| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

4 wiel aangedreven of juist niet?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=14553
Pagina 1 van 2

Auteur:  PeterDorr [ 26 jul 2007 17:58 ]
Berichttitel:  4 wiel aangedreven of juist niet?

Ik ga dus een 2e handsje kopen (911/996 Cabrio) maar zie zowel 4 wielaangedreven als 2 wielaangedreven modellen te koop.
Mijn eerste reactie was gelijk, hup een 4-wieler. Maar er zijn toch wel wat bedenkingen tegen (verbruik, slijtage ed) heb ik me laten vertellen.
Is dat ook jullie ervaring of is t eigenlijk niet heel relevant hier in NL zonder sneuw (en ja ook zonder zomer :-()

thnx
Peter

Auteur:  Paul II [ 26 jul 2007 19:14 ]
Berichttitel: 

Verbruik, slijtage, zijn geen echte argumenten voor een dergelijke auto.

Enkelen kopen een 4W vanwege de 'veiligheid' als je er zomer en winter mee rijdt.
Anderen kopen een 4W vanwege de looks (bredere kont).
Weer anderen kopen geen 4W....8)


<--- :wink:

alle supersportwagens van Porsche hebben uitsluitend achterwielaandrijving: de GT3 etc. modellen en uiteraard de Carrera GT.
De Turbo's wel, maar dat zijn comfortauto's met nog veel meer pk's en dat is niet meer leuk op de weg te brengen, met uitsluitend 2W aandrijving (vindt men bij Porsche).

Auteur:  MS964 [ 26 jul 2007 19:28 ]
Berichttitel: 

MS964-gaat-alvast-wat-popcorn-halen.... :wink:

Oftwel, zie zoekfunctie. Voor je het weet zijn we (weer) 10 pagina's verder over dit inmiddels toch wel uitgekauwde onderwerp. :shock: :?

Auteur:  PeterDorr [ 26 jul 2007 19:42 ]
Berichttitel: 

oeps, sorry dat was niet de bedoeling.

Auteur:  rob964.c4 [ 26 jul 2007 19:47 ]
Berichttitel: 

MS964 vind het geen probleem hoor!


We hebben allemaal deze vraag gehad.


De belangrijkste uitkomst is dat het belangrijker is de staat van de auto dan C2 of C4.


Wil je max. sport dan zal een C2 een betere keus zijn, tijdens gewoon en wat sneller gebruikt op de openbare weg zal je het verschil bijna niet merken.
In de sneeuw weer wel.

Ik heb een C4 ben er tevreden over ook tijdens sportief gebruik ik gebruik mijn auto dagelijks en vond dan een C4 een betere keus maar dat is persoonlijk


robert

Auteur:  ppp 356 [ 26 jul 2007 19:47 ]
Berichttitel: 

Dagdagelijks gebruik een 4 anders een 2.

Auteur:  Paul II [ 26 jul 2007 19:58 ]
Berichttitel: 

MS964 schreef:
MS964-gaat-alvast-wat-popcorn-halen.... :wink:

:!: :lol:

Dacht dat ik me toch wel heel keurig heb uitgedrukt 8)

Niet zo'n stalinistische benadering, als: zo dan zo, anders zo :twisted: :wink:

Auteur:  Devils son [ 26 jul 2007 21:38 ]
Berichttitel: 

Paul van Engelen schreef:

alle supersportwagens van Porsche hebben uitsluitend achterwielaandrijving


9...

5...

9...

Auteur:  MS964 [ 26 jul 2007 21:44 ]
Berichttitel: 

PeterDorr schreef:
oeps, sorry dat was niet de bedoeling.


Nee hoor, idd niet erg. :wink: En mijn standpunt, net als van Rob964: staat van auto belangrijker dan C2 of C4. Wel een (zeer) lichte voorkeur voor C2, want dan kan je er makkelijker mee driften. Anderzijds als het regent of glad is, dan is m'n permagrin nog groter dan anders. Ben zeer tevreden over m'n C4.

Auteur:  Gert [ 26 jul 2007 22:12 ]
Berichttitel: 

Paul van Engelen schreef:
alle supersportwagens van Porsche hebben uitsluitend achterwielaandrijving: de GT3 etc. modellen en uiteraard de Carrera GT.
De Turbo's wel, maar dat zijn comfortauto's met nog veel meer pk's en dat is niet meer leuk op de weg te brengen, met uitsluitend 2W aandrijving (vindt men bij Porsche).


uhhh Paul, je vergeet nu even de GT2.... deze heeft turbo en de aandrijving op de manier zou als jij (en ik en nog heel veel anderen) dat graag willen! :lol:
komkommercieel filmpje 997 gt2

Auteur:  ruud964 [ 26 jul 2007 23:00 ]
Berichttitel: 

rob964.c4 schreef:

De belangrijkste uitkomst is dat het belangrijker is de staat van de auto dan C2 of C4.


robert


Het is voor mij geen dagelijkse auto en maakt me geen barst uit of het een 2 of 4 was. Nog steeds zou voor mij de staat en de looks bepalend zijn, ondanks wat afwijkende meningen van onze coureurs hier :wink:



(heeee mooi rond getal) :P

Auteur:  PeterDorr [ 26 jul 2007 23:03 ]
Berichttitel: 

Ok thnkx,
wat mij betreft is mijn vraag voldoende beantwoord en dit toic mag dan ook gesloten worden.

