Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:25



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Automaat schakelt niet porsche 928 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Automaat schakelt niet porsche 928
Hallo Porscheliefhebbers,

Sinds enige tijd heb ik een Porsche 928 Tobacco-Metallic uit 1980.
Ik genoot er echt van.

Maar na vandaag is de pret voorbij.
Ik reed van een benzinestation naar een stoplicht en hoorde ik enkele kling en klang en stond voor het stoplicht stil.

De automaat schakelt niet meer (ook is het auxiliary air pump paar dagen daarvoor stuk gegaan, mogelijk verband?).
Als ik de motor start, kan hij vanaf 'P' in al zijn versnellingen heen maar niet terug.
Hij gaat dan terug tot 'D' en voor de 'R' blokkeert hij.
Auto uitschakelen. Dan kan hij weer in de 'R' en 'P'.
Auto starten, naar 'R', dan hoor ik hem beetje wrijven/metaalslippen.
Als ik hem in de 'D' zet hoor ik niets, doet ook niets.
Daarna kan hij dan weer niet meer in de 'R' en moet de auto uitschakelen om hem in de 'R' en 'P' te krijgen.

Wat is er exact mis?

Ik verwacht een prijzige reparatie en stel alle informatie zeer op prijs.


13 sep 2007 21:40
Profiel
Bericht 
Bel anders eens even naar hier, waren laatst 928ers aan het demonteren.


http://www.vankesselporsche.com/


14 sep 2007 9:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerts en vooral welkom hier.
Dat klinkt echter niet goed met de 928 .
Ik hoop niet dat de bak stuk is.
Raar hé dat bij een 928 verhaal er steeds het woord tankstation bijstaat :twisted: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 sep 2007 11:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom en ik hoop er ook het beste van. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 sep 2007 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht 
Bak moet er in iedergeval achter vandaan. Gezien kling - klang geluid zou het iets mechanisch kunnen zijn. ben benieuwd ??


14 sep 2007 14:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hallo Porscheliefhebbers,

Allereerst mijn grote dank aan Cabrio Wim.
Wat een goed advies het adres: Van Kessel.
Prachtige service (ze weten wat er omgaat in een liefhebber met fikse schade), te mooie prijzen (ik krijg zo weer vertrouwen in Porsche).

Ik zal jullie, zo goed als in mijn capaciteiten ligt (immers ben ik geen automonteur), op de hoogte houden van de 928 en de ontstane situatie nu.

Betreffende de auxiliary air pomp:
Deze doet niet veel, blaast lucht in de uitlaat en hier en daar blaast men wat lucht.
Dit is WEL een duidelijke werktuigbouwkundige constructiefout van Porsche.
Ze hebben me (en anderen van de ingenieursclub waar ik bij aangesloten ben) echt doen verbazen om een kleine as (air pump)
te verbinden met een grote as (ventilator), ookal is dit verbinden door een 'flexibele' V-snaar (berekeningen gaan eigenlijk op voor tandwielen).
Toch een grote klassieke werktuigbouwkundige fout!
De kleine as krijgt extra onberekenbare krachten door de frequentieoverdracht van de grote as (en vooral bij stootbelastingen op de grote as, als er bijvoorbeeld iets tussenkomt, afhankelijk van de spanning en rek in de V-snaar).
Men kan alleen assen verbinden die ongeveer de gelijke dimensies (diameter, lengte) hebben of binnen een bedrijfsfactor vallen.
Deze assen zijn David en Goliath!
En ja hoor, vele 928s hebben de auxiliary air pump (David) kapot, nergens meer te krijgen (oh, hier zit ie niet op, oh hier ook niet, en hier ook niet, kreeg ik te horen bij de slopers), sporadisch zit ie ergens nog op (ja hoor, Van Kessel had em wel, maar moet nog flink zoeken).

Gisteren bij de officiele Porschegarage geweest voor informatie.
Auxiliary air pomp, kosten nieuw 800 euro.
Daarna 2e hands rondgebeld, kosten euro 250.
Vandaag Van Kessel Porsche gebeld (op advies Cabrio Wim), pomp kosten euro 60. :shock:
Van Kessel is koning!

Ook een 2e hands automatenbak, kosten euro 450.
Laten we het maar niet over de prijzen hebben bij de andere 'leveranciers' voor een automatenbak.

Vandaag bij een automatenspecialist geweest.
Hij vermoede toch dat de cardanas stuk zou zijn.
Mijn Porsche begon al een half jaar geleden een beetje te gieren (kwam heel langzaam op, ritje na ritje totdat ik het begon te vermoeden dat er iets gierde en totdat het echt duidelijk gieren was).
Dat gieren was normaal is mij verteld door Porsche-kenners en daar kon je lang of kort mee rijden.
Toen heb ik de transaxle olie vervangen en daar kwam zilveren olie uit, slechte toestand onderhoud dus. (olie automaat was prima).

Ik heb met de cardan dus vermoedelijk nog een half jaartje mee kunnen rijden (advies is nu dus, zodra een beetje gieren, direct vervangen).
Maar we weten nog niets zeker, dus demonteren de handel.

Wel heb ik nu een sterk vermoeden dat de kosten wel mee gaan vallen (< 1000 euro).
De kosten zijn sterk afhankelijk van de prijzen van 2e hands onderdelen en het loont om wat te gaan shoppen (ga dan gewoon recht naar Van Kessel!).
(nog een voorbeeld, glaasje van verstraler, euro 95 bij de een, euro 30 bij de ander).
Het uurloon moet bij een specialist ook meevallen, immers weet deze effectief te sleutelen.

Maandag laat in de middag wordt de Porsche getakeld naar de garage.

Met vriendelijke groeten.


14 sep 2007 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Sterkte ermee. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 sep 2007 16:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht 
TOP MAN. bak er dus niet achter vandaan !!!!!! Binnenkort weer rijden dus !


14 sep 2007 16:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Waarom zou je in godsnaam een nieuwe luchtpomp monteren? Dat ding doet NIKS en hebben wij bij aanschaf toen direct verwijderd!
Was slechts nodig voor emissie eisen in de VS (daar werd de concentratie deeltjes gemeten, meer schone lucht --> lagere concentratie).


14 sep 2007 16:31
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
@944 guy

De V-snaar die de luchtpomp aandrijft is ook verbonden met de ventilator voor radiator.

Het is idd niet van belang of de luchtpomp werkt zolang de lagers en ophanging maar in takt zijn om de poelie als spanrol te laten fungeren voor de ventilator.

Het is nu juist deze lagers die het altijd begeven.

De 928s is nogal temperatuurgevoelig (Porsche maakte ongeveer dezelfde koelfout als bij de jaguar XJS, experience in a book, http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/), dus die ventilator lijkt mij een must anders sta je van de zomer mogelijk met kokende koeling en een constant oplettend oog op je temperatuurklokje.
Maar je hebt zeker een goed punt waar ik al over getwijfeld heb of die luchtpomp en ventilator wel noodzaak zijn (hoe meer onderdelen, hoe meer defect bij het racen).

Ik zal zeker een proef doen en de riem eraf te halen en dan flink blazen en kijken naar de temperatuur bij daarna een tijdje stationair te laten lopen.
Blijft deze temp. stabiel, dan is de ventilator overbodige luxe (dan is het wel hopen op koel weer, geen file of drukke stad, je moet dan compromis sluiten met de omgeving en je route).

Toch heb ik een (zeldzame) luchtpomp gevonden voor een redelijke prijs en dan prefereer ik toch een complete originele 928s waar ik ook relax mee de zomer in kan in de drukke stad en file (want daar krijgt de 928s het echt zwaar met koeling heb ik ervaren).

Wel heb ik de airco van V-snaar af gegooit

Afbeelding


14 sep 2007 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Citaat:
Raar hé dat bij een 928 verhaal er steeds het woord tankstation bijstaat :twisted: :lol:


Yep, 1 liter van super 98 met appart loodvervanger toevoegen op de 5 km.
EN
1,5 liter op de 1000 km olie toevoegen (volgens het boekje nog wel). :roll:


14 sep 2007 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
Een echte 928 kenner aan het woord, merk ik. Constructiefouten, benzineslurpen, enz. tzzzzz.

Misschien ligt het wel aan het feit dat veel jochies hun loden voetjes niet kunnen beheersen, en een afgetrapt gebakje nog meer aftrappen.

Mijn allereerste 928 S heb ik nog steeds (bijna 20 jaar in mijn bezit), en behoudens vaste remmen na een periode van stilstand van zo'n 5 jaar, nog nooit iets aan gehad.

