Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:54



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Remblokken vervangen, zelf doen of laten doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Remblokken vervangen, zelf doen of laten doen?
Ik moet alle 4 de blokken vervangen en dat is in de "officiele garage" een vervelend grote hap uit het vakantiebudget.

Bij mijn klassieke MG-B tje uit 1974 draai ik er mijn hand niet voor om om het zelf even te doen maar is dat iets waar je je aan de Porsche (996/C4) niet aan moet wagen?.....of toch wel?

Thanks,
Peter
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


15 jul 2008 1:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Peter,

Heerlijk zelf doen. Is erg makkelijk, remblokken kopen en lekker een zaterdag eraan besteden.
Ik doe dat soort zaken altijd zelf :lol:
Denk eens aan EGB remblokken, heb ik ook onder mijn Porsche gezet. Man wat een BITE hebben die blokken. :shock:

Henk
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


15 jul 2008 6:25
Profiel
Bericht 
Wat is er voor verschil tussen een MG-B en Porsche remmen, :wink: dus gewoon aan beginnen.


15 jul 2008 8:01
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Even de blokken er uit en er in is wel erg kort door de bocht.

Heb je de kennis van e.e.a. - hoe zitten de dempingsplaatjes bijvoorbeeld? - en goed gereedschap o.a. om de zuigers terug te drukken; of daarvoor een grote schroevendraaier :?: :roll:

Hoeveel is het arbeidsloon(!) van de klus in de garage :?:

Moeten ze wel voor en achter, wat zijn de diktes nu?
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 jul 2008 8:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Mijn idee Paul. Voor iemand met een beetje kijk op de zaak moet het echter toch wel mogