Auteur |
Bericht |
Ger4S
|
RS wielen voor 993 4s
Ik denk er aan eventueel een tweede set velgen te kopen voor mijn 993 4s. De orginele 993 RS velgen heb ik altijd heel mooi gevonden. Ik weet niet of orginele nog te kopen cq te betalen zijn. In 911 Porsche World worden RH RS velgen aangeboden. Is dat wat ?
Nou heb ik wel wat rond gegoogled maar het is kennelijk heel erg belangrijk welk type velg je koopt omdat een verkeerde keus in breedte, merk of model kan zorgen voor de welbekende "Sjonnie look" Alhoewel sommige mensen de orginele RS velgen misschien ook als zodanig zullen betitelen
Ik zag in een ander topic dat Ome Piet velgen aanbood die er erg op lijken maar kennelijk toch niet de goede zouden zijn (het daarin beschreven advies van de Pearle neem ik eerdaags wel ter harte )
Wie kan mij adviseren m.b.t. merk, breedte en model.
Ik zie graag jullie reakties tegemoet.
|
02 okt 2006 13:52 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Originele RS velgen zijn inderdaad imho het mooist onder een 993.Maar ik denk dat jou auto te breed is voor originele
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 okt 2006 19:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Geef eens de maten van velgen waar je een oogje op hebt: breedte, ET waarde, diameter.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
02 okt 2006 20:40 |
|
|
Ger4S
|
Goeie vraag. Ik zat te denken aan 8.5 x 18 en 10.5 x 18. Dan heb ik breedte en diameter gehad. Wat is ET waarde ook alweer ?
|
02 okt 2006 22:34 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Gebruik ff de zoekfunctie alhier en je komt al een heel eind!
Voor de originele Porsche velgen kan je ff kijken bij de firma Sportcarunit in München. Een site waarop je direct je Porsche model met de gekozen after-market velgen in beeld krijgt, heb ik nog niet gevonden.
Veel succes!
|
02 okt 2006 22:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
40 voor de 4S
65 voor de "gewone".
Denk dat je aan de replica's moet,
of spacers op de achteras.
|
02 okt 2006 23:08 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Als je voor replica´s gaat, Cargraphic heeft hele mooie.
Vandaag toevallig hun catalogus binnengekregen, gewoon 288 pagina´s pure Porscheporno.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 okt 2006 0:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Alle maten van een velg zie je hier ET = afstand tussen hartvlak en aanlegvlak velg; lagere waarde zet de velg verder naar buiten, en omgekeerd
Deze ET waarden gaan (dus) over de achterwielen. Voor is het standaard 52 uit het blote hoofd. Deze gegevens staan ook in het Instructieboekje.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 okt 2006 12:00 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Vanzelfsprekend.
|
03 okt 2006 12:38 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Martijn heeft toch zo'n setje in de aanbieding?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=8605
|
03 okt 2006 12:46 |
|
|
Ger4S
|
Tsja ik wist ooit wel wat ET waarde was maar ja ik word ook een dagje ouder
Dank voor jullie adviezen tot zover.
Stephan ik vind Cargraphic inderdaad heel mooi maar voor een 993 een beetje te heftig. Voor een 996 vind ik deze meer geschikt
De velgen van "ome Piet" kan ik niet echt goed beoordelen op de onduidelijke foto's in zijn album maar lijken het toch net niet helemaal te zijn (voor mij dan). Alhoewel ik niet echt kan aangeven waar dat aan ligt
Vier jaar terug had ik ze "blind" gekocht maar de juiste velg maakt of breekt een auto.
RS-R bedoel je dat je met spacers de echte 993 RS velgen kunt gebruiken ?
Zijn die nog verkrijgbaar dan ? Zo ja tips ?
Groet,
Ger
|
03 okt 2006 14:27 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja,voor de hoofdprijs.
En deze?
http://www.performancewheelsupplies.ltd.uk/
Even this month special offer aanklikken.
Mailtje met de juiste offset sturen
|
03 okt 2006 17:43 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ja,maar volgens mij wel behoorlijke spacer's.De auto is 6 cm breder dus ff simpel gedacht 3cm spacer's aan iedere kant.Correct me if i'm wrong
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
03 okt 2006 18:17 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zou kunnen: op een 993 S zit standaard 17" icm 31 mm spacers, die inderdaad precies - op 1 millimeter nauwkeurig - de uitbouw van 30 mm aan elke kant compenseert
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 okt 2006 21:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Genau.
|
03 okt 2006 23:17 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ze hebben ook hele heftige velgen ja. Ik bedoel echter de 18" Felge einteilig CUP 3 look 3-teilig van Cargraphic. Met de juiste ET-waarden verkrijgbaar. Die komt heeeel dicht in de buurt van de orginele RS velg volgens het plaatje in m´n boek.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
04 okt 2006 0:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Hoezo precies, bij vele Porsches is de "uitbouw" aan de linkerachterkant anders dan aan de rechterachterkant tov de positionering van het wiel.
