Auteur |
Bericht |
ReMo
Gerlderland
|
Knakje bij sturen
Als ik met mijn 924 wil parkeren of weg wil rijden en ik draai het stuur naar links dan hoor ik een geluid net of er iets knakt.
Eerst dacht ikaan het wiellager, want daar zat ook wat speling. Maar die kon ik nog afstellen maar het knakkende geluidje blijft.
Als ik gewoon rij merk ik er niets van, het doet zich dus alleen voor bij hele lage snelheid (stapvoets).
Waar kan ik het beste eerst naar kijken om het probleem op te lossen?
|
25 jan 2008 0:06 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou het eerst zoeken in een versleten kruiskoppeling.
Het draaien van het stuur wordt via een stang doorgegeven naar het stuurhuis vooronder. Onderweg maakt die stang ongetwijfeld 2 of 3 keer een knik; daar zit dus zo'n kruiskoppeling.
Anders een probleem in het stuurhuis zelf.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 jan 2008 1:44 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
knakje
Hoi Remo,
Ik heb exact hetzelfde voor met mijn SC!
Ook lagers vervangen omdat er speling op zat, en dus dacht dat het probleem daarmee opgelost zou zijn. Geen resultaat.
Er zit geen mm speling op de hele stuurinrichting, zelf al beweeg ik het stuur enkele mm's naar links of rechts, de wielen volgen perfect bij elke minimale beweging.
Toch is er steeds dat klokkende geluidje, net alsof er twee tandwieltjes over mekaar schuiven.
Wat was uiteindelijk bij jou het probleem, Remo? Iemand anders soortgelijke ervaring gehad?
Groetjes,
Walter
|
21 mei 2008 9:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Als ik het zo hoor zou je denken aan een fuseekogel, onder of boven
Suc-6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 mei 2008 9:41 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
eerdere onderwerpen, die misschien over hetzelfde gaan:
bonken
en
knoepen
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
21 mei 2008 9:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als je het hebt over volledige stuuruitslag, idd bv bij parkeren
dan is het een hebbelijkheidje van de geometrie
_________________________________________ Got coffee?
|
21 mei 2008 10:03 |
|
|
cabrio wim
|
Kunnen ook de geleiders zijn ik het stuurhuis, zit opgesloten tussen 2 rubbers en wanneer deze versleten zijn hap die elke keer, wat ook een knakje tot gevolg heeft.
|
21 mei 2008 10:47 |
|
|
captainfrasca
1981 924 special edition
1980 924 TargaLelystad
|
Bij mij was het speling op de spoorstang, zeg maar de binnenste stuurkogel in het stuurhuis hoesje, je zou de auto ff op een brug moeten zetten en alle koppelingen ff controleren op speling.
_________________________________________ Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!! 1980 Porsche 924 wit 1971 1302 Kever (verkocht) Webmaster: http://www.924forum.nl
|
22 mei 2008 10:44 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Ik denk dat ik even wacht op de APK, die zit er toch weer aan te komen.
Omdat ik niet over een garage beschik en dus alles op straat moetdoen lijkt mij dat gemakkelijker.
Het gekke is dat je het echt bij het linker wiel hoort en voelt.
|
22 mei 2008 11:27 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Bedankt voor de reacties, mannen, ik laat iets weten als ik er achter ben gekomen waar het precies vandaan komt.
|
27 mei 2008 10:19 |
|
|