Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:37



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Schokken tussen 40 en 50/h 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Schokken tussen 40 en 50/h
Hoi,

weet iemand waarvan schokkend rijden tussen de 40 en 50/h vandaan komt?
ongeacht versnelling of toerental.
daaronder of daarboven is er niets aan de hand, maar echt gans de
wagen begint op die snelheid te schudden en te daveren.

Ow,

nog even vermelden.
heb recent de klauwen gereviseerd nadat deze aanliepen,
en de wagen vooraan op gelijke hoogte L-R gezet omdat
hier 3 cm verschil opzat.
voorts zijn er achteraan nieuwe banden gemonteerd en de
voorste velgen heb ik opnieuw laten balanceren.

Zal hem dit weekend ook laten uitlijnen.
Daar zal dan wel blijken of er al dan niet teveel speling op
de stuurkogels zit.

Groetjes,
Johan


29 mei 2008 11:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Wanneer heeft hij de laatste grote beurt gehad.
Bij mij doet hij dit als hij tegen de grote beurt aan zit.
Is bij mij dus motorisch iets wat weer opgelost is als alles is afgesteld etc.
1x in de 20.000 km.
_________________________________________
Last Rat standing


29 mei 2008 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
De laatste 6 maand zijn al 1 grote beurt geweest :lol:

Volgens mij is het niet motorisch, maar zoek het eerder
in de ophanging, speling op de draagarmen, stuurkogels, ...
of in de aandrijving
Velgen zijn alle reeds gebalanceerd, dus daar zou het volgens
mij niet kunnen zitten.
Zal zaterdag eens horen of de bandencentrale misschien een vermoeden
heeft.


29 mei 2008 12:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Aandrijfassen? Ik gok daarop,vooral omdat het bij lage snelheid voorkomt!Hoor je iets als je het gas loslaat en weer gas geeft? Een knakkend geluid?
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


29 mei 2008 12:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Kunnen de aandrijfassen links/rechts gewisseld worden?


29 mei 2008 13:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
verstuivers?


29 mei 2008 15:49
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Hellraiser schreef:
Kunnen de aandrijfassen links/rechts gewisseld worden?


Ja, maar waarom vraag je dit. :?:


29 mei 2008 16:00
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Door ze te wisselen belast je ze de andere kant op. Dan kun je achterhalen of de aandrijfassen aan hun eind zijn.
Wordt op 944's altijd gedaan omdat de linker as een grotere thermische belasting te verduren krijgt. Bij de eerste tekenen van problemen wissel je ze om, en dan kun je weer vele jaren verder!


29 mei 2008 19:50
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 4
Eibergen
Bericht 
Verstuivers? :cry: het is geen diesel injectoren :idea:
_________________________________________
911 was sonst


29 mei 2008 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
injectoren, verstuivers, volgens mij doen ze het zelfde en begrijpt iedereen wat ik bedoel.

er word volgens mij over beide gesproken van injectoren en verstuivers.

anders vertel mij eens het verschil tussen beide, wellicht word ik iets wijzer. beide injecteren de brandstof in de verbrandingsruimte, Bij diesel uiteraard onder zeer hoge druk, bij benzine onder een lagere druk.

Jou 964 heeft toch ook verstuivers of niet soms. Heb redelijk recent mijn 'verstuivers' laten reinigen en toen was de trilling die door de hele auto ging bij mij verdwenen.


29 mei 2008 21:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Heb ik ook.... dat schokken of stotteren.
Bij mij moet een dezer dagen iig de warmloopregelaar worden vervangen, deze is niet best meer... en duur trouwens. Na vervangen zal er even afgesteld moeten worden... CO dus. Het kan zijn dat hiermee mijn stotteren over is. Misschien bij jou ook hiermee te maken??
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


29 mei 2008 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Johan,

Waarschijnlijk is het probleem de LMM oftewel AFM(Air Flow Meter) die de luchtzwaarte a.h.w. meet bij een gegeven snelheid. Een soort schrijver schuift over een plaatje, welke waarschijnlijk door het vele vegen hierover verweerd is. Je zou dit zelf kunnen verhelpen door de schrijver in LMM iets te verplaatsen, zodat hij weer over een vers traject schuift. De LMM is een aluminium kastje meteen aansluitend op het luchtfilter van een 3.2. Nieuwe is kostbaar.
Dezelfde LMM zit ook in een 944, zie voor een uitgebreide instructie:
http://frwilk.com/944dme/

kijk onder kopje AFM=LMM

Voorwaarde is wel dat de basisafstelling van het mengsel in orde is.

Jan


29 mei 2008 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Thanks voor de tip!

Weet weeral wat te doen dit weekend :D


30 mei 2008 10:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik bedoel dat hij eerst de basisafstelling af fabriek moet (laten) controleren, zoals CO, dit kan allen met speciale meetapparatuur,gehangen in de uitlaat. Dit geldt als uitgangspunt voor alle problemen met wisselende toerentallen onder verschillende belastingen. Zie het Bosch boek van Motronic.
Indien in orde, traject schrijver inspecteren op slijtage en zo nodig bijstellen,d.w.z. iets verschuiven op een schoon gedeelte.
Wel juiste instelschroef opzoeken (zie link).


