Hallo jongens (en meisjes),
Heb mij net aangemeld als nieuw lid en ik ga gelijk beginnen met een (blijkbaar) niet eenvoudig vraagje te stellen omdat ik raad nodig heb. Ik heb deze vraag een tijdje geleden ook al op het forum van McKlusky gesteld maar tot hiertoe nog geen echt bevredigend antwoord op gekregen. Hopelijk weet hier iemand wat ik moet doen...
Ik heb mij zitten afvragen welke bandendruk ik moet steken op mijn 930 Turbo. De handleiding die erbij is gaat zowel over de 911 SC als de 911 Turbo met hier en daar dus enkele aparte delen die specifiek over een bepaald type gaan.
1 ervan is de bandendruk. Voor de 911 C wordt vooraan 2 bar en achteraan 2.4 bar opgegeven, voor de 911 Turbo vooraan ook 2 bar maar achteraan maar liefst 3
bar.
Nu, i.p.v. 16" Fuchskes heb ik op mijn 930 18" velgen staan met daarop Pirelli PZERO's. Vooraan 215/35/18 en achteraan 285/30/18.
Men heeft mij aangeraden om rondom 2.5 bar te steken maar gezien volgens de handleiding bij de turbo het verschil tussen voor en achter maar liefst een hele bar betreft vraag ik mij af of dit wel correct is.
Iemand enig idee wat ik het beste kan steken qua druk