OK, een paar tips dan
1-Druk met behulp van een schroevendraaier de spreidveer een kleinstukje in op de plaats waar de veer achter de glijplaat gehaakt is en knijp met een punttang de spreidveer iets smaller zodat deze achter de haak van de glijplaat uitkomt.
2-Klap de spreidveer open nadat het sensorkabelklemmetje verwijderd is.
3-Verwijder de RVS spreidveer door deze bij het draaipunt naar elkaar toe te knijpen en maak deze schoon.
4-Draai met behulp van een terugstelklem de remblokken terug, met een tang terugdrukken kan ook, alleen beschadig je dan de klauwen erg makkelijk.
5-Duw een smal plamuurmes tussen het blok en de remzuigers om de aan de remblokken geplakte dempingsplaten los te maken van het remblok.
6-Trek het remblok uit de remklauw. Lukt dit niet omdat ze vastzitten, verwijder dan de remklauw en neem dan de blokken eruit.
7-Reinig de remklauw zo goed mogelijk en beoordeel of de glijplaten nog strak tegen de remklauw aanliggen. Als dit zo is klemmen de remblokken niet in de remklauw en kun je verder gaan met punt 8.
(Als de glijplaten los van de remklauw komen door oxydatie tussen de glijplaat en remklauw moet de glijplaat uitgenomen worden en de oxydatie worden weggekrabt en de plek worden behandeld tegen verder oxyderen)
8-Neem de dempingsplaten en verwijder de bruine folie.
9-Druk de dempingsplaten voorzichtig in de remzuigers met behulp van een klein schroevendraaiertje.
10-Strijk boven en onder op de glijvlakken van het remblok een klein beetje
montagevet en schuif de remblokken in de remklauw.
11-Strijk ook iets montagevet aan de uiteinden van de spreidveer en monteer deze terug in de remklauw.
12-Daarna zijn de slijtagesensoren aan de beurt om gemonteerd te worden. Pas op, ze zijn erg breekbaar.
13-Monteer de wielen die met 130 nm vastgezet worden en pomp het rempedaal op tot de remblokken de remschijf raken, je hebt dan weer pedaaldruk.
14-Rij en rem de eerste 200 kilometer voorzichtig om de remblokken goed op de remschijf te laten inlopen.
Sucses, Erwin.