Ik rijd nu al een tijd trackdays met mijn 964. De laatste paar keren merk ik dat de wagen sterk doorhangt in korte bochten, en ook op zijn kont gaat hangen bij het wegaccelereren. De ophanging die ik vandaag onder de wagen heb zitten is de combo Bilstein HD dempers en Eibach veren. Stabis zijn de standaard 964 stabis
Nu ben ik op zoek naar iets meer 'track-fahig' maar probeer wat ervaringen hier te vinden. De opties die ik bekijk zijn de volgende:
- alleen stabis vervangen door 18mm/25mm verstelbare stabis (lost natuurlijk het op de kont hangen niet op)
- PSS10 + stabis
- PSS10 only
- JIC Cross Competition coilovers
- RS (of RS-alike in hardheid) veren met 'oppompen' bestaande dempers tot RS specs + eventueel stabis
Of dit laatste sowieso technisch mogelijk is, weet ik niet. Graag feedback hierover, en wat zijn de ervaringen mbt de alternatieven hierboven?
Ter info: ik rijd nu ongeveer 3:03 op Francorchamps, 1:58 hoog in Zolder, met een mechanisch standaard 964, op de ophanging, RS vliegwiel en koppeling na. De originele Porsche 964 sper zit erop.
Ter vergelijking: foto van hoe de 964 op de kont hangt, in vergelijking met een RS (die van MichM3 in dit geval), bij het uitkomen van de chicane in Francorchamps.