| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

remschijven 964 dicht of geperforeerd?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=13751
Pagina 1 van 1

Auteur:  flatsix [ 27 mei 2007 21:05 ]
Berichttitel:  remschijven 964 dicht of geperforeerd?

Zitten er op een 964 standaard gewone of geperforeerde remschijven? Ik zie versch. foto's van geperforeerde langskomen, maar mijn targa uit 1990 heeft gewone schijven. Klopt dat niet, of is iedereen aan het upgraden?? Scheelt dat dan veel met de remmerij? :shock:

Auteur:  supercarrera [ 27 mei 2007 21:24 ]
Berichttitel: 

Hallo flatsix,

Jouw auto heeft de gebruikelijke (prima werkende) inwendig geventileerde schijven. Volgens mij hebben alleen de RS en verdere derivaten de Turboklauwen en - schijven met perforaties. Ik wil best geloven dat die nog meer stopping power leveren maar voor de gemiddelde privecoureur voldoen de standaardremmen uitstekend. Verder wil het oog ook wat - ik geef toe; het ziet er altijd indrukwekkend uit, die dikke klauwen en schijven met gaatjes - en zal ook de wetenschap dat je je remmen hebt geupdate de suggestie van beter remmen versterken.
Daarbij komt dacht ik ook het verhaal van andere remblokken om de hoek kijken om het maximale rendement, of iig meer rendement uit je verbeterde anker te halen.

Groet, Theo

Auteur:  rob964.c4 [ 27 mei 2007 21:59 ]
Berichttitel: 

idd jouw schijven zijn orgineel,


je kan ook upgraden 8) wat ik heb gedaan (discussie wel of niet nodig gaan we nu niet aan)

tevens kan je ook geperforeerde schijven krijgen voor jouw rem systeem zonder andere klauwen te monteren.
Daar zijn verschillende meningen over, vooral over de kwaliteit.
De een zegt minder van kwaliteit er weer een ander heeft al vele circuit km gemaakt zonder problemen.


robert

Auteur:  trolleydolly [ 27 mei 2007 22:35 ]
Berichttitel: 

Ik heb bij mijn vorige autos altijd voorkeur voor dichte, gesleufde schijven gehad.(Tarox en Stoptech)
Geboorde schijven "brommen" vaak en zijn gevoeliger voor haarscheurtjes vanuit de gaatjes, vooral na Nurburgring-gebruik...
Ik weet niet hoe het met geboorde Porsche-schijven zit, maar dat zijn mijn ervaringen.

Auteur:  MichM3 [ 27 mei 2007 23:00 ]
Berichttitel: 

Klopt, beter sleuven in de schijven dan gaatjes...minder kans om scheuren

Auteur:  frank 964 [ 27 mei 2007 23:24 ]
Berichttitel: 

inderdaad,ik heb op mijn race bmw 325 i voor de Nordschleife ,een setje ATE powerdisc gekocht ,dus ook met sleuven, bevallen prima,maar heb natuurlijk ook de standaard blokken er niet meer omheen :lol:
Is voor redelijk weinig geld te koop , kijk een op de duitse ebay.

Is goed spul..

Auteur:  911-lover [ 29 mei 2007 1:37 ]
Berichttitel: 

Ik heb opmenig wagens geperforeerde en gegroefde gehad en op de 951 zitten er nu enkel geperforeerde.
Maar één keer last van scheurtjes gehad in mijn allereerste set en deze zijn zonder problemen in de garantie omgeruild.
Ik had steeds OMP schijven

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/