Ontkoppelinspedaal 993 en 911 in het algemeen
Hallo,
Weet iemand of je de slag van het koppelingspedaal van een 993 (in mijn geval), maar ik veronderstel dat dit ook hetzelfde is met een 964 of 911 3,2 , kan afstellen?
Ik heb vorig jaar een nieuwe koppeling laten plaatsen bij Porsche.
Als ik vertrek in 1° of ik schakel van 2° naar 3°, dan moet ik mijn koppelingspedaal redelijk fel laten opkomen, zodanig dat de hiel van mijn voet niet meer op de bodemplaat rust en ik bijgevolg met mijn hele voet "zweef". Hierdoor vind ik van mijzelf dat ik nogal hakkerig schakel bij snel accelereren.
Nu de koppeling van een 911 is sowieso al een geval apart, aangezien het scharnierpunt van koppeling en rem zich op de bodemplaat bevindt in tegenstelling tot alle andere oude en moderne wagens.
Ik lees ook regelmatig in Flat6 en RS Magazine, dat 80% van de eigenaars van een 993 gewag maakt van een niet zo gemakkelijke (ik bedoel hier dus NIET mee "een harde") koppeling en dit zeker niet in stadsverkeer.
Volgend jaar wil ik een cursus circuit rijden volgen (niet met de 993, die wil ik zoveel mogelijk ontzien), maar ik vraag mij ook af hoe je nu een tip/hiel beweging kan toepassen?
Sorry voor mijn lang verhaal, maar ik zou het tof vinden om in jullie ervaringen te kunnen delen.
Een zeer tevreden en fiere Porsche rijder