| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

'deep six' Fuchs 15"
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=18529
Pagina 1 van 1

Auteur:  P-Driver [ 08 mei 2008 17:14 ]
Berichttitel:  'deep six' Fuchs 15"

Vandaag naar de bandenspecialist geweest voor Michelins in de maat 195/60-15 zónder binnenband voor de 911T maar het is (nog) niet gelukt..... mijn wielen zijn de uitvoering zonder 'hump' dus moeten origineel met binnenband worden gereden. Op diverse site's heb ik naar informatie gezocht mbt. de mogelijkheden om een band te monteren met een lagere wang want origineel is 185/70-15 maar zou graag een lagere band willen en ik kom diverse voorbeelden tegen van 911jes met 'deep six' Fuchs met 195/60-15 en zelfs 195/50-15 dus het zou moeten kunnen, echter de bandenman zegt dat het niet kan omdat het ventiel niet past; het gat waar het ventiel doorheen moet is niet recht maar loopt een beetje schuin af zodat het geheel niet luchtdicht te krijgen zou zijn met het risico dat als je bijv. door een put rijdt door de schok het ventiel los zou kunnen komen met als gevolg dat in 1 keer alle lucht uit je band loopt (= niet handig). Gevolg was dus een discussie tussen mij en mr. Tyre die een beetje boos werd en vond dat ik hem met al zijn ervaring & expertise zou moeten geloven maar ik vertelde hem dat ik toch echt op internet bevestiging had gevonden dat er 'deep sixes' rondrijden met tubeless banden en dat ik dat dus ook wil; vraag is nu eigenlijk of iemand een antwoord weet hoe het zit met het grote ronde ventielgat en welk ventiel er eventueel dan in zou moeten om het geheel luchtdicht te krijgen??? Ik heb overigens 2 Porsche-specialisten gebeld maar die wisten ook geen antwoord te geven dus iemand hier svp......?

Auteur:  Rick [ 08 mei 2008 17:28 ]
Berichttitel: 

Je zou eens een mailtje of telefoontje kunnen wagen bij Mittelmotor, Bochum. Ik kan me vaag herinneren dat zij daar ook wel iets van weten.

Auteur:  912 [ 09 mei 2008 3:19 ]
Berichttitel: 

Ik heb 4.5" Fuchsen en 6"deep sixes (gehad), tevens vele vrienden van mij in de VS, rijden allemaal tubeless op deze velgen.
Het kan allemaal heel goed en is in de dagelijkse praktijk een bewezen feit...

Auteur:  Peter [ 09 mei 2008 7:58 ]
Berichttitel: 

Tja, een veel voorkomende frustratie van veel specialisten. Een klant die het beter weet omdat hij 'het op internet' heeft gelezen, want dan is het waar :? :?

Ik denk dat hij een goed punt heeft wanneer hij zegt dat in ieder geval het ventiel niet past. Waarom laat je gewoon geen binnenband monteren. De maat moet overigens volgens mij 195/65 zijn, anders krijg je omtrek verschillen tov 185/70.

Auteur:  patrick911 [ 09 mei 2008 8:23 ]
Berichttitel: 

912 schreef:
Ik heb 4.5" Fuchsen en 6"deep sixes (gehad), [...] rijden allemaal tubeless op deze velgen.
Het kan allemaal heel goed en is in de dagelijkse praktijk een bewezen feit...


Ik ook.
Ik heb recentelijk mijn 6" flat-sixes (origineel) ingeruild voor deep sixes omdat ik dat er mooier vond uitzien.
Ik heb mijn tubeless Michelins (185R70/15) gewoon over laten zetten bij Car Care in Soest op de deep-sixes. Geen enkel probleem.

Wat ik wel begreep is dat de deep sixes een andere velguitsparing hebben (de 'hump' waar je naar verwijst) die bij de latere flat-six is aangepast om tubeless mogelijk te maken.
Er zijn dus mensen die zeggen dat je bij scherp bochtenwerk je band van de deep-six kan afrijden, maar of dat klopt...?

Auteur:  P-Driver [ 09 mei 2008 12:11 ]
Berichttitel:  deep six fuchs

Citaat:
De maat moet overigens volgens mij 195/65 zijn, anders krijg je omtrek verschillen tov 185/70.

Volgens de bandenman is hoogte 65 of 60 te laag om een binnenband te monteren, de binnenband zou dan klem komen te zitten met evt. lekkage of scheuren als gevolg...... ik ga nu idd. twijfelen aan de woorden van die meneer want ik krijg steeds meer bevestiging dat tubeless geen probleem is, ook 65 of60 hoogte !! ; Ik heb dezelfde vraag gesteld op een duits forum voor 'Urelfer' mbt. de "deep six' wielen en daar schrijft iemand:
Citaat:
Bei der Montage von neuen Reifen (tubeless), habe ich diese zur Sicherheit mit Schlauch montiert. Funktioniert seit 4 Jahren und ca. 15 tkm ohne Probleme. Ich fahre 205/60R15 und habe hier in Deutschland auch einen passenden Schlauch ohne Probleme dafür bekommen.
en
Citaat:
Ich fahre sowohl 6" als auch 7" ohne Hump seit Jahren ohne Probleme. Sowohl mit Semi-Slicks als auch mi Strassenreifen. Schläuche bekommt man schon in verschiedenen Grössen, aber lieber eine Nr. kleiner wählen, damit sich der Schlauch gut ausdehenen kann. Macht das problemlos mit. Mit 205/50 z.B. und derselben Schlauchgrösse waren nach Demontage 2-3 Knickstellen im Schlauch zu sehen. Das ist dann nicht so toll.
Ausserdem gibt es noch die Kunstoffeinsätze (Kreisrund mit Loch für das Ventil), die in die Felgen gehören - das wird oft vergessen
.
Ik zal Care Care in Soest om advies vragen, bedankt voor de tip.

Auteur:  Paul II [ 09 mei 2008 13:07 ]
Berichttitel: 

Dat van dat ventiel wat niet zou passen lijkt me vreemd.

Een binnenband in een tubeless is niet aan te raden.
De buitenband is dan dus luchtdicht - itt tot vrooguh, niet-tubeless - en er kunnen dus luchtinsluitingen tussen binnen- en buitenband ontstaan. Deze kunnen beschadigingen veroorzaken op de binnenband :idea:
Alleen heel zorgvuldige montage zou dit kunnen voorkomen.

Auteur:  P-Driver [ 09 mei 2008 13:25 ]
Berichttitel: 

Citaat:
Dat van dat ventiel wat niet zou passen lijkt me vreemd.
ik heb er bij gestaan toen er 3 of 4 ventielen zijn gepast maar omdat het gat waar het ventiel doorheen gaat niet recht naar beneden loopt maar een beetje schuin kan het ventiel niet worden vastgezet, in ieder geval niet luchtdicht worden afgesloten; ik heb hier ook een 7x15 Fuchs wiel liggen en daarvan is het gat gewoon recht maar bij de 'deep six' met de hartvorm boven het ventielgat loopt het idd. schuin af dus blijft de vraag aan degenen die wel met tubeless rijden; welke oplossing is er !!
:( ik zou ook gewoon kunnen opgeven en 185/70-15 laten monteren met binnenband maar dat is te makkelijk......... we puzzelen verder

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/