| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Nieuw "RS style" Bilstein/Eibach onderstel op 993
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=15214
Pagina 1 van 3

Auteur:  LouisXIV [ 09 sep 2007 19:21 ]
Berichttitel:  Nieuw "RS style" Bilstein/Eibach onderstel op 993

Net een weekje het nieuwe setje eronder! Wow wat een verschil en wat een bochtsnelheden kunnen er gehaald worden (maatje in 964 RS kon niet volgen!) in vergelijking met origineel. Ok de originele dempers waren al 100.000 km en 10 jaar oud, dus helemaal vergelijken mag je niet, maar het voelt als een wereld van verschil!

Auto ligt voor 35 mm en achter 30 mm lager dan origineel. Dit is echter nog instelbaar, dus zodra de 18" wielen binnen zijn wordt zij nog eens afgesteld 8)
Op de openbare weg valt er goed mee te rijden en heb nog niets geraakt aan de onderkant. Rijdrempels moeten toch wel wat voorzichtiger genomen worden!


AfbeeldingAfbeelding

Auteur:  Paul II [ 09 sep 2007 19:30 ]
Berichttitel: 

Probleem met je onderstel :?: :shock:

Doet me beetje denken aan bepaalde 356'ers die ook zo over de wielen heen 'hingen' :oops:

Porsche doet het heel goed met -/- 10 mm voor en 20 achter, dus gemiddeld 15 verlaging voor het verlaagde onderstel.
Niet méér dan 30 mm :!: 8)

Auteur:  LouisXIV [ 09 sep 2007 19:36 ]
Berichttitel: 

zodra de 18" binen zijn gaat ie waarschijnlijk weer een cm omhoog :x
dan zullen de "looks" ook helemaal perfect op mijn smaak zijn. Beetje experimenteren met de afstelling hoort er ook bij!

....Heb nu dus cup 2 wielen met nieuwe Michelins te koop.... :wink:

Auteur:  drknauf [ 09 sep 2007 23:48 ]
Berichttitel: 

louis14:
Citaat:
(maatje in 964 RS kon niet volgen!)


kon die maat in die rs wel rijden dan :shock: :wink: :D

Auteur:  RS-R [ 10 sep 2007 7:54 ]
Berichttitel: 

Helemaal eens met Paul,
auto staat veel te laag.

Auteur:  molen934 [ 10 sep 2007 8:22 ]
Berichttitel: 

Louis mijn 993 ligt ook zo laag, dacht dat een S standaard zo laag lag :?:
Erg mooi gezicht, maar let wel op je moet heel voorzichtig over de drempels :idea:

Auteur:  Paul II [ 10 sep 2007 11:56 ]
Berichttitel: 

Is jouw S extra verlaagd Hans?

Anders is het zoals ik eerder schreef (gemiddeld 15 mm...) :idea:

Auteur:  Harley [ 10 sep 2007 15:33 ]
Berichttitel: 

Mooi hoor, maar hij ligt idd wel erg laag.

Weet je zeker dat hij niet verder is gezakt dan de getallen die je geeft :?: De mijne met 30mm verlaging lag niet zo laag in ieder geval...


Afbeelding

Auteur:  molen934 [ 10 sep 2007 16:39 ]
Berichttitel: 

Edit: Quoten van volledig post er direct boven (inclusief foto!) is echt niet nodig hoor. ;)

Nog geen spijt :?: , mooie auto hoor :!:

Auteur:  molen934 [ 10 sep 2007 16:41 ]
Berichttitel: 

Paul van Engelen schreef:
Is jouw S extra verlaagd Hans?

Anders is het zoals ik eerder schreef (gemiddeld 15 mm...) :idea:


Kweetnie, hoeveel vingers tussen band en scherm :?:

Auteur:  Harley [ 10 sep 2007 17:38 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:
Nog geen spijt :?: , mooie auto hoor :!:

Nee hoor. 996 is een fantastische reiswagen - gisteren nogmaals bevestigd gekregen, ivm de 11 stedentocht de nodige km door NL gereden. 8)
De herrie van een luchtgekoelde echter.... dat miste ik een beetje. Heb ik met RSR-dempers + Fabspeed cold air intake kit aardig opgelost.

