| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

porsche boxster 2.5 / 1999- 18inch Turbo 997 velgen
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=17590
Pagina 1 van 2

Auteur:  pauluss [ 25 feb 2008 11:34 ]
Berichttitel:  porsche boxster 2.5 / 1999- 18inch Turbo 997 velgen

beste,

ik ben hier nieuw op deze site en zag dat er toch een hoop informatie van deze site afgehaald kan worden vandaar dat ik me aangemeld heb.

ik heb recent geleden nieuwe velgen gekocht ,voor mijn boxster uit 1999 met een 2.5 motor. het zijn de Replica turbo velgen van 997 /18inch 8,5x18 ET 56, 10,0x18 ET 50, ik heb deze eindelijk binnen te hebben en ben ik het weekeind naar een banden specialist gegaan om deze er onder te monteren,.

Wat blijkt nu , dat deze velgen niet passen onder mijn boxster. de achter velgen lopen tegen me schokbrekers aan en bij de voor velgen is de ruimte tussen velg rand en schokbreken ook nihiel terwijl er nog geen banden op gemonteerd waren.

De banden specialist vertelde mij dat deze velgen absoluut niet passen,. terwijl door de verkopende partij op internet werd beweerd van wel.

een dag later heb ik contact op genomen met de leverancier van de velgen en het probleem voor gelegd. die stelde voor na onderzoek om achter een spacer te plaatseb van 7mm dus dan zou de ET waarde achter 43 zijn . Zouden de velgen dan wel passen ??????

Wie kan mij vertellen waar de fout zit in deze velgen ?en wat ik moet doen en welke velgen maat zou 100% gegarandeerd onder mijn auto moeten passen .

ik stel uw reactie zeer op prijs .

mvg

Auteur:  WB [ 25 feb 2008 13:16 ]
Berichttitel: 

Kga dit topic goed volgen, want ik wilde die velgen ook graag.
Ik heb bij mijn standaard velgen (7 en 9J geloof ik) voor en achteraan 18mm spoorverbreders liggen, dus daar is overal nog wat plaats.
Je zult dan toch ook vooraan spoorverbreders moeten monteren???
Mij was ook verteld dat ik geen spoorverbreders zou nodig hebben.
Kan je mij eens pm-en van welke firma ze komen (en prijs?) en heb je al n foto hoe het er zou uitzien?

dank
WB

Auteur:  jampie [ 25 feb 2008 20:35 ]
Berichttitel: 

Een vriend van me heeft TurboII velgen in 18 inch 10x18 ET 47 en deze passen net. Lopen niet tegen de schockdemper aan. Een spoorverbreder van 3 tot 5 mm moet dan al zeker volstaan !!

Auteur:  jampie [ 25 feb 2008 20:37 ]
Berichttitel: 

Nog een vraagje : passen je velgen vooraan zonder problemen ?

Auteur:  WB [ 25 feb 2008 21:14 ]
Berichttitel:  velgen

Ik vrees dat er maximum 8,5J (vooraan=goed) en 9,5 J velgen (achteraan=te breed) mogen liggen op een 986 voor de TUV (maar ik kan fout zijn hoor, staat zo op mijn TUV-papieren van de spoorverbreders)
Uw turbo-velgen worden op design 911 echter ook aangeboden met ET 50 (vooraan) en ET 65 of ET 46 (achteraan).
Omdat mijn velgen (voor en achter) ET 55 hebben zou ik denken dat uw turbo velgen toch moeten passen of minstens met geringe spoorverbreders
gr
WB

Auteur:  jampie [ 25 feb 2008 23:34 ]
Berichttitel: 

10x18 et 47 past als gegoten bij mijne kameraad. Hij heeft een Boxster 2.5 van '97 !!!

