Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:57



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
M033 verlaging 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht M033 verlaging 993
Nu ik voor het eerst met mijn 993 op vakantie ben en lekker langs de zuid-franse kust rijd begint het stuiterende karakter van de auto me een beetje tegen te staan. De wagen is fabriek-af M033 verlaagd, heeft weinig (62000) km's en rijdt nog als een nieuwe auto. Lekker lunchen aan zee is leuk wanneer je de snelweg terug neemt, maar bij een binnendoorroute zet de genuttigde foie-gras snel aan tot herkauwen, vooral als je niet zelf stuurt!
Uit het lezen van eerdere topics maak ik op dat een op M033 verlaagde 993 nogal stug is. Wat is de beste manier om wat meer comfort te verkrijgen? Andere schokdempers erop of de verlaging ongedaan maken? Laatstgenoemde optie zou ik sowieso niet erg vinden, want eerlijk gezegd vind ik verlaging niet eens zo mooi bij een normale 993. Ik zou het aan de andere kant jammer vinden wanneer de wegligging vermindert.
In het verleden reed ik een normaal geveerde 964 die in mijn herinnering veel minder stug was.


04 jun 2008 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Cayenne kopen :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


04 jun 2008 19:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
onderstel ruilen met iemand die een M033 onderstel wél waardeert? :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht 
Cayenne? hmm, waarom niet gelijk een Citroen DS.
Het gaat erom of alleen veren vervangen naar de standaard hoogte (of iets minder verlaagd) de stugheid wat vermindert, of dat je dan ook gelijk aan een andere set schokdempers zit. Heeft iemand hier ervaring mee.
En ja: Ruilen kan natuurlijk altijd, maar zover was ik nog niet.


04 jun 2008 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
M033, dus het verlaagde onderstel, niet het sportonderstel M030 :?:
Velgen 17 of 18", met welk merk banden :?:
Een 2 of 4-wiel aandrijving? (In laatste geval zwaardere neus en daardoor 'zachter' verend met stugger onderstel.)

M033 is zeker geen 'stuiter onderstel', maar met 18" velgen en Pirelli sloeg het wel beetje.
Met Bridgestone S02A echt prima :D
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


04 jun 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
M033 is zeker geen 'stuiter onderstel', maar met 18" velgen en met Bridgestone S02A echt prima


Deze combinatie bevalt mij inderdaad prima, en ben zeer op comfort gesteld :) Is uiteraard zeer persoonlijk.


04 jun 2008 21:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: M033 verlaging 993
roelroel schreef:
Uit het lezen van eerdere topics maak ik op dat een op M033 verlaagde 993 nogal stug is. Wat is de beste manier om wat meer comfort te verkrijgen? Andere schokdempers erop of de verlaging ongedaan maken? Laatstgenoemde optie zou ik sowieso niet erg vinden, want eerlijk gezegd vind ik verlaging niet eens zo mooi bij een normale 993. Ik zou het aan de andere kant jammer vinden wanneer de wegligging vermindert.

Je bent hier niet de eerste met dat probleem/dilemma ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


04 jun 2008 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht 
Citaat:
Paul van Engelen schreef:
M033, dus het verlaagde onderstel, niet het sportonderstel M030 :?:
Velgen 17 of 18", met welk merk banden :?:
Een 2 of 4-wiel aandrijving? (In laatste geval zwaardere neus en daardoor 'zachter' verend met stugger onderstel.)


17" cup 2 velgen met Conti Eco Sport banden (2.5 bar voor en achter), C2, M033 af-fabriek (op de sticker)
Het is begrijpelijk dat wat de ene rijder stug vindt, de ander nog niet stug genoeg is. Vraag blijft of iemand het verschil heeft ervaren, liefst bij dezelfde auto, tussen standaard veren en 033 veren. Dat verlaagde op zich kan ik best mee leven verder, al vind ik niet verlaagd ook prachtig.
Mij kan een 993 niet standaard genoeg zijn eigenlijk... :D


04 jun 2008 23:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Bezit een 993 2S met volgens mij al standaard een verlaagd onderstel (maar ik kan het mis hebben Paul)
Ook 18 inch eronder en na 25 jaar 911 te hebben gereden een super rijdende combinatie :idea:
Redelijk wat comfort, ja wel op de drempels letten maar zo lekker strak sturen :lol:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 jun 2008 0:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Weet je zeker dat het orginele onderstel er nog onder zit? Alle schokdempers nog ok?


Anders zou je naar het standaard onderstel moeten gaan, ruilen?


05 jun 2008 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht 
volgens mij heeft een S of 4S inderdaad standaard dezelfde verlaging. Kan ook 030 zijn. Gezien het feit dat de 1e eigenaar een autofreak is zou het nog wel eens kunnen dat hij andere schokbrekers heeft gemonteerd. Dat is wel een idee. Versleten zijn ze zeker nog niet, dat merk je beslist bij het rijden. Ruilen? Tsja, dat zou natuurlijk kunnen, maar gezien het feit dat de auto zo weinig gelopen heeft zet ik alles er liefst nieuw op.


05 jun 2008 10:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
roelroel schreef:
Vraag blijft of iemand het verschil heeft ervaren, liefst bij dezelfde auto, tussen standaard veren en 033 veren.

Op de link in mijn vorige bericht geklikt :?: :idea: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 jun 2008 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht 
heb ik gelezen Eric, dank voor de tip. Ik ga er binenkort eens even mee naar Erwin in Steenwijk o.i.d. Misschien moet hij er maar eens naar kijken.
Ik laat nog weten hoe dit afloopt.


06 jun 2008 1:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Tijd voor nieuwe schokdempers.
Monroes, zoals gebruikt in de standard, M030 en M033 hebben de slechte eigenschap om stugger te worden naar mate ze meer versleten zijn.
Op eerste compressie zijn ze stug, bij rebound en 2e compressie dempen ze helemaal niet meer.


06 jun 2008 14:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 993 1996
amsterdam
Bericht 
Dat klinkt geloofwaardig wanneer je het rijgedrag van de auto voelt op oneffen wegdek met lage snelheid. eerste demping redelijk, daarna wikkelt de vering vaak met een klap af. Schokdempers zijn 12 jaar oud waarschijnlijk. dank voor de info!


06 jun 2008 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
op mijn 993 cabrio heb ikop de originele veren spiralen gestoken van eibach en dan een 19 inch BBS lemans erop en dat loopt als een trein en rijd ook nog comfortabel, nu moet ik wel bekennen dat mijn schoonvader hem dus niet comfortabel vind maar die is dan ook een luxe sedan gewoon :lol:

grtz Geert :wink:


09 jun 2008 14:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.