Heb nog twee andere staan, die technisch ook nog 100% in orde zijn. Niet meer, niet minder onderhoud dan aan welke andere auto dan ook.

Voorwaarde is wel dat ze normaal behandeld dienen te worden. Dat houdt o.a. in dat er regulier onderhoud wordt gepleegd, en bij een koude motor netjes warm gereden wordt.
Daarna kun je blazen wat je wil.


15 sep 2007 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
@Rick

Mjah, met alle respect, maar u komt nogal onsportief en verstoft over als ik zo bescheiden mag zijn.
Bovendien reageert u niet technisch inhoudelijk en komt u met een soort wedloop aan van oude barrels in deze context.

Ik race in 14 jaar meer kapot dan u in 20 jaar al uw bezit kan optellen bij uw eventuele accountant (als we nu toch katten en over feiten gaan hebben).
Bovendien staan de pk's (allemaal dezelfde ook nog!) bij u meer stil en wortel te schieten heb ik begrepen uit uw woorden.
Bij mij staan de bomen stil, netjes te wortelen en te ritselen in de voor- en achtertuin.
Enkele pk's eten gras en enkele pk's zuipen benzine bij mij.
Enfin.

Maar even technisch inhoudelijk:
Het gaat hier om een 'test' van een zeer nette oldtimer Porsche 928s die uit cosmetische revisie (overgespoten) kwam 6 maanden geleden en nu dus in technische revisie mag.
Deze 928s heb ik flink op zijn flikker gegeven (ik wist dat de transaxle al gort was en gieren kwam ook al op) en waardoor er nu een automaat of cardan uit ligt.
En ik ben zeer benieuwd wat er nu precies kapot is want ik moet toegeven, het is wel een zeer degelijke GT en zijn tijd ver vooruit.
En wat er kapot is, laat ik bij revisie harden of juist gloeien zodat er iets anders (de zwakste schakel) kapot moet gaan, iets goedkoper onderdeel als het even kan (de koppeling cardan aan cardaneinde, automaat, als die het al niet is) en anders maak ik wel in het cardan een mooie kerf met een prachtige radius.
Maar ik vermoed toch echt dat ze dat bij Porsche toen al wisten (de 928s is ook mee geraced) en dat daar nu de boel is afgebroken zal mij niets verbazen.
Dan zal ik dat ook hier posten als bewijs dat men bij Porsche ook wel kon construeren (op enkele niet vitale delen is het dus wel 100% fout gegaan, maar als het maar bij de vitale delen goed gaat, cardan moet afbreken en niet de automaat helemaal aan gort, dan heb je de betriebsfaktor weer in ere). Toch zal ik me niet verbazen dat de automaat aan gort zal gaan, immers zal Porsche zijn eigen cardan niet laten breken maar ervoor kiezen de Mercedes automaat te laten slijten en die slijt dan ook bij de transaxle als een idioot (mooi onderwerp! mooi staaltje economisch-engineering, wat ze de laatste jaren doen bij Porsche, winst ipv kwaliteit en racebloed, 944-succes hervatten, zie 3.4 996, Boxter, regelrechte junk als het gaat om racebloed).

Ik heb met deze 928s zo goed als elke dag mee geblazen en elke dag letterlijk het uiterste van gevraagd.
Starten en niks warm rijden en meteen op zijn flikker bij mijn ronde.
Standaard schuif ik zn kontje 180 graden rond omdat mijn weg doodlopend is met een handige ronde om te keren. :wink:

Dan vlieg ik iedere week vrijdagnacht/zaterdagnacht van mijn dealingroom Randstad (ja ik betaal graag geen belasting in box 3, vandaar oldtimer 928s eens proberen of die de moeite waard is) naar NO-Brabant en daar push ik em gedurende 150 km, ongeveer 45 minuten plankgas en zondagnacht weer terug. :twisted:
Het ding loopt slechts 240 km/uur en geen mm/s harder, valt me tegen van een V8, 4.7, beetje een lafaard, maar ja, zo lang zijn de snelwegen in NL ook weer niet).
(oh ja, voor de liefhebbers, een stinger zit erop, zie www.flitsservice.nl).
Dus dat zijn minimaal 1200 km per maand gedurende 6 maanden.
Deel dat door 5 = 240 liter per maand om eens te beginnen wat zuipen is en een loden voet? (zit cruisecontrol op voor de liefhebbers). :roll:

Bij iedere potentiele drift-bocht netjes de bandjes warm maken en driften of wat meer bescheiden uitbreken (salsa met dat kontje).