Auteur:  drknauf [ 26 feb 2008 0:12 ]
Berichttitel: 

als je het exact wilt weten voor extreme maten neem dan kontakt op metRICKY van Afbeelding deze auto :wink: hij rijd met 8x19 en 10x19 8)

Auteur:  WB [ 26 feb 2008 9:37 ]
Berichttitel: 

@jampie: ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen dat ik vrees voor een TUV-attest.
Maar daar kan Pauluss ons misschien wel mee helpen............ :?:

Auteur:  pauluss [ 26 feb 2008 9:45 ]
Berichttitel: 

de velgen voor passen echt net ik denk dat k voor een milimeter of 3 over heb , maar dan was er nog geen band gemonteerd.

ik heb gister ook nog even contact gehad met een banden /velgen specialist die vertelde me dat hij het niet kon geloven dat de velgen niet zouden passen. hij vroeg aan mij of ik toch nog even langs wilde komen. hij vertelde mij ook dat wanneer hij een band op de velg zou monteren achter en het wiel plaatst , monteert en de auto laat zakken dan ook wat meer ruimte word gecreerd ?? kan dit kloppen ? en word het niet ontzettend gevaarlijk? als je met hoge snelheden rijd en je banden zijn echt milimeters van je schokbrekers af >?

als ik achter die spoorverbreders zou toepassen komt je auto dan nog wel door de keuring heen of niet ? want ik meen dat als je wiel buiten je chasis komt , je auto zo wie zo niet door de keuring komt.

bedankt alvast voor jullie reacties !!

Auteur:  pauluss [ 26 feb 2008 10:10 ]
Berichttitel: 

en jampie wat voor velgen maat heb jij onder je auto zitten want dat ziet er ook echt dik uit. als aan het eind van het verhaal de turbo velgen niet passen , zou ik die velgen die jij hebt ook wel willen

groeten

Auteur:  josboxster [ 26 feb 2008 10:20 ]
Berichttitel: 

Ik heb 18 inch turbo velgen erop (origineel porsche) met rondom 5 mm spacers. Mij is verteld dat meer niet mogelijk is uit veiligheidsoverwegingen. Wel heb ik mensen met breder gezien, ook peter DD had 19 inch onder de boxster.

Auteur:  WB [ 26 feb 2008 10:48 ]
Berichttitel: 

@Pauluss: bij design 911 en flat6 (Nl) worden de voorste velgen in 8J verkocht, dat scheelt toch reeds 0,5 inch of meer dan n cm.
Kdenk dat die iets beter zijn, heeft uw leverancier die misschien ook?
gr
WB

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 11:02 ]
Berichttitel: 

Beste Paulus,

Ik heb het nu ff druk (moet weer een beleidsoverleg in) tjsa het moet ook verdiend worden he :wink:

Maar ik zal het later op de dag ff helemaal voor je uitzoeken. 8)

Voor rijd ik momenteel met 8,5J 245/30/19
en achter 10,5J :shock: met 265/30/19 met spacers.

ET waarden hoor je nog

mvg Ricky

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 11:04 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

ter illustratie

Auteur:  WB [ 26 feb 2008 11:19 ]
Berichttitel:  velgen

@Rickygopy: overigens wel knappe velgen op je boxster hoor!
Deze is echter een 2.7 van 2001 dacht ik. Ik weet nu niet of er een verschil in bouw is tussen een '99 en 2001-er en een 2.5 of 2.7.
Ik moet hierbij vermelden dat deze van mij van '98 is en dat ook voor mij geldt omdat ik niet juist weet wanneer veranderingen in carrosserie zijn aangebracht. Tussen een '97 en '98-er waren er alvast wel verschillen.

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 12:54 ]
Berichttitel: 

19x8.5 et45mm and 19x10.5 et52mm

Ik moet alleen nog uitzoeken of de et52 achter met of zonder spacers zijn.

uit mijn hoofd is mijn spacer 5mm.

@WB volgens mij hebben de veranderingen geen invloed op de ophanging icm met de carrosserie. (99%)

De remmerij daarintegen van een 3,2S is wel anders (2,5 &2,7 gaan gelijk op.)

Trouwens mijn velgen zijn te koop hoor :lol:

mvg Ricky

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 12:57 ]
Berichttitel: 

Voor de keuring zijn spacers niet toegestaan, mits deze vast op/aan de naaf worden aangebracht. Dat kan meestal op spacers dikker als 2-2,5 cm
ivm met de bouten die hierin moeten vallen.