31 mei 2008 0:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Waarom dan alleen bij 40à50km per uur, ongeacht versnelling en toerental?
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


31 mei 2008 1:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
arenarood schreef:
Waarom dan alleen bij 40à50km per uur, ongeacht versnelling en toerental?


Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik heb dit probleem bij mijn targa ook ervaren. Het was echter niet afhankelijk van de gereden snelheid, maar van het toerental. Tussen de 2.600 en 2.800 rpm begon de auto waanzinnig te trillen/schokken/schudden. Het leek dan wel alsof hij op 't punt stont te ontploffen. Het gebeurde bij constant rijden in dat toerental en bij rustig accelereren door dit toerental heen. Bij snel optrekken gebeurde er niets. Ik merkte het toen ik naar Zeeland reed dus heb het hele weekend zo moeten rijden (na uiteraard eerst mijn specialist (Robert Visser) gebeld te hebben of ik nog door kon rijden). Deze voorspelde dat het de luchtmassameter zou zijn. Ik heb het dat weekend opgelost door het kritieke toerental (zoveel als mogelijk) te vermijden.

Na het weekend ben ik even naar mijn specialist gereden. Hij heeft de luchtmassameter eruit gehaald en me vervolgens een rondje laten rijden. Toen was er niets aan de hand, dus zijn diagnose klopte. Ik begreep dat het toerental tussen 2.000 en 3.000 rpm het 'kritieke' toerental van de 3.2 motor is; indien er iets mis is met de motor, dan merk je dat meestal in dat toerental.

Ik raad je aan om uit te kijken naar een gebruikte (dus goedkopere) luchtmassameter. Ik heb nl. van verschillende specialisten gehoord dat de kans dat een luchtmassameter kapot gaat even groot is bij een nieuwe als bij een gebruikte. Ik vond/vind dat een beetje moeilijk te geloven (volgens mij zal gebruik nl. altijd slijtage in de hand werken) maar was snel overtuigd door het feit dat de prijs van een tweedehandsje meestal rond de 25% van de nieuwwaarde ligt.

Succes!
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


31 mei 2008 8:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Zou ook uitlijning van de voorwielen kunnen zijn; heb je de spoorstangen los gehad ?

Met te veel toespoor gaat een auto voor soms "huppen" bij die snelheid.

HEb je ht gevoel dat het vóór of áchter vandaan komt ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


31 mei 2008 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Wagen kon vandaag niet uitgelijnd worden,
spoorstangen zaten muurvast :(
Maar zat niet zoveel buiten tolerantie.
Geschok gaat niet weg als ik m'n ambriage induw,
en hoor ook geen geluid van de cardans.
Ga straks effe met de Lmm afgekoppeld rondrijden.
Greetyzzz


31 mei 2008 12:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Lmm is het dus ook niet :)
Voelt echt aan alsof de snuit zit te hobbelen :?


02 jun 2008 12:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Hellraiser schreef:
Wagen kon vandaag niet uitgelijnd worden..... Maar zat niet zoveel buiten tolerantie.

De uitlijning zit dus buiten de tolerantie? :?:
Hoeveel toespooor moet je hebben?
Hoe groot is die tolerantie dan?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


02 jun 2008 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
ze hebben gewoon gezegd dat m'n banden meer aan de binnenkant
gingen slijten doordat m'n camber meer negatief stond, maar
dat dit geen kwaad kon omdat ik er toch niet veel mee reed.
ik mocht van hun wel alles vervangen en dan zouden ze 'm wel
uitlijnen... :roll:


02 jun 2008 20:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Volgens mij is het eerlijk gezegd begonnen nadat ik de
rechterkant even hoog had afgesteld dan de linkerkant,
want hier zat 3 cm's verschil op.
In principe heeft dit toch enkel invloed op het camber en
niet op het toespoor? :?
Heb ondertussen ook de remmen vernieuwd en lagers
waren nog goed.
voordat ik de klauwtjes had gereviseerd had hij het nog
niet.


02 jun 2008 20:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Ow, en de klauwen blijven ook niet hangen ofzo,
want duw hem na een sportief ritje gewoon vooruit
zonder moeite te hoeven doen :wink:


02 jun 2008 20:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Als je nu eens er voor zorgt dat én je camber én je toespoor goed staat?
Mss is het dan over? :roll:
Een hobbelende neus.... het klinkt alsof je afwisselend op het linker en dan weer op het rechter voorwiel rijdt. :roll:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 jun 2008 14:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Voel al een volgend projectje aankomen :)
Schokdempers, PU-bushings, spoorstangen en stuurkogels :D


03 jun 2008 19:38
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.