Auteur |
Bericht |
Hape
|
Ral nr van Rode Remklauwen
Weet iemand misschien wat het RAL nr is van de rode remklauwen. Ik ga ze volgende week demonteren en poedercoaten maar moet nog even het RAL nr doorgeven.
_________________________________________ Biertje ?
|
26 sep 2004 14:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
26 sep 2004 17:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
kijk eens op mijn fotoalbum, gewoon lekker fel rood is het mooiste niet neigend naar oranje. Meen me te herinneren dat Dirk voor een wat minder fel rood heeft gekozen, niet bang zijn, gewoon het hardste rood wat er is....
|
26 sep 2004 20:19 |
|
|
Sjonnie
|
waarom zou je niet ineens geel (PCCB) pakken
|
26 sep 2004 21:55 |
|
|
Hape
|
Oke, ik dacht dat daar wel een standaard voor zou zijn maar als die er niet is ga ik voor knal rood (geen Ferrari Rood).
Weet iemand misschien ook of dat de klauwen helemaal uit elkaar moeten ivm de rubbers. Bij poedercoaten kan de temperatuur ongeveer 200 graden worden, ik weet niet of de rubbers dat redden.
|
27 sep 2004 18:31 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Denk dat ze met een aantal keren stevig remmen nog wel heter worden,ligt me iets van bij zo'n 600 graden... maar dat kan ik wel mis hebben
_________________________________________ t beste maar weer...
|
27 sep 2004 19:29 |
|
|
Sjonnie
|
dit is toch veel mooier
|
27 sep 2004 20:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kost maar 10 euruggetjes
Gele klauwen op de gewone remschijven is geen gezicht ... ik heb ze (jammergenoeg) al een keertje mogen aanschouwen ....
Ga dan voor mooi blauw
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 sep 2004 20:33 |
|
|
Hape
|
Haha, en in die configuratie ook een stukje duurder. Maar je hebt gelijk, zie er idd goed uit. Alleen vind ik dat bij mijn Porsche en velgen de rode beter passen. Misschien dat iemand mij kan overtuigen dat ze toch geel moeten worden.
Mijn Porsche is een 993 Cabrio met uitbouw en spoiler sets van 993 Turbo, de velgen zijn van de GT3. Maw, als er een 993 Cabrio Turbo zou bestaan zou hij er zo uit moeten zien.
Rood assosieer ik al snel met Turbo, geel met GT series.
|
27 sep 2004 20:34 |
|
|
Sjonnie
|
wsch heb je wel gelijk om voor rood te gaan, maar upload ff de foto's van je Porsche, dan kunnen we beter oordelen...
Ik heb ooit een wallpaper op mijn pc gehad met een Porsche (ik denk een turbo) die vol in de remmen gaat 's nachts, de remschijven waren letterlijk roodgloeiend, ik kan de foto helaas niet meer vinden.
|
27 sep 2004 20:44 |
|
|
Hape
|
mmhhh, moet even kijken waar ik een foto kan zetten op internet maar ik heb iig m`n avatar al iets aangepast. De velgen zijn 2 weekjes oud dus ik moet alles nog even opnieuw op de foto zetten.
Dit is een wat oudere foto met Gijs van Lennep.
|
27 sep 2004 21:47 |
|
|
Sjonnie
|
Bij "fotoalbum" (zie bovenaan) kan je alle foto's makkelijk uploaden in je eigen map.
|
27 sep 2004 21:52 |
|
|
Hape
|
Oke, was wel even klooien maar een aantal wat oudere foto`s staan er op.
(even off topic, een echt leuk forum hier, al veel leuke en nieuwe dingen gelezen)
|
27 sep 2004 22:12 |
|
|
Sjonnie
|
ziet er mooi uit! Rijles van Gijs van Lennep?
Gele of rooie remklauwen, allebei mooi denk ik.
|
27 sep 2004 22:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Maar dan ook geen "P O R S C H E" er op.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 sep 2004 22:20 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
klauwen hoeven niet uit elkaar, maar als ze al niet 100% zijn is het natuurlijk wel een goede gelegenheid om een revisie uit te voeren.
Poedercoaten is voor de rubbers geen enkel probleem, temperatuur bij remmen is vele malen hoger.
Ze moeten wel super goed schoon gemaakt worden daar de remolie funest is voor het coating proces.
Dan de zuigers + rubbers goed afplakken of kapjes maken. De pplakband wordt namelijk met de gepoedercoate lake keihard en is er niet zo heel eenvoudig af te krijgen maar het is wel te doen.
De open schroefdraden afdichten met een boutje zodat deze niet volgespoten worden.
De leidingen hoeven niet gedemonteerd te worden daar dit origineel ook niet is gedaan (is meegelakt)
Uiteindelijk sjabloontje kopen, opplakken, en spuiten met hitte bestendige lak.
De mijne zijn super geworden, en wat betreft de kleur, sorry maar Ferrari rood is wel de goede kleur.
succes
|
27 sep 2004 22:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Oke on topic.
RAL 9000 maar zker ben ik er niet van.
|
28 sep 2004 15:05 |
|
|
Olaf
|
|
28 sep 2004 15:33 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
de enige juiste ...
zo ziet het eruit gemonteerd ... en met logo gespoten
[/img]
bovenste foto lijkt beetje lichter door gebruik van flits ...
Vergeet geel ... is wel willen niet kunnen ... schijven hebbe andere kleur ...
|
28 sep 2004 17:18 |
|
|
Marcel
|
Dirk,
HEEEEEEEL eerlijk gezegd vind ik jouw kleur een beetje aan de donkere kant (ook in het echt gezien). De kleur op de foto waar ze nog niet gemonteerd zijn lijkt me wel de juiste kleur.
|
28 sep 2004 19:16 |
|
|
Olaf
|
Dit zijn originele BIG REDS !!! dus de afwijking in de kleur ligt aan jullie beeldscherm instellingen
|
28 sep 2004 19:48 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kom op zeg het is toch geen exacte wetenschap
als je die dingen spuit zijn ze toch niet origineel meer, doe dan gewoon wat je mooi vind
_________________________________________ Got coffee?
|
28 sep 2004 19:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Origineel Porsche,
kijk en vergelijk.
Denk dat ik de mijne maar geel verf.
|
28 sep 2004 19:54 |
|
|
Olaf
|
|
28 sep 2004 19:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nah, geel is not-done... Je mist bovendien het geluid als je ze wel geel verft .... Rood is de kleur die je moet doen, ALS je ze een andere kleur wilt geven...
Misschien dat die van mij met de tijd es een keer zwart worden (hehehe)
|
28 sep 2004 21:14 |
|
|