| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
bridgestone of pirellli http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=1900 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | F@RGO [ 05 okt 2004 8:24 ] |
Berichttitel: | bridgestone of pirellli |
Hallo welke Zomerband is eigenlijk de betere keus, pirelli of de bridgestone (285/40 18 zr) |
Auteur: | EriC4C [ 05 okt 2004 9:43 ] |
Berichttitel: | |
Of Continental, of Michelin, of ..... ![]() ![]() |
Auteur: | Marco [ 05 okt 2004 9:48 ] |
Berichttitel: | |
dit kan een lang draadje gaan worden, maar we hebben hier toch ook een bandenman ![]() |
Auteur: | EriC4C [ 05 okt 2004 10:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
In DIT topic. ![]() ![]() |
Auteur: | F@RGO [ 05 okt 2004 13:41 ] |
Berichttitel: | |
dus best pirelli voor de rolgeluiden te beperken .... |
Auteur: | EriC4C [ 05 okt 2004 13:55 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
![]()
![]() ![]() |
Auteur: | Marco [ 05 okt 2004 14:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
![]() |
Auteur: | John [ 05 okt 2004 14:30 ] |
Berichttitel: | |
Continental, zonder twijfel. Beslist geen Pirelli (slijten als de eeuwige ziekte) of Bridgestone (glijden onder je kont weg). Bij twijfel Michelin, maar eerste keus (Porsche Nederland en vele goeroe's) de Continental sportcontact N2. Zoals ik eerder schreef: Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren. ![]() 1. vanwege de N2 codering (Michelin voor geen N2) 2. Ervaring met mijn huidige 3. De prijs tov Michelin was een 20 % goedkoper 4. Het sport karakter 5. Advies van Wittebrug (Pon is importeur) 6. Advies van Bandencentrum 7. Advies van andere Porschisten (NPC) 8. Conclusie Erwin (niet zomaar iemand) in een ander topic. 9. De standaard montage onder nieuwe door Porsche zelf, heeft ook te maken met de wispelturigheid binnen Michelin als fabriek. 10. Een Duitse band onder een Duitse auto (tja ) |
Auteur: | RS-R [ 05 okt 2004 15:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Valt wel mee hoor dat slijten van Pirelli. En Continental wordt zeker niet als 1e montage door Porsche gebruikt. Was dat niet omdat Pon daar een of ander belang bij had. ![]() |
Auteur: | horn [ 05 okt 2004 20:04 ] |
Berichttitel: | |
Check de Toyo's. Profile Tyre Center heeft ze tegenwoordig standaard, goede prijs. En in Engeland (Smartgroups) zijn ze er allemaal wild van - echt het merendeel heeft Toyo's eronder liggen. |
Auteur: | Pascal [ 05 okt 2004 20:26 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nx zegt op zich niets... De N-codering geeft alleen aan dat deze 'gekeurd' is door Porsche (let wel, je moet dus wel N-codering banden onder je Porsche zetten!)... Maar de "x" op zichzelf betekend niet veel. Dat wil zeggen, een band met N1 hoeft niet ouder/slechter te zijn dan een band met N2... Het getalletje achter de N-codering wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast heeft aan de band en "dezelfde" band dus opnieuw aan Porsche heeft aangeboden. Dan krijg je dus een N2, vervolgens een N3, dan een N4, etc etc etc.... Ik zou zowieso voor een blokprofiel gaan, maar dat is meer omdat ik dat V-profiel niet mooi vind onder een Porsche ![]() paSCal, Bridgestone S-01, omdat ze eronder lagen ![]() |
Auteur: | Beltar [ 05 okt 2004 20:45 ] |
Berichttitel: | |
