| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

dinitrol bescherming
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=17436
Pagina 1 van 1

Auteur:  muld1215 [ 12 feb 2008 4:22 ]
Berichttitel:  dinitrol bescherming

Ik heb ondekt terwijl mijn porsche 993 op de brug stond bij de garage dat er delen van de ophanging en de carroserie lichtelijk aangetast waren (10 jaar oud mijn 993) niet heel erg maar toch!!....zou het zaak zijn om een dinitrol behandeling toe te passen weten jullie of er bedrijven zijn die dat goed kunnen.Maar dan ook perfect.Hebben de garage mensen daar geen last van?als ze aan de auto werken vraag ik me af.

Auteur:  molen934 [ 12 feb 2008 8:01 ]
Berichttitel: 

Denk dat dit een beetje uit de tijd is :!:
In mijn jonge jaren heb ik veel met Dinitrol gewerkt, wat een bende zeg.
Ook mijn 993 is 11 jaar oud en staat op dit moment op de brug, maar de onderzijde ziet er zeer netjes uit.
Natuurlijk het is geen nieuwe meer, maar je weet zelf hoe heet alles wordt en dan met die dinitrol gaat dat behoorlijk stinken.
Denk eerder bepaalde gedeelte's met wax te behandelen :idea:

Auteur:  Jurgen [ 12 feb 2008 8:20 ]
Berichttitel: 

Hebben we 't hier over tectyleren? :oops:

Auteur:  molen934 [ 12 feb 2008 8:25 ]
Berichttitel: 

Jurgen schreef:
Hebben we 't hier over tectyleren? :oops:


Zoiets, alleen nog viezer :roll:

Auteur:  cabrio wim [ 12 feb 2008 10:13 ]
Berichttitel: 

Hebben laatst een oudje gehad wat getectyleert was en waar de rest van auto in wax gespoten was, kan je inderdaad vertellen dat het dan een rotzooi is om te sleutelen, hadden hem nog gewaarschuwd wat gevolgen konden worden, maar meneertje eigenwijs had het toch laten doen.

Wat gebeurde er:
Verschillende delen van elektrische installatie weigerden, zoals binnenverlichting, kachelblower en verlichting.
En ergst komt nog, hij was met zijn auto naar APK gegaan, en kreeg daar spontane afkeur. Alle remleidingen waren onder gespoten en hij mocht deze allemaal weer zuiver maken zodat ze konden zien of ze niet aangetast waren.

Dus bezint eer ge begint, plus dat die troep nog eens geweldig stinkt als er wat op de motor of kachelpotten komt.

Auteur:  Harry 911 [ 12 feb 2008 10:18 ]
Berichttitel: 

Maar zou je wax dan ook afraden Wim? En welke kan je dan het beste gebruiken?

Auteur:  Bert928 [ 12 feb 2008 18:05 ]
Berichttitel:  Roest behandelen

Uit ervaring zeg ik dat MIKE SANDERS het enige middel is dat echt roest langdurig uitbant. Het is tegelijk met alle bekende merken zoals Dinitrol Tectyl Waxoyl enz. getest in Duitsland. Er is voor elk merk een blank stuk staal waar beginnende roest op zat genomen. Dit is in de buitenlucht in een open kast gehangen en een maal per dag met zoutwater overgoten.
Dit gedurende 3 jaar. Er waren slechts 2 merken waaronder Mike Sanders die goed voldeden. Bij de rest was er na 3 jaar nog slechts roestpoeder over. Zelf test ik het nu op een van mijn oude auto's en ik moet zeggen het is SUPER. De wijze van aanbrengen is niet zo eenvoudig, nl. met een speciale drukbeker op 120 graden celsius. Het spul is in de oldtimer wereld in Duitsland wel goed bekend, hier is slechts 1 leverancier. Het is ook heel geschikt voor holle ruimtes en dan aan te brengen met flexibele hulpstukken/leidingen waar een sproeikop op zit.