@LouisXIV - Sorry voor de topicvervuiling. :wink:

Auteur:  LouisXIV [ 10 sep 2007 20:17 ]
Berichttitel: 

Harley schreef:
Mooi hoor, maar hij ligt idd wel erg laag.

Weet je zeker dat hij niet verder is gezakt dan de getallen die je geeft :?: De mijne met 30mm verlaging lag niet zo laag in ieder geval...


De foto vertekend de boel een beetje. Van opzij ziet de mijne er idd hetzelfde uit! Ik heb de RS set gemonteerd op de laagste stand (de zgn nurburgringstand 8) ) en kan nog omhoog. Met de 18" zal de boel er anders uitzien aangezien deze minder "in" de wielkasten vallen.

drknauf schreef:
louis14:
Citaat:
(maatje in 964 RS kon niet volgen!)


kon die maat in die rs wel rijden dan :shock: :wink: :D

Ik ga ervan uit van wel, aangezien hij bijna ieder weekend op circuit te vinden is (en niet als toeschouwer :!: ).... :lol:
Moraal van dit verhaal: die 964 RSjes zijn in feite beetje te duur betaalde wagens zijn die toch echt in grote broer 993 hun meerdere moeten erkennen :twisted:

Zodra 18" binnen zijn (moet nog kiezen tussen holle turbo velgen en gemballa 3dlg speedline velgen) zal ik mijn bevindingen weer posten. Ik heb zelf lang getwijveld welke set te monteren dus ik ga ervan uit dat er meer mensen met dit probleem worstelen.

Auteur:  LouisXIV [ 10 sep 2007 20:36 ]
Berichttitel: 

meten is weten, dus maar even met waterpas en lineaal aan de gang geweest...er zit precies 1 mm ruimte tussen band en rand wielkast!

Auteur:  drknauf [ 10 sep 2007 23:59 ]
Berichttitel: 

zijn beide setjes dezelfde et waarde dan?
is de auto al uitgewogen? zoniet kan dat ook weer schelen in mm,s meer of minder ligt eraan hoe die bijgesteld moet worden.
ik persoonlijk vind holle turbo velgen mooi staan op een 993
gemballa,s ook ik weet enkelt niet welk model van gemballa je bedoeld, zijn er meerdere?

Auteur:  RS-R [ 11 sep 2007 18:35 ]
Berichttitel: 

LouisXIV schreef:
meten is weten, dus maar even met waterpas en lineaal aan de gang geweest...er zit precies 1 mm ruimte tussen band en rand wielkast!


1 mm? of 1 cm?

Auteur:  LouisXIV [ 11 sep 2007 19:03 ]
Berichttitel: 

drknauf schreef:
zijn beide setjes dezelfde et waarde dan?
is de auto al uitgewogen? zoniet kan dat ook weer schelen in mm,s meer of minder ligt eraan hoe die bijgesteld moet worden.

Standaard cup 2 nu, dus ET 55 voor vlgs mij. Auto is uitgelijnd/gewogen.
18" zal ET 40 hebben voor (ben nog op zoek naar de juiste looks) en dus beduidend meer naar buiten komen, maar daar zit nog 3 cm ruimte onder de spatborden om bredere banden te herbergen
drknauf schreef:
ik persoonlijk vind holle turbo velgen mooi staan op een 993
gemballa,s ook ik weet enkelt niet welk model van gemballa je bedoeld, zijn er meerdere?

deze bedoel ik van Gemballa, maar zoals gezegd: ik ben alles nog aan het overwegen (zowel velg als ET waarde voor de juiste looks)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Auteur:  LouisXIV [ 15 sep 2007 10:34 ]
Berichttitel: 

Velgen kiezen is toch moeilijk....enerzijds wil je enigszins origineel blijven, maar soms is een beetje pimpen ook niet verkeerd onder je Porsche.
Twijvel dus nu tussen gemballa speedline competition (zie onder), BBS Lemans (zie onder), holle turbo's en Gemballa turbo's (zie hierboven)
Wel een luxeprobleem :oops: geef ik toe, maar ja..