[quote="RS-R"][quote="John4S"]Continental, zonder twijfel. Op dit moment ben ik (wie ben ik) van mening dat de Conti's de beste keus waren. . Ook ik heb goeie ervaringen met de contis (2-sets) op 996 cabrio, Bridgetones zijn echter een aanrader voor een 993 als je hem dagelijks gebruikt (Zeer goeie ervaring mee op mijn 993 targa), vooral bij vochtige wegen. Bij gebruik op een warme dag op circuit vond ik ze wel veel te zacht... de natweer-eigenschappen zijn te danken aan "silica" een door bridgestone ontwikkelde materie die, naargelang het profiel op de band vermindert, meer aan de oppervlakte komt , en een "zuigend " effect heeft. (sic mijn bandenleverancier) grtz beltar |
Auteur: | RS-R [ 05 okt 2004 20:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En ook met N-codering?? |
Auteur: | Erwin [ 05 okt 2004 21:03 ] |
Berichttitel: | |
Toyo F1S-N0, niks mis mee ![]() |
Auteur: | Marcel [ 05 okt 2004 21:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
pascal schreef:
inderdaad, is een beetje het zelfde principe als 914 - 964 - 993 - 996 - 997 --> "Het getalletje wordt opgehoogd, als de fabrikant iets aangepast" dus eigenlijk dezelfde auto ![]() Om mijn steentje bij te dragen ben ik het volkomen met John eens, heb zelf ook conti's en bevallen perfect. |
Auteur: | Marcel C2C [ 05 okt 2004 22:13 ] |
Berichttitel: | |
Toyo's zijn inderdaat goede banden, kleven goed en slijten (zacht) ![]() ![]() Ik zou zeggen, ga voor de Conti voor lang plezier met goede wegligging. ![]() Ga voor de Pirelli voor iets minder lang plezier maar voor iets meer kleefkracht. ![]() Het verhaaltje van de snel slijtende Pirelli is inmiddels ERG achterhaald. voorbeelt man met (sorry) BMW 523i = 190pk kwam na 40.000 km terug voor een paar nieuwe achterbandjes (P zero Rosso) En geloof mij, zo netjes rijdt hij niet. En F@RGO) hoe langer dit draadje hoe moeilijker het voor je wordt ![]() Groetjes Marcel. |
Auteur: | Olaf [ 06 okt 2004 1:49 ] |
Berichttitel: | |
![]() ![]() ..... en als je perse 'n N codering wilt kan je altijd nog 17" velgen monteren ![]() |
Auteur: | André [ 06 okt 2004 8:07 ] |
Berichttitel: | neem toyo's |
Heb zelf ook Toyo's onder m'n elfje liggen en bevalt zeer goed. 205-16' / 225-16' Toyo Proxes T1s (lijkt op Yokohama) André 3.0 |
Auteur: | RS-R [ 06 okt 2004 12:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En die heb ik ook nog ergens liggen, MET OVERIGENS ![]() ![]() Continental sportcontact 2 N2 |
Auteur: | ome piet [ 06 okt 2004 13:05 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Je circuitsetje nog niet glad ?:D |
Auteur: | RS-R [ 06 okt 2004 13:11 ] |
Berichttitel: | |
Tsja, Pirelli's hè. ![]() Nee, gaan nog wel een tijdje mee. Ideale lijnen spaart banden volgens Herr O.Gramms. ![]() |
Auteur: | Olaf [ 07 okt 2004 10:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Voor hen die de proef op de som willen nemen ![]() |
Auteur: | RS-R [ 07 okt 2004 12:23 ] |
Berichttitel: | |
![]() |
Auteur: | Pascal [ 09 okt 2004 15:00 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Nee, ik bedoelde dat een Michelin met N1 codering niet slechter hoeft te zijn dan een Conti met N2... "dezelfde" band met een N1 of N2, zal ongetwijfeld verschil in zitten... Dacht dat dat toch wel duidelijk was, zeker met John's bericht erboven? |
Auteur: | F@RGO [ 11 okt 2004 11:43 ] |
Berichttitel: | |
ze liggen eronder, dank aan degenen die mij raad gaven wee zij die met mijn voeten spelen...... die geef ik de zegen ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |