Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:46



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Ontkoppelinspedaal 993 en 911 in het algemeen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bericht Ontkoppelinspedaal 993 en 911 in het algemeen
Hallo,

Weet iemand of je de slag van het koppelingspedaal van een 993 (in mijn geval), maar ik veronderstel dat dit ook hetzelfde is met een 964 of 911 3,2 , kan afstellen?

Ik heb vorig jaar een nieuwe koppeling laten plaatsen bij Porsche.
Als ik vertrek in 1° of ik schakel van 2° naar 3°, dan moet ik mijn koppelingspedaal redelijk fel laten opkomen, zodanig dat de hiel van mijn voet niet meer op de bodemplaat rust en ik bijgevolg met mijn hele voet "zweef". Hierdoor vind ik van mijzelf dat ik nogal hakkerig schakel bij snel accelereren.

Nu de koppeling van een 911 is sowieso al een geval apart, aangezien het scharnierpunt van koppeling en rem zich op de bodemplaat bevindt in tegenstelling tot alle andere oude en moderne wagens.

Ik lees ook regelmatig in Flat6 en RS Magazine, dat 80% van de eigenaars van een 993 gewag maakt van een niet zo gemakkelijke (ik bedoel hier dus NIET mee "een harde") koppeling en dit zeker niet in stadsverkeer.

Volgend jaar wil ik een cursus circuit rijden volgen (niet met de 993, die wil ik zoveel mogelijk ontzien), maar ik vraag mij ook af hoe je nu een tip/hiel beweging kan toepassen?

Sorry voor mijn lang verhaal, maar ik zou het tof vinden om in jullie ervaringen te kunnen delen.

Een zeer tevreden en fiere Porsche rijder :wink:
_________________________________________
Porsche, so baut man Sportwagen!


01 sep 2007 17:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Ontkoppelinspedaal 993 en 911 in het algemeen
Flatsix6 schreef:
Nu de koppeling van een 911 is sowieso al een geval apart....

Mar wat Flatsix6 ook schreef:
Porsche, So baut man sportwagen


De slag van het koppelingpedaal is erg lang bij een 993. Naar mijn idee geen verbetering tov. van de 964.
De koppeling is niet afstelbaar bij een hydraulisch bediende koppeling.

Persoonlijk heb ik totaal geen last van de manier hoe de pedalen staan bij een 911.
Het maakt volgens mij niks uit, het is maar wat je gewend bent.


Flatsix6 schreef:
.....dat 80% van de eigenaars van een 993 gewag maakt van een niet zo gemakkelijke koppeling


Wat maken ze??


Flatsix6 schreef:
maar ik vraag mij ook af hoe je nu een tip/hiel beweging kan toepassen?


Heel en toe? Dat gaat goed met deze pedalen ook al is het vaak wel makkelijker om het gaspedaal wat meer naar achteren te plaatsen of een blokje op het gaspedaal te schroeven.
Het gaspedaal moet ongeveer gelijk staan met het rempedaal tijdens krachtig remmen om heel en toe goed toe te kunnen passen.


.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


01 sep 2007 19:14
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.