tevreden erover. en nu wil ik dan maar meteen goed doen.

ik zat zelf te denken aan:

geboorde remschijven:
964 remklauwen ( is mij verteld dat dit hele verbetering is??)
sport remblokken

http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... .htm#item2

ik had nog dit setje gezien. alleen dat was alleen voor de voorwielen. is dit ook wel verstandig zulke sterke remmen voor en onverandert achter?

http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... htm#item14

en deze kwam ik ook tegen. erg duur maar wel erg mooi. alleen dit en dat vorige setje lijkt mij een beetje te veel van het goede?

Auteur:  911-lover [ 23 mei 2007 21:06 ]
Berichttitel: 

Een upgrade van de remmen voor een 911 3.2 is al meermaals besproken.
Even de zoekenknop gebruiken en je komt oa dit tegen :wink:

Auteur:  Olaf [ 23 mei 2007 21:30 ]
Berichttitel: 

Lagel, de Forum techniker heeft onlangs 'n hele mooie "brake-upgrade" op 'n 3.2 racertje gedaan :idea:

Auteur:  Jeroen914 [ 23 mei 2007 21:41 ]
Berichttitel:  Re: remmen upgrade porsche 3.2

lagel schreef:
maar ben niet echt heel tevreden erover

wat is er niet naar je zin met je huidige remmen, en wat verwacht je van grotere remmen?

Auteur:  Renntech [ 23 mei 2007 22:52 ]
Berichttitel:  Re: remmen upgrade porsche 3.2

Jeroen914 schreef:
......en wat verwacht je van grotere remmen?


:lol: Jeroen, ik weet wat jij wil gaan zeggen.

Auteur:  Roi [ 23 mei 2007 23:21 ]
Berichttitel: 

meer onafgeveerde massa... :)

Auteur:  Renntech [ 23 mei 2007 23:27 ]
Berichttitel: 

Fout :roll:

Auteur:  Renntech [ 23 mei 2007 23:37 ]
Berichttitel: 

Ik heb de laatste tijd heel wat verbouwingen uitgevoerd. Hier een paar ideeën met foto's.

Een 964 naar 993 Turbo remmen:



AfbeeldingAfbeelding

Een 993 Naar 993 Turbo remmen:

AfbeeldingAfbeelding

Een SC naar 964 remmen:

AfbeeldingAfbeelding

Een 3.2 naar RSR remmen:


Afbeelding

Auteur:  Sofie [ 24 mei 2007 0:01 ]
Berichttitel: 

TAROX
Brembo
Alcon

Keuze genoeg...

Auteur:  Roi [ 24 mei 2007 0:21 ]
Berichttitel: 

@Erwin,

Geintje ...maar die 964 is dat een C4 of C2? Ik begreep dat je bij de C2 ook het reservoir moet vergroten....of zit ik er naast.

Roi

Auteur:  Jeroen914 [ 24 mei 2007 0:22 ]
Berichttitel:  Re: remmen upgrade porsche 3.2

Renntech schreef:
:lol: Jeroen, ik weet wat jij wil gaan zeggen.

ik geef toe... soms blijft de plaat hangen :mrgreen:

Heb je al eens geprobeert om een 993 schijf over een vroege naaf heen te monteren?
(de naaf moet naar ik begrepen heb dan een klein beetje afgedraaid worden)

Sofie, post eens wat info over wat je kan leveren voor een 911 t/m 1989

Auteur:  Sofie [ 24 mei 2007 0:25 ]
Berichttitel: 

Zal ik morgen nakijken (euhm.. binnen paar uurtjes :D ) nakijken.

Zal meteen alles posten.

http://www.tamcarworks.be/remmen.htm => gaat over TAROX
(Remklauw Type: de verschillende types kan men aanklikken en zo gaat men direct naar de informatie)

Maar Alcon blijft het meest gebruikte.

Auteur:  Renntech [ 24 mei 2007 7:29 ]
Berichttitel:  Re: remmen upgrade porsche 3.2

Jeroen914 schreef:

Heb je al eens geprobeert om een 993 schijf over een vroege naaf heen te monteren?
(de naaf moet naar ik begrepen heb dan een klein beetje afgedraaid worden)



Ja, dat gaat aan de vooras.
Idd. de naaf afdraaien naar exact de zelfde diameter die de naaf van de 993 heeft. Daarop kun je 993 remklauwen monteren met adapters. Wel moet je met 17" wielen gaan rijden met spoorverbreders.

@ Roi, de extra benodigde remvloeistof bij een 993T remklauw en een remzuigerslag van 2 mm die je niet eens zult halen bij remmen is 2cm² groter dan bij een 964 klauw. En dat is weer 0,5 millimeter extra vloeistofdaling in het reservoir.......het antwoordt kun je nu wel raden :roll:

Auteur:  Paul II [ 24 mei 2007 9:04 ]
Berichttitel: 

Ben ook wel benieuwd waarom je niet tevreden bent.