Tussendoor als het heeft geregend wil ik nog wel eens een parkeerplaats aandoen om even te spelen als een jochie.
Leuk dat er soms publiek bijkomt waar je na al dat gespin een gezellig praatje mee kan maken.
De jeugd van tegenwoordig! Schandalig :twisted:

Een 928s of s4 heeft toch echt grote nadelen als oldtimer:
1: tandriem is een mooie race-oplossing, maar nu als oldtimer zijn deze altijd versleten door die jochies zonder pegels of oude heren die op de krenten zitten.
2: alle bakken zijn opgeleukte mercedes bakken die het karwei gewoonweg niet kunnen klaren op een levensduur van over de 25 jaren >150k km's (alle transaxles zijn verrot!, ook de uwe, weledele heer Rick).
3: typische VW kwaaltjes zoals alles vloeistof opslurpen, ze hebben gewoon dorst en zuipen alles van koelvloeistof tot olie. (overigens zijn tools nog steeds aangeduid als VW).

Dus, als je een echt serieus betrouwbare 928s of s4 wil, moet je beginnen met het vervangen van de tandriem en automaatrevisie net na aankoop.
Maar daarna heb je ook vermoedelijk ook echt wat om 'veilig' te blazen.
(na revisie zal ik de km bijhouden dat de boel heel blijft. De 928 blijft een goedkoop beest in vergelijking met andere sportwagens).

Ik gebruik veelal de LANDHAAI zoals hij bedoelt is en dat is autobahn kilometers vreten als een bloeddorstig monster.
Helaas misbruik ik hem wel eens in de stad (bochtjes driften staat niet in de functieomschrijving van een 928).

Mag ik Rick nog feliciteren met zijn prachtige renstal, eerlijk is eerlijk. :D
Ga eens een keertje grazen is mijn advies.


15 sep 2007 3:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Back to topic!!!

Even wat meer speculatie voor maandag.

Ik heb vorig jaar eens een Mercedes SLC automaat opgeblazen uit 1972.
De V8, 3.5 liter motor te verstaan was opgeblazen en niet de automatenbak, die zoemde er nog vrolijk op los na een quick-fix van de motor.
Uiteraard kreeg deze Mercedes ook gewoon, zoals het hoort, op zijn flikker en kreeg goed te zuipen met wat lood in de benzine en olie (en in de rechtervoet ook een beetje lood). :twisted:

Dit geeft mij toch te bedenken of de 928 automaat (de beroemde Mercedes automaat!) het wel heeft begeven.
Wat mij ook opvalt is dat er goedkoop veel nieuwe cardanlijnen te koop zijn van de 928 (wist Porsche dit al uit de racerij? Of heeft Mercedes aangegeven dat de moer klassiek kapot moest en niet de bout? dus cardanas op kerf voor vertanding afbreken, gecontroleerde breuk bij overbelasting)

Wat zou het zeggen als bij Porsche de (goedkope) cardan door speling en daardoor impuls-stoten de geest heeft gegeven en afgebroken is op de kerf waar de tanden beginnen? (gecontroleerde breuk bij vermoeiing).

Als dat laatste het geval is... dan petje af voor Porsche hoor.

Ik kan niet geloven dat Porsche zijn sportwagens zo construeert dat er fikse schades ontstaan terwijl men eenvoudig en zeer nauwkeurig de zwakste schakel op de diameter van de aandrijfas kan toebrengen op dezelfde draaibank in hetzelfde proces.
Ze moeten daar een klassieke veiligheid (kerf) hebben geconstrueerd voor de productiewagen (en de zwakste schakel is uit de racerij naar voren gekomen als maat voor de ontwerpkerf).

De transaxle ziet er overigens zeer slecht uit door nalatig onderhoud (olie niet tijdig ververst en dan gaat de film zijn werking verliezen, dan metaal op metaal en de ruwheid uiteindelijk omhoog tot onacceptabel en krijg je slijpsels. De transaxle zit vol slijpsels, mogelijk nog net op tijd voor revisie, afwikkelcurves tandwielen slijten).

:?:


15 sep 2007 4:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
wat ken die gozer typen zeg :shock:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


15 sep 2007 4:35
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
En wat ik me afvraag is, waneer gaat hij slapen. :shock: :wink:


15 sep 2007 8:09
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Hij gaat pas slapen als zijn auto kapot is??? :roll: :roll: :D :wink:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


15 sep 2007 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Kan iemand verklappen welke taal deze man spreekt/schrijft?
:oops:


15 sep 2007 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik vraag me af waarom die die 928 nog houdt :?:
Zo te lezen ben je niet echt tevreden over je 928S
Misschien eruit flikkeren en een Yuppie (zo noem je die toch) 944 of variant kopen.
Of misschien helemaal geen Porsche meer daar die toch nets meer gods bouwen :idea:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 sep 2007 13:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Een Toyota Starlet is een goede optie :wink:


15 sep 2007 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Of een leuke Corrado G60 en dan die G-lader eruit blazen :wink: Ik zou gewoon een Daihatsu Cuore kopen; heb je nooit gezeik mee en hoef je geen automatische versnellingsbakken te monteren ipv je handbak 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


15 sep 2007 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik zat zelf te denken aan een Maranello.

Maar begrijp me niet verkeerd.

Dit is wat ik vind van 928s uit wikipedia en daar voel ik me best gelukkig bij.

Slogan van Porsche: van 0 tot 100km/h en terug naar 0 in slechts 10 sec. Dat geeft acceleratie en ook rem vermogen aardig weer.

De Porsche 928 is de enige sportwagen die ooit (in 1978) de titel "Auto van het jaar" heeft gewonnen. Op 7 aug 1986 verbeterde Al Holbert met de 928s4 het snelheidsrecord voor sport coupe's op de Bonneville Salt Flats door 171mph te klokken (275km/u).

Het was de eerste auto met standaard ABS (vanaf modeljaar 1986).

Met een standaard 928 GTS werd het 24 uurs snelheidsrecord gebroken. De auto werd gewoon over de openbare weg vanuit oostenrijk naar het kom-baan circuit in Nardo, Italië gereden. Op dit circuit werd in 24 uur 6377,25 kilometer afgelegd, hetgeen een gemiddelde snelheid van 265,72 km per uur is. Na afloop van deze spectaculaire rit, volbracht door 4 oostenrijkers op initiatief van de privé rijder Franz Doppler, werd de Porsche 928 GTS weer op eigen kracht over de openbare weg teruggereden. Even een blokje om geweest.

De 928 heeft de bijnamen "haai" en "landhaai" vanwege zijn haai-achtige uiterlijk wanneer de koplampen ingeklapt zijn, alsmede zijn vermogen om in korte tijd grote stukken weg "op te eten".

Jeremy Clarkson (TopGear) zei over deze auto: "ik reed ooit 170 mile in deze auto. In één uur."

Kijk beste Porscheliefhebbers,
Het doet mij pijn te vernemen dat de 928s zo naar beneden wordt gehaald door jan en alleman.
De meesten hebben er geen verstand van, kennen de geschiedenis niet en dat toch terwijl de 928 lang Porsches favoriet zelf is geweest.

Nu hij stuk is mis ik hem echt.
En als het aan mij lag mocht de monteur voor 200% factuur schrijven en em vandaag en morgen zondag maken!
Wat deze auto heeft heb ik in nog geen enkele andere auto gevonden en juist dat is nu verraden.
Een betrouwbare racer, iets wat bij mij past.
Mogelijk moet ik over naar een GTS.

Nu kijk ik echt naar nieuw spul en het wordt met grote waarschijnlijkheid de Ferrari Maranello.
Jammer van de Maranello is dat ik er zelf niet zo aan kan sleutelen en op zijn flikker geven is wat moeilijker bij Italianen (daarom hang ik zo aan de 928 en andere Duitsers of Japanners, maar de laatste zijn oersaai ipv Duits-saai).

Als de 928 een opvolger krijgt, zal ik em zeker bestellen (als ik hem kan verzekeren, sta in middels op -5 en de verzekering wil me liever op de fiets of in een oldtimer, vandaar).