Bedankt voor alle info.
Groeten
Peter

Auteur:  Gert [ 26 jul 2007 23:06 ]
Berichttitel: 

@ruud964: Heb op Zandvoort van zeer dichtbij een echte coureur (dus niet iemand van hier :lol: ) zeer wild driftend over circuit Zandvoort zien gaan, waarbij ik meteen dacht..... hoeveel waarheid zit er in die 2 wiel aangedreven verhalen. :roll:

Auteur:  John [ 27 jul 2007 7:57 ]
Berichttitel: 

Paul van Engelen schreef:
............


'k wist het dat Paul als eerste zou reageren in dit topic.... :lol: :lol:




Verder zou ik is serieus gaan rijden in de beide uitvoeringen....



Is het voor dagelijks gebruik dan zou ik toch eerder voor een 4wd gaan.....is veel meer vergevingsgezind als een 2wd....


Der is een wezenlijk verschil met rijden....een 4wd rijd meer als op een rails....maar dan wel snel....

een 2wd heeft in de bochten een ander karakter...volgens de puristen een hoog Fun gehalte...



tis maar wat je wilt...

Auteur:  Eric-996c4 [ 31 jul 2007 21:23 ]
Berichttitel: 

Op de site van Porsche club staat een stuk over 2 of 4 wiel aandrijving. Zie het stuk http://content.us.porsche-clubs.porsche ... D2006B00D9

Zelf heb ik gekozen voor 4-wiel aandrijving. Ik wil namelijk niet ervaren of ik voldoende rijvaardigheden heb voor een 2-wiel aandrijving. Het ervaren dat dit niet zo is wil ik niet hebben.

Succes met je keuze! :cyclopsani:

Eric

Auteur:  Olaf [ 31 jul 2007 21:45 ]
Berichttitel: 

John schreef:
....een 4wd rijd meer als op een rails....maar dan wel snel....


Inderdaad - met 'n 4 kan je harder :twisted: totdat het fout gaat :roll:

Inderdaad - zelf de keuze maken ... beide rijden of gaan voor de looks :wink:

Auteur:  Paul II [ 02 aug 2007 10:56 ]
Berichttitel: 

Eric-996c4 schreef:
Zelf heb ik gekozen voor 4-wiel aandrijving. Ik wil namelijk niet ervaren of ik voldoende rijvaardigheden heb voor een 2-wiel aandrijving.

Slaap je niet AL te rustig :?: :twisted: :wink:

Je zou niet de eerste en de minste zijn die een '4' stevig crashed :!:

Zie ook opm. van Olaf hier boven.

De koper van mijn 3.2 stond binnen enkele duizenden kilometers 180 gr. gedraaid na een rotonde. Ik had zo iets in 80.000 km ook niet in geringe mate mee gemaakt!
Nu 70.000 met de 993: vlot tot vlotter :lol: op de openbare weg en diverse malen over verschillende circuits zonder een deuk(je) :!:

Wil beslist niet beweren dat ik zo'n geweldige chauffeur ben.
Maar wel een beetje verstandige die controle houdt over de rechter voet 8)

Auteur:  Gert [ 02 aug 2007 12:03 ]
Berichttitel: 

Oohhh, nu snap ik waarom ik je altijd 2 a 3 keer per ronde tegen kom. :lol:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 02 aug 2007 12:12 ]
Berichttitel: 

He! Leuk topic! :lol:

Ik zou voor een fun/mooi weer auto een 2WD prefereren. Als daily driver zou ik twijfelen tussen 2WD en 4WD en vervolgens met beide prima kunnen leven denk ik. Een 996/997 met PASM en 2WD moet je volgens mij wel heer maf doen wil het daar fout gaan daar waar je je met een 4WD nog wel gered zou hebben... :roll:

Conclusie: 2WD of 4WD, luxe probleem! Gewoon die kopen die je het meest aanspreekt.

Auteur:  Paul II [ 02 aug 2007 13:19 ]
Berichttitel: 

GI996C schreef:
Oohhh, nu snap ik waarom ik je altijd 2 a 3 keer per ronde tegen kom. :lol:

Zie jou nooit Gert :!:

Flits ik je soms steeds voorbij :?: :oops: :lol:

Auteur:  Gert [ 02 aug 2007 13:33 ]
Berichttitel: 

Dat zou ook kunnen, of is het toch andersom. :D :D
Voor mijn gevoel is het al weer veel te lang geleden dat er een circuitdag was.

Auteur:  911-lover [ 02 aug 2007 15:02 ]
Berichttitel: 

Bij Eran meerijden :wink:

Citaat:
vrijdag 17/08 Zolder
woensdag 19/09 Zolder
woensdag 10/10 Zolder
dinsdag 16/10 Zolder (vroemdag)
maandag 29/10 Francorchamps


En paar datums ervan ben ik, Chris of wij beiden aanwezig

Auteur:  Gert [ 02 aug 2007 15:20 ]
Berichttitel: 

Goed idee! Zolder is een leuk circuit. Wat is er 29/10 op Spa te beleven?

Auteur:  911-lover [ 02 aug 2007 15:34 ]
Berichttitel: 

Ook rijden met Eran.
Zelfde principe dus als op Zolder.
Voor Porschedays te Zandvoort hadden ze ook een dagje op Zandvoort met Eran

Auteur:  Carrera4s [ 02 aug 2007 15:52 ]
Berichttitel: 

Bij mijn zoektocht naar een 997 was 2WD of 4WD ook bijkomstig. Ik heb eens getest met een 2S en dat ding ging al heel hard de hoek om zonder morren. Je moet het al héél ver drijven om zo'n 997 uit balans te krijgen. Ik vond trouwens ook dat de banden goed info doorgaven tot waar je kon gaan, ik vrees dat een 4WD bruusker de limiet overschrijdt !

Als je bij slecht weer wat meer behoudend rijdt, is een 4WD helemaal geen vereiste, al geeft het wel een veiliger gevoel.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/