Groet Bert928GT

Auteur:  Peter [ 12 feb 2008 18:42 ]
Berichttitel: 

Ik heb een wagen gehad die door een bekende 'dinitrol' specialist was behandeld, vreselijk, bij elke sleutelklus tot je ellebogen in de rotzooi. Ik kan me best voorstellen dat holle ruimtes baat hebben bij een behandeling, maar deze gasten spuiten de hele wagen van onder tot boven vol.

Wat je wel kan doen is het aluminium onder de auto kan voorzien van een dunne laag was, incl. de motor. Dat doet/deed Porsche ook. In de loop der jaren is die laag echter vaak hard geworden en spontaan eraf gevallen.

Auteur:  Marc-911 [ 12 feb 2008 19:36 ]
Berichttitel: 

Kun je een was aanbevelen?

Auteur:  cabrio wim [ 12 feb 2008 19:47 ]
Berichttitel: 

Harry 911 schreef:
waar zou je wax dan ook afraden Wim? En welke kan je dan het beste gebruiken?


Ik zou wax enkel gebruiken in de holle ruimtes, en dan de hotwax, maar als nabehandeling.
Deze droogt redelijk op en gaat bij warme temperaturen weer lopen zodat hij in alle kiertjes/ruimtes komt.

Mijn voorkeur gaat uit naar Fertan als voorbehandeling, denk dat dit gelijk waardig spul is als wat Bert 928 beschrijft. Heb dat bij mijn Stag en alle andere old-timers gebruikt en naar mijn ervaring heel goed spul. Spoot dit met hoge druk in holle ruimtes en dubbel plaatwerk, laten drogen en naspoelen met water, daarna kun je er iets van wax inspuiten. Heb de Fertan ook eerst aan een test onderworpen zoals 2 posten hoger, en na ruim een half jaar buiten gelegen te hebben, nog geen sporen van roest.
Heb dan 2 jaar geleden mijn Stag verkocht, en na 13 jaar nog op geen enkele plaats roest waar te nemen. Deze waar we nu aan bezig zijn krijgt een gelijk waardige behandeling.

Wat ik eerder wilde duidelijk maken en Peter 993 ook beschrijft, kan ik me helemaal voorstellen, en ben blij dat dit iemand in de praktijk meemaakt, ze spuiten er inderdaad maar op los en alles zit onder de plakkerige troep.

Auteur:  Rienk [ 11 maart 2008 13:37 ]
Berichttitel:  Dinitrol behandeling

Inderdaad is een behandeling met Dinitrol een redelijke bende.
Het blijft een geknoei en wanne :D er de zomer haar intrede doet staat ze te lekken op je oprit/ mooie garagevloer, EN DAT WIL JE NIET!!!!

Het is de wijze waarop het aangebracht gaat worden, door liefhebbers of door mensen die er "gewoon" werken.
Tijd is geld, ook bij dit soort behandelingen, hoe sneller erop hoe meer er over blijft in €€€'s.

Een goed bedrijf loopt met de opdrachtgever langs en onder de Porsche (of andere auto natuurlijk) door en legt uit wat de mogelijkheden zijn, wil je zwart onder je auto of transparant.
Een uitlaat zal nooit meegespoten worden! en als de opdrachtgever wil dat je bepaalde delen niet doet dan worden ze keurig afgeplakt.

Holle ruimten worden met een ander soort behandeld namelijk op wasbasis, het voordeel hiervan is dat bijna alle hoekjes bereikt worden ( het wervelt ruim 2 uur lang door ) en zal niet gaan lekken bij hoge temperaturen, ditzelfde geldt ook voor de underbody coating.

Er valt heel veel te vertellen over dit soort anti-roestbehandelingen maar neem eens een kijkje op: www.autocosmeticsdrachten.nl deze mannen werken proffesioneel met Waxoyl en kunnen je heel veel vertellen onder het genot van een kop koffie.

Oh, ja als er geinteresseerden zijn dan kan er wel iets afgesproken worden over een forum-korting.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/