Auteur |
Bericht |
Woutje
'77 924 2.0 CoupeTilburg
|
Remleidingen 924
Goedemiddag mensen,
Ik en een stel maten zijn onlangs de trotse eigenaren geworden van een 924 uit ’77. Natuurlijk waren wij er ons van bewust dat er het een en ander moest gebeuren voor dat deze auto weer ging rijden, zeker na 10 jaar stilstand. Dus de motor blijft niet draaien en er zit wat laswerk aan. Dit is echter geen probleem. Haynes is vrij duidelijk wat betreft het motorische gedeelte, en dit is het verkeerde onderwerp.
Het probleem is dat we alle kabels en leidingen van het remsysteem moeten gaan vervangen. De handrem ging goed, maar de koperen leidingen worden moeilijk. Het liefst willen wij ook dit zelf doen, maar nergens kunnen wij een goede tekening of beschrijving vinden over hoe wij dit moeten aanpakken. En om zomaar even alles er onderuit te halen en het na te gaan maken, ging ons wat ver. Zeker omdat dit onbekend terrein is, voor ons dan.
Onze vraag is dan ook of een van jullie ons van een website, link of wat dan ook, kan voorzien en ons zodoende wat op weg kan helpen.
Groeten, Wouter.
|
23 jun 2008 18:28 |
|
|
cabrio wim
|
Als je ze een voor een los haalt, en zo namaakt van nieuwe leiding met wartels kan er weinig mis gaan volgens mij.
Maar is dit niet meer nieuw verkrijgbaar dan.
|
23 jun 2008 18:38 |
|
|
Woutje
'77 924 2.0 CoupeTilburg
|
Dat is idd een mogelijkheid, maar een tekening of iets dergelijks vind ik ook wel handig. Een bouwtekening of iets dergelijks. Want je zult altijd zien dat er iemand met z'n voeten op de leidingen gaat staan of dat er onderdelen kapot gaan.
Zeker bij het bestellen van het koper en de nippels etc. is het wel handig om te weten wat je nodig hebt.
Dus daarom vroeg ik mij af of er een bouwteking bestaat, leek mij wat makkelijker dan alles loshalen.
Wouter.
_________________________________________ Nee, ik ben 'm niet aan het mollen..... Dat heet restaureren!
|
23 jun 2008 20:32 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Jawel, en de complete set incl. slangen kost Euro 425,-
Als je ze liever zelf maakt gebruik dan geen koper. Dat wordt alleen gebruikt door beunhazen die hun D-Kadett nog voor een jaar door de apk willen krijgen.
Origineel zit er bij geen enkele auto koperen remleidingen onder de auto, het is een legering van koper met nikkel en tot in de jaren 90 werd ook veel gecoat ijzer gebruikt.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 jun 2008 22:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor dat geld kan je zelf niet eens aan de slag met 'n rolletje leiding en 'n handje vol wartels
|
23 jun 2008 22:36 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk dat bedoel ik, ga je dan toch zelf niet voor klooien, alleen zelf maken doe je bij oudjes waar dan echt niks meer voor te krijgen is.
Heb zelf ook losse leiding en wartels liggen, maar heb voor de restauratie voor de mijn 3.2 gewoon 2 nieuwe gekocht, blijft het lekker origineel hé.
|
23 jun 2008 23:20 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
hmmmm, 425 euro investeren in een wagen die dat ook gekost heeft......
|
23 jun 2008 23:43 |
|
|
cabrio wim
|
Oké, maar als je de verhalen van Woutje leest, zou bij mij veiligheid voor alles gaan, en als je verder alles denkt zelf te kunnen of te doen, is hij dat toch waard.
Als je motor gaat restaureren en de rest gaat lassen, dus reviseren komt het allemaal wel goed.
Denk dat het beste is voor Woutje dat hij een rem leiding set koopt.
|
24 jun 2008 8:06 |
|
|
Woutje
'77 924 2.0 CoupeTilburg
|
Ik heb via een Rennsport monteur geinformeerd naar de remleidingen, en hij gaf aan dat ik deze zelf zal moeten maken. Hij kon er zelf ook niet aan komen. Bij Pimpmyporsche wilden ze deze best maken, maar dat zou ook weer van koper worden.
Dus ik ben eigenlijk best benieuwd waar ik een dergelijke complete leidingen set zou kunnen halen. Ik heb ze namelijk nog niet kunnen vinden. Ook niet in het buitenland.
_________________________________________ Nee, ik ben 'm niet aan het mollen..... Dat heet restaureren!
|
24 jun 2008 17:13 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Beste Erwin,
Wat is het nadeel van koperen leidingen?
Bij het loshalen van de tang ging de leiding stuk en kreeg een koperen terug
Van het najaar verwisselen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jun 2008 17:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
24 jun 2008 17:26 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Koperen remleidingen zijn veel kwetsbaarder dan de koper/nikkel variant. Koper is veel zachter, daarom zie je het wel veel aangeboden worden in de restauratie wereld, kunnen mensen zelf eenvoudig hun remleidingen vormen en vervangen. Koper wordt niet af-fabriek gemonteerd. Jij hebt dus en niet origineel stukje leiding gekregen, dat is jammer want origineel kost ook weinig.
|
24 jun 2008 22:42 |
|
|
Woutje
'77 924 2.0 CoupeTilburg
|
Nu zal ik de eerste zijn die toegeeft dat ik niet goed kijk, maar ik heb op die site van renntech gekeken, nog sterker ik ben bij een renntech-aangesloten zaak geweest in breda, maar van die remleidingen is geen set meer verkrijgbaar. Dus waar kan je dan zo'n set halen
_________________________________________ Nee, ik ben 'm niet aan het mollen..... Dat heet restaureren!
|
25 jun 2008 0:10 |
|
|
horn
PF #57
|
rennsport in breda heeft niets met renntech te maken. dus wellicht toch even bellen met renntech
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2008 7:09 |
|
|
cabrio wim
|
Heeft www.Rennfahrrad.de ze dan ook niet liggen op voorraad.
|
25 jun 2008 8:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ach Peter als ik mijn mond open doe zitten er ook vullingen in die niet origineel zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 jun 2008 10:14 |
|
|
cabrio wim
|
En al nieuwe remleidingen gevonden.
|
29 jun 2008 12:37 |
|
|
Woutje
'77 924 2.0 CoupeTilburg
|
Ik laat ze op dit moment maken door een specialist. Volgens zijn berekeningen gaat dit niet meer dan 200,- kosten. Lijkt mij vrij ideaal.
Ik wilde het eerst zelf gaan proberen, maar dat ging 'm niet helemaal worden. Te veel gereedschap aanschaffen.
Toch bedankt voor jullie reacties.
_________________________________________ Nee, ik ben 'm niet aan het mollen..... Dat heet restaureren!
|
30 jun 2008 19:33 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
|
30 jun 2008 19:59 |
|
|