15 sep 2007 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
porsche928_rookie schreef:
Kijk beste Porscheliefhebbers,
Het doet mij pijn te vernemen dat de 928s zo naar beneden wordt gehaald door jan en alleman.
De meesten hebben er geen verstand van, kennen de geschiedenis niet en dat toch terwijl de 928 lang Porsches favoriet zelf is geweest.


Sorry , maar nu moet het niet te gek worden
Je draait de rollen nu ineens helemaal om.
De 928 en zeker de S wordt hier door je verheerlijkt en alles wat het niet is wordt door JOU naar beneden gehaald.
Zover ik kan lezen heeft NIEMAND buiten jezelf de 928 naar beneden gehaald (opmerkingen over alle mogelijke gebreken) . Wij doen enkel het standaard benzinestation mopje.
Zeker als het dan nog geen 911 of 3.2 is

Wie zegt er oa dat alle 944 Yuppiebakken zijn omje verdere relaas over Porsche maar te zwijgen :?:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 15 sep 2007 15:35, in totaal 1 keer bewerkt.



15 sep 2007 15:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik ga pas slapen als ik alle sterren heb gezien.

Neen, maar serieus, ik ga pas slapen als ik moe ben en sta op als ik wakker ben.
Dat doe ik al 5 jaren en bevalt mij ernstig goed.

Ik heb geen horloge en geen wekker en tijd bestaat eigenlijk niet meer voor me (tenzij ik posities op de beurs inneem, dan is tijd heilig, maar dat is een ander topic).

Ik heb wel een klokje in mijn 928s zitten.... is dat voldoende up-to-date?

:lol:


15 sep 2007 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
@911 lover

Ik vind het wel leuk dat er iets kapot gaat om aan te sleutelen.
Heb een oldtimer tik overgehouden van mijn studententijd.
Aan de centjes zal het nu ook niet liggen, tis redelijk voordelig een 928s rijden.
En in die tijd is de 928 onklopbaar gebleken, en lang!
911 heb ik ook wel eens gehad en gereden, was toen een rasraceskelter.
Maar de gebreken na 25 jaar mogen toch wel kritisch bekeken worden?
Dan juist zie je de eindes van de berekeningen komen en of deze kloppen en waar nog duurzamer te construeren (of je moet gaan racen, deden ze al endaarom lopen die gekke dingen 25 jaar).
Er scheuren als oldtimers alleen nog maar Mercs en Posjes rond en allen hebben ze dezelfde automaat (even kort door de bocht).

Maar dat is het em nou.
Het verhaal en techniek achter de 928 laat me niet los, daar wil je bijhoren.
Porsche laat me echt vlinders ervaren, dat weet u zelf maar al te goed.
Maar ik mis een nieuwe ultieme GT van Porsche.
Waar blijven ze nou?
Nu moet ik wel overstappen.

De 944 als yuppensucces bestempelen is juist een compliment!
De young urban people staan over het algemeen zo ongeveer voor jeugd, innovatie en succes voor de toekomst.

De 944 is ook mooi, maar is te iel voor mij persoonlijk.

Ik zoek een GT een landhaai.
Waar ik met mijn laptop en internet vol aandelen instap en Europa mee rondtour en parkeer voor het hotel en aldaar in bed duik.
Hence, waar ik zo mee naar bijvoorbeeld Turkije tjoek.
Ik zoek een partner voor de snelweg.
Dat is niet de 911, sorry, prachtige auto, maar geen landhaai.
Dat is niet de Cayenne, sorry, prachtige auto en ook wel een landhaai, maar niet mijn stijl en ik kan er gewoon niet in rijden, ik wil per see over mijn schouder kijken en het dan weten, en als je snel gaat moet dat duidelijk zijn, dat mis ik in een Cayenne (schouder kijken is een erfenis van een ongeluk).

Ik zoek de ultieme vrijheid, mijn ultieme vrijheid, ieder zijn smaak nietwaar.

Het liefste zou ik een Aston of Bentley willen, maar die valt (nog) buiten budget.

De Maranello valt daarbinnen en ik moet dat ding even een paar dagen gaan huren om te kijken of ik daar wel fit uitkom.

De 928 krijgt het voor elkaar om fikse afstanden af te leggen waar ik mij fijn bij voel.
Dat zou de Cayenne wel kunnen, maar het is niet mijn stijl.


15 sep 2007 16:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.