Zo'n Brembo setje is wel heel mooi!
Maar achter fraaie Fuchs velgen op een 3.2 :o :?

Auteur:  Sofie [ 24 mei 2007 11:29 ]
Berichttitel: 

Eigenlijk zijn er weinig grenzen.

Alles kan gebouwd worden, maar dat heeft natuurlijk z'n prijskaartje.

Voor de Belgen: Opgelet voor de Belgische wetgeving omtrend het aanpassen van de remmen.

Auteur:  Dick [ 24 mei 2007 15:57 ]
Berichttitel: 

Ik heb wel gemerkt dat het uiteindelijk toch 'wat vertrouwder' remt als je ook de juiste hoofdremcilinder bij de desbetreffende remklauwen monteert...

Het is bijvoorbeeld voor een SC hoofdremcilinder lastig om de grotere 964 remklauwen 'vol te pompen' :roll:

Iemand hier nog iets over te melden ?

gr.

dick

Auteur:  lagel [ 24 mei 2007 20:13 ]
Berichttitel: 

ik vind dat hij niet snel afremt, zeker als ik wat harder rijdt en ik moet het pedaal best hard/ver intrappen. als ik het vergelijk met onze toyota rav die staat stuk eerder stil.

Auteur:  Jeroen914 [ 25 mei 2007 0:13 ]
Berichttitel: 

als je (te) hard trapt, kan je dan je wielen blokkeren :?:

Auteur:  Peter [ 25 mei 2007 11:42 ]
Berichttitel: 

lagel schreef:
ik vind dat hij niet snel afremt, zeker als ik wat harder rijdt en ik moet het pedaal best hard/ver intrappen. als ik het vergelijk met onze toyota rav die staat stuk eerder stil.


Verwar de kwaliteit van de remmen niet met de kracht die je moet uitoefenen op het rempedaal. Veel moderne wagens hebben een rembekrachtiging die zodanig sterk is dat je het rempedaal alleen maar mag aaien. Dit zegt niks over de remweg. Ik vind veel 'moderne'
remmen niet prettig, ze bijten vreselijk en zijn niet doseerbaar. Ik vind dat niet prettig. Volgens mij een marketing trucje, voor veel mensen zijn dat hele goede remmen.

Auteur:  lindemans [ 25 mei 2007 12:56 ]
Berichttitel: 

Peter 993 schreef:
Verwar de kwaliteit van de remmen niet met de kracht die je moet uitoefenen op het rempedaal


Helemaal waar !!!
Mijn lease-fransoos lijkt ook veel beter te remmen als je alleen op normaal benodigde pedaalkracht afgaat. Met de 911 kun je veel lekkerder doseren; en als je door een bepaald punt heentrapt dan remt het wel heel erg goed hoor !

Auteur:  WdePundert [ 25 mei 2007 14:10 ]
Berichttitel: 

Inderdaad. Je kunt veel meer met gevoel remmen.

Auteur:  lagel [ 25 mei 2007 21:32 ]
Berichttitel: 

nja ik had het vandaag weer. net als vorige keer reed ik op de snelweg dit keer maar 120 (vorige keer 200 en toen moest ik ook ineens afremmen omdat een auto voor mij ineens een rare beweging mijn kant op maakte, had best veel ruimte ertussen maar ik kwam toch akkelig dicht achterop), voor mij remde auto's in een keer rap af en ik zat al op het rempedaal en had snelle reactie, maar toch voelde het niet zoals het hoort.

Auteur:  Bert [ 25 mei 2007 22:04 ]
Berichttitel: 

Misschien eens met andere blokken proberen vóór je véél geld gaat investeren? Goede blokken kunnen een hoop doen, omdat ik met de P. nog geen ervaring met ander blokken heb kan ik je geen advies geven maar er zijn hier ongetwijfeld een aantal die daar wat zinnigs op te zeggen hebben.

Auteur:  lagel [ 27 mei 2007 0:57 ]
Berichttitel: 

zitten pas nieuwe in en dat waren goede. het is niet dat ik in 1 sec stil hoef te staan, maar het mag wel ietsje beter

Auteur:  Jeroen914 [ 27 mei 2007 2:51 ]
Berichttitel: 

grotere remmen verkorten je remweg niet :idea:
standaard remmen van een 3.2 zijn prima in staat om de auto rap snelheid te laten verminderen
dus daar ga je zeker je probleem niet mee oplossen

zoals al gezegd, je remmen werken niet zoals in moderne trut-mobielen die al in de ankers hangen als je met je tenen wiebelt
je moet gewoon wat meer je best doen
het bijkomend voordeel daarvan is dat je de remmen ook beter kan doseren

maar om voor de zekerheid andere problemen uit te sluiten, nogmaals: kan je je wielen blokkeren als je heel hard remt?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/