Auteur |
Bericht |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Semi-slicks... doen of niet?
Heb nu net nieuwe 18" velgen besteld en wil daar voor 225/40 en achter 265/35 op gaan leggen. Nu kan ik in die maat ook aan straatlegale semi-slicks komen... doen of niet doen? Moeilijk... lijkt me in de zomer super rijden en in de winter kan ik dan gewoon mijn 17" Cup wielen met normale banden gebruiken. Aan de andere kant ga ik op de openbare weg ook weer niet rijden zoals op het circuit Ben benieuwd naar de visie van anderen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
02 okt 2007 19:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik zou het niet doen. In de praktijk zul je er meer nadeel van ondervinden dan voordeel. 1 jippie buitje kan een boel ellende veroorzaken!
Volgens mij zaten die eerst ook op de P van Horn, en hij heeft ze er ook onderuit laten halen.
_________________________________________ NPC 0577
|
02 okt 2007 19:49 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Zou het ook niet doen,met dit meestal slechte weer hier in Nederland.
Bij regen zijn dit soort banden echt link werk,het mooiste is een setje erbij nemen en gebruiken voor de Nordschleife of circuit dagen,dat is wel weer heerlijk..
Maar zo,voor op straat zou ik zelf te link vinden.
Heb zelf voor de circuit Bmw die ik heb ,een setje 17 inch Hankook slicks aangeschaft,nu maar hopen dat het 15 okt mooi weer is ,dan worden ze uitgeprobeerd tijdens een vrij middag rijden op Assen..
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
02 okt 2007 20:04 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik vrees dat jullie wel gelijk hebben... Heb op mijn andere wagen (geen P) waarmee ik volgend jaar (wagen is nog niet klaar) ga racen ook semi-slicks liggen in 225/40R18, maar daar kom ik alleen maar mee op het circuit. Komt nog bij dat die semi-slicks veel duurder zijn en harder slijten... Denk dat ik rondom voor Continental Sport Contact 2 ga met de "N2" codering.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
02 okt 2007 23:19 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 okt 2007 6:53 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Precies Harald, moest ook meteen aan ons ritje denken waarbij het op de terugweg iets regende...voelde niet prettig met die banden.
Een duidelijke no-go voor mij, ondanks het stoere uiterlijk.
|
03 okt 2007 7:24 |
|
|
horn
PF #57
|
ja, was maar goed dat we de tomtom hadden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 okt 2007 7:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
"Keren aub" ...
|
03 okt 2007 7:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Doen ! Rij nu een tijdje met de Toyo r 888 banden en het is ook op nat prima te doen... wel rustig aan natuurlijk maar gaat prima, als de straten echt blank staan moet je echt oppassen vanwege de matige afvoer, maar goed, dat weet je.
Echter op droog is het zo gaaf rijden, wil je niet snel meer anders !
succes,
Steef
|
03 okt 2007 9:22 |
|
|
drknauf
|
voor dagelijks gebruik zou ik het niet doen.
maar das persoonlijk natuurlijk.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 okt 2007 12:24 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik heb ondertussen Conti Sportcontact2 N2 gekocht in 225/40ZR18 en 265/35ZR18. Velgen zijn ook besteld bij de 'vrienden' van AP Car-Design in Duitsland En meteen ook maar een cup-rohr
Bedankt voor het meedenken allemaal!
|
03 okt 2007 19:11 |
|
|
GP
911 SC 1980
Boxster S 2006Muiderberg
|
Verstandige keus.
Ik heb voor circuitgebruik een setje michelin sport cup.
Grootste probleem is de temperatuur. Koud hebben ze geen grip. Nat op het circuit is vrij goed te doen.
Op de weg worden ze nooit warm, en zijn dus erg onvoorspelbaar.
Lekker een setje ernaast nemen met dit soort banden.
Straatbanden op het circuit is waardeloos en je sloopt ze echt!
|
03 okt 2007 20:12 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Ik heb op dit moment pirelli corsa's onder m'n kar. Bevalt prima, ook in de regen. Gewoon je rechtervoet een beetje met beleid gebruiken
|
03 okt 2007 21:01 |
|
|
Marcel C2C
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupeDen Haag
|
Toch jammer kan de bandenhandel er weer niks aan verdienen
Die bandjes slijten tenmiste lekker snel maar hebben wel SUPER grip op droog (niet dan Gerard)
Volgende keer beter.
_________________________________________ Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.
|
03 okt 2007 22:09 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Banden zijn binnen, nu nog even wachten op de velgen
|
04 okt 2007 11:19 |
|
|