Dit viel mij een aantal jaren geleden op toen ik mijn huidige velgen monteerde die een aanzienlijk lagere ET waarde hebben dan de standaard targa wilen en dus verder naar buiten komen waardoor dit beter opvalt.
Ik dacht dat ik gek werd en in een schadebak rondreed. Echter navraag bij een bedrijf gespecialiseerd in het rollen van achterschermen (ergens in Amstelveen geloof ik) bevestigde dus inderdaad dat dit bij vele Porsches het geval is en zelfs regelmatig velgen met verschillende ET waardes monteert. Ik heb daar destijds dus ook mijn wielkast laten rollen en inderdaad maar aan 1 kant!!! --> links.
en nu geen flauwe grapjes....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
04 okt 2006 7:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Niet alleen bij Porsche.
Bij vele wagens is het het geval dat aan de kant van de tankdop de kas 0,5 cm brederis dan aan de andere kant
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 okt 2006 11:50 |
|
|
Ger4S
|
Bij Performance Wheel Supplies geinformeerd voor de 993 4s en daar krijg ik de volgende quote:
"The 18" version of the RH RS 3 Piece split rims are 8x18 et52 front and 10xz18 et54 rear Cost per set wheels only is 1650.00 GBP + vat if applicable and delivery"
Dit nadat hij in eerste instantie 19" probeerde te verkopen. Dit zijn dus niet de Turbo 3.6 velgen zoals RS-R in z'n email had staan.
Is dit dan de goede maat gelet op de et waardes en moet het niet 8.5 voor en 10.5 achter zijn ??
Groet,
Ger
|
04 okt 2006 21:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Al het instructieboekje gepakt? (RTFM zegt men o.a. in de IT sector )
Zal het voorlezen : 8" en 10" is de standaard voor 18" velgen.
De ET voor klopt dus ook. Achter is de ET 54 - 40 = 14 mm meer, dwz dat de velg die maat naar binnen staat. Compensatie met spacers kan dan oplossing bieden. Neem wel spacers die eigen draadeinden hebben en die dus eerst worden gemonteerd op de aanwezige draadeinden en vervolgens de velg op de spacer
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 okt 2006 20:57 |
|
|
Ger4S
|
Tja Paul, ik werk nota bene in de software industrie waar RTFM is uitegevonden
Maar goed, ik probeer te begrijpen wat een andere ET waarde voor gevolg heeft. Staat het hele wiel daarmee 1.4 cm meer naar binnen als je geen spacers gebruikt en waarom vertellen die gasten dat dan niet waar ik de informatie opgevraagd heb.
Het klinkt misschien raar maar ik ben bang een velg te bestellen die een hele brede velgrand heeft en waarvan het hart heel erg naar binnen staat omdat ik dat gewoon niet mooi vind en te "tunerig" over vind komen.
Het liefst zie ik foto's van een zelfde auto met dezelfde velgen maar dat is dus niet zo heel vanzelfsprekend.
|
05 okt 2006 23:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hoi Ger, IT collega
Dat naar binnen staan zonder spacer klopt dus.
Meeste bedrijven verkopen (te) graag en 'vergeten' dan wel eens wat informatie.
Anderzijds kopen ook heel veel klanten 'zo maar' velgen zonder dat ze zich precies verdiepen in details, zoals jij dus wel doet.
Begrijp je 'angst'. Met een grotere ET (zie plaatje eerder) zal het velghart dus eerder meer naar buiten dan naar binnen staan, maar zeker is dit niet.
Zeker is de ET afstand, waar de binnenkant van het hart bij betrokken is. Maar jij bent benieuwd naar het velghart aan de buitenkant tov de velgrand. Dit hangt dus ook sterk af van de 'dikte' van het hart.
Vraag naar een foto van de velg in jouw maat, of vraag om niet goed geld terug garantie. Overleg gewoon even: nee heb je, ja kan je krijgen.
(Nee: geen Engelstalige afkorting dit keer )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 okt 2006 9:25 |
|
|