Ricky

Auteur:  pauluss [ 26 feb 2008 13:31 ]
Berichttitel: 

dus als ik het goed begrijp dan moet voor gewoon passen toch ? ik heb voor erop gehad en dat gaatt net aan kan dit geen consequaenties hebben dat wanneer ik door een kuil rijd of zo ? en achter zou ik dan een spacer nodig hebben van 3mm ?

groeten

Auteur:  barolo [ 26 feb 2008 13:59 ]
Berichttitel: 

Ik heb wel eens in een verlaagde + verbrede (met 5MM spacers) Boxter gereden, waarbij de banden tegen de wielkasten aanliepen bij het nemen van een hoge verkeersdrempel. Dit weerhoud mij ervan om dit bij mijn Boxster toe te passen. RickyGopie heeft er 19 inch onder zitten + verlaagd. Kom jij nog een beetje fatsoenlijk over de verkeersdrempels heen?

Auteur:  WB [ 26 feb 2008 14:41 ]
Berichttitel: 

Op mijn boxster liggen Bilstein veren (3cm verlaagd) en spacers van 18mm en ik kom overal rustig over. Of dat nu '17 of '19 velgen zijn maakt toch geen verschil, zal alleen (een pak) harder zijn!!!

Auteur:  barolo [ 26 feb 2008 14:50 ]
Berichttitel: 

Bij mij in de straat kan ik al niet harder dan 10 km/uur over de best wel hoge verkeersdrempels om zonder de grond te raken thuis te komen. Oh ja, dan heb ik de banden nog extra hard opgepompd. :wink:

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 15:16 ]
Berichttitel: 

Heren, ten eerste ben ik van mening dat je elke drempel met de Porsche met beleid moet nemen.
:roll:
ff zonder dollen :shock: , Mijn P is voorzien van een KW variant 1 schroefset waarbij ik de hoogte zelf kan bepalen.Als ik weet dat ik door wat voor reden dan ook heel veel in de binnenstad hier in Amsterdam moet rijden met de P dan zet ik hem gewoon omgoog. De Audi gebruik als Daily dus de porsche kan voor mij extreem laag. Ondanks de hoogte =laagte heb ik totaal geen problemen met het inveren op drempels. ook met een gangetje 200+ bij slechte wegen geeft dit geen problemen. echter is het bij extreme verlaging wel van belang dat de et Waarden kloppen, dit om het happen van de wielkast op de banden te voorkomen. Mocht het toch problemen veroorzaken kan je nog altijd de wielkasten uitrollen (is niet nodig bij mij).

Ricky

Auteur:  RG996 [ 26 feb 2008 15:31 ]
Berichttitel: 

Nog ff een reactie van mij;
:wink:
Ik ben het niet eens dat het zomaar harder zal worden. Ik ben van mening dat een goede schroefset nog altijd veel comfortabeler is dan alleen verlagings veren op een auto, Bij alleen veren is de orginele demper nietberekend in een verkorte uitslag van de kortere-stuggere veer. waardoor het geheel de neiging krijgt te klappen.

Ik rij met mijn Audi op 20" met KW VAR2 in hoogte en in hardheid instelbaar en dat is nog vele malen comfortabeler dan andere mensen die gewoon met 17"rijden voorzien van alleen veren icm met orginele dempers.

Oeps volgens mij dwaal ik af...
:oops:

Auteur:  WB [ 26 feb 2008 15:52 ]
Berichttitel:  ET

Om dan effe terug to the point the komen:
1. Vooraan heb je 8,5J wat maximum is met ET 56 wat 0,1mm te veel is, dus daar zou ik een spoorverbreder van 3mm leggen.

2. Achteraan heb je 10J wat volgens mij 0,5 inch (12,5mm)te veel is(67,5), maar heb je ET 50 wat 5mm te weinig is. Hier zou ik aldus verbreders van 7 mm leggen (67,5-5=62,5 - 7=55).

Kan iedereen zich hier in vinden......... ? :shock: :D :roll: :idea:

Auteur:  drknauf [ 26 feb 2008 18:27 ]
Berichttitel: 

ja kan maar het kan ook weer verschillen per banden merk de een loopt recht de ander schuin af en dat kanook weer anders verlopen per auto verschillend en per velg verschillend :wink:
dus het is toch altijd een beetje uitvissen hoe en wat als je maar een beerje de richtmaten hebt en die hebbie nu van ricky :wink:


en yo ricky ben ik met je eens qua schroefset , schroefsetten rijden over het algemeen maar das mijn visie beter qua comfort dan veren met dempers, licht er natuurlijk ook aan hoe extreem laag 8) je weer gaat met het schroefsetje.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/