Hi Allemaal,
Bij deze een vervolg op
dit draadje (het is alweer meer dan een jaar terug....)
Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt, en ben begonnen met de revisie van mijn originele versnellingsbak nadat mijn vervanging het had begeven.
Ik zal hiervan regelmatig updates posten, en vooral foto's plaatsen van de voortgang. En nu maar hopen dat het allemaal lukt!
Onderdelen voor de bak
Pinion shaft met het nieuwe lager
Oventje om onderdelen op te warmen (120 graden)
Lagers monteren met de pers
Input shaft met onderdelen
Oude en nieuwe syncro ring
Onderdelen voor schakelwiel 3/4
Schakelwiel assembly
Schakelwiel met syncro ringen en tandwielen 3e en 4e
Montage schakelwiel en tandwiel voor 3e met de pers
Circlip gemonteerd
Voorbereiden voor montage 4e trap
4e trap gemonteerd en geborgd met clip
In de 4e versnelling geschakeld
4e trap op output shaft, met nieuwe circlip
3e trap op output shaft, deze zit met enkel een persverbinding op de as (krachtgesloten). Er was 7 ton nodig om te monteren (zelfs na verhitting tot 120 graden)
Schakelwiel assembly 1e en 2e
Schakelwiel en 2e trap gemonteerd
Schakelwiel geborgd met clip, en naaldlager voor 1e trap
Voorbereiden voor montage van 1e trap
Oppersen van binnenring lager
Output shaft klaar voor montage in behuizing