Ik begin zo langzamerhand wel een velgenfetisch te ontwikkelen.. :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Auteur:  LouisXIV [ 17 sep 2007 20:07 ]
Berichttitel: 

Even een update:
Ik heb inmiddels een mooi setje gemballa competition (de rode linker auto hierboven) gevonden in de maten:

8,5Jx18 ET 33
11x18 ET 65
Afbeelding
Vroeg om info of dit wel zou passen gezien de ET waarden. Commentaar van de verkoper:
"You cam take the 11x18 ET 65 for the back, thats nearly the original size. I have a TÜV-dokumentation for that. These wheels fit a 993 small body
The front is no problem, you can use 225/40 18 standard, for the back it is 285/30/18. you only have to bördel the back wings" :shock: :roll:
Gemballa zelf geeft geen uitsluitsel..

Nu heb ik toch echt tweifels bij de voorwielen of ze niet buiten de wagen uitsteken en vraag ik me ook af wat "Bordelen" is. Heb zo'n vermoeden dat dit het omzetten van de flens aan de binnenkant van het spatscherm is, maar weet het niet zeker.

Morgen maar even langs de specialist voor wat advies.... :roll:

Auteur:  mr.burns993 [ 17 sep 2007 21:20 ]
Berichttitel: 

deze wilde ik dus ook..

niet gedaan :arrow: origineel turbo er op laten doen, juiste maten zijn erg belangrijk nmbm

Auteur:  ps [ 19 sep 2007 21:03 ]
Berichttitel: 

8,5Jx18 ET 33
11x18 ET 65

dit is meer Louis XVIII :lol:

Auteur:  Nine-eleven [ 20 sep 2007 23:29 ]
Berichttitel: 

LouisXIV schreef:
en vraag ik me ook af wat "Bordelen" is


Bordelen. Het meervoud van bordeel.
Een bordeel is een speciaal huis ingericht om seks te bedrijven op commerciële basis.
Er bestaan verschillende soorten bordelen. In sommige bordelen kan men een sexpartner uitkiezen, maar er bestaan ook bordelen die zijn "gecamoufleerd" als massagesalon. In een aantal landen bestaan ook seksclubs, waar men een entreeprijs betaalt, plus een prijs per meisje met wie de klant sexueel contact wil hebben.

In onze wereld betekend het inderdaad de felsrand van de schermen meer naar binnen zetten om de velgen meer ruimte te geven.
Het bestaat een speciaal apparaat voor.

Auteur:  LouisXIV [ 21 sep 2007 18:46 ]
Berichttitel: 

Heeft in beide gevallen dus te maken met het bewerken van mooie kontjes.. :lol: :lol: 8)

Auteur:  drknauf [ 21 sep 2007 19:04 ]
Berichttitel: 

louis14de:

Citaat:
Ik begin zo langzamerhand wel een velgenfetisch te ontwikkelen..


welcome to the club :wink:

wel gaaf he lkkr dagdromen over dike sloffen :wink:

Auteur:  LouisXIV [ 06 okt 2007 15:16 ]
Berichttitel: 

Morgen mijn velgen ophalen...kan haast niet wachten. Dinsdag de auto bij speedservice brengen voor nieuw rubber en finale afstelling van de auto! Volgende week foto's!!

Auteur:  Eric [ 06 okt 2007 19:26 ]
Berichttitel: 

8.5 x 18 ET 33, heb je die besteld??

Weet je zeker dat dat past?

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/