| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

opbokken 3.2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=16710
Pagina 1 van 1

Auteur:  Danny [ 25 dec 2007 18:15 ]
Berichttitel:  opbokken 3.2

Binnenkort ga ik aan het onderstel van mij 3.2 beginnen, hierbij gaat de hele wielophanging er onderuit. Nu heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je moet opletten waar je de auto op bokken zet, ivm beschadigingen aan onderzijde en/of leidingen. Heeft er iemand tips of ervaringen hiermee?
Ook ben ik in dubio of ik het hele spul na het stralen en anodiseren moet spuiten of poedercoaten. Ik vraag me af of poedercoaten wel een meerwaarde heeft, met name bij steenslag, breekt de coating dan niet?

Auteur:  Renntech [ 25 dec 2007 19:10 ]
Berichttitel: 

Je kunt de auto gewoon op bokken zettenn maar moet in geval van een airco in de auto aan de aircoslangen denken en bij alle modellen aan de olieleiding aan de rechter voorhoek.
Vanaf modeljaar 1988 zitten er bij de 911 handige krikpunten zodat deze nog eenvoudiger op te krikken zijn.

Stralen is een goede en goedkope manier om de wielophanging te bewerken.
Er zijn twee soorten poedercoat manieren, de ene is steenslaggevoeliger, de ander verkleurt sneller.
Een combinatie van deze twee poedercoat manieren is de sterkste.

Ook kun je ervoor kiezen de ondersteldelen na het stralen te (laten) spuiten met epoxy en matzwarte lak. Het voordeel is dat je de rubbers kunt laten zitten in tegen stelling tot bij het poedercoaten, ook al zeggen sommige bedrijven dat het wel kan. :roll:

Matzwarte lak staat origineler, poedercoaten is duurzamer, goedkoper en makkelijker. Het enigste nadeel is dan de laagdikte soms wel erg dik is en je beschadigingen minder eenvoudig bijwerkt. En natuurlijk de rubbers die je moet vernieuwen.

Auteur:  Jeroen914 [ 25 dec 2007 20:19 ]
Berichttitel: 

zoals Erwin al zegt is poedercoaten het sterkst
en die rubbers zijn zo-ie-zo versleten...

Auteur:  Danny [ 25 dec 2007 20:27 ]
Berichttitel: 

nieuwe rubbers liggen al klaar samen met nieuwe schokbrekers en turbo stuurstangen, dat is ook de reden waarom ik het onderstel aanpak

Auteur:  Jeroen914 [ 25 dec 2007 20:46 ]
Berichttitel: 

dannyl schreef:
nieuwe rubbers liggen al klaar

toch niet van die verschrikkelijke plastic dingen?

Auteur:  Danny [ 25 dec 2007 22:17 ]
Berichttitel: 

nee gelukkig niet , het zijn wel rubbers van weltmeister maar die voor straatgebruik
als ik er aan begin maak ik een nieuwe topic aan met foto`s en omschrijving van het werk

Auteur:  Jeroen914 [ 26 dec 2007 1:05 ]
Berichttitel: 

dannyl schreef:
nee gelukkig niet , het zijn wel rubbers van weltmeister maar die voor straatgebruik

dat zeg ik... van die verschrikkelijke plastic dingen
veel plezier ermee...
koop vast een paar oordopjes :mrgreen:

Auteur:  drknauf [ 26 dec 2007 3:07 ]
Berichttitel: 

en niet enkelt:Afbeelding oordoppies :wink:

maar ook gelijkAfbeelding een nierband :shock:

tenzij je van je nierstenen af wilt natuurlijk :wink:

Auteur:  Jeroen914 [ 26 dec 2007 6:20 ]
Berichttitel: 

niergordel kan je wel thuis laten hoor Mikey
maar die oordopjes ga je zeker nog kopen...

Auteur:  drknauf [ 26 dec 2007 10:34 ]
Berichttitel: 

in m,n zwalte kindje (zie album) had ik ook alles full lace qua lubbels nou je lijktwel een stuitballllll :shock: alles klaakt en piept als de nona :cry:

Auteur:  Jeroen914 [ 26 dec 2007 11:42 ]
Berichttitel: 

't probleem is niet hoe hard die rubbers zijn, maar dat ze wringen (vandaar het gepiep)
van de hardheid op zich gaat de auto niet stuiteren
't gaat pas stuiteren als je ophanging niet vrij kan bewegen...

Danny, als je ze toch per sé wilt monteren zijn er nog wel wat handigheidjes om de ellende zo veel mogelijk te beperken

Auteur:  Peter [ 26 dec 2007 11:46 ]
Berichttitel: 

Ik weet niet precies wat je gekocht heb maar de rubber bussen aan de voorkant vervangen door die poly dingen heeft als bijkomend nadeel dat ze in tegenstelling tot de originele bussen draaien in de draagarm. De rubbers van Porsche draaien niet mee in de draagarm, het rubber vervormt bij elke beweging, die poly-dingen draaien in de draagarm of de draagarm draait in de bus. Het gevolg is dat je binnen no-time speling op dat draaipunt hebt. Dan rammel je zowat uit de auto.

Ja, en waarom dan heel het Pelican forum die dingen monteert weet ik ook niet.

Auteur:  Bert [ 26 dec 2007 13:15 ]
Berichttitel: 

Massahysterie :roll: :wink: :mrgreen:

Auteur:  Double G [ 27 dec 2007 21:59 ]
Berichttitel: 

Welke rubbers zijn dan wel de goede? Van die Neatrix zoals op PP staan?

Auteur:  Jeroen914 [ 28 dec 2007 2:55 ]
Berichttitel: 

Voor zover ik weet zijn die Neatrix alleen voor de veerplaten achter leverbaar
(en volgens mij kan je de veerplaat rubbers ook origineel los krijgen)
De neatrix bussen achter zouden geen problemen geven...

Voor de draagarmen voor is er volgens mij geen 'los' alternatief
Je kan wel nieuwe rubbers op je draag armen laten vulcaniseren
Een vriend van me levert die op ruil basis
http://www.914parts.nl/index.php?cont=r ... agarm1.jpg
En voor die prijs kan je eigenlijk niet tobben...
Let wel op dat je er bij zegt dat het om 911 draag armen gaat (zijn identiek aan 914 draagarmen, alleen is de inwendige vertanding voor de torsieveer anders)

Gebruik in GEEN geval de Weltmeister bussen voor de achter draag arm (de aluminium "banana" arm)

Ik heb nog een nieuwe set Weltmeister 'straat' bussen (voor) en Neatrix bussen (achter) liggen waar ik niks mee ga doen
Als je ze wil kan je ze voor weinig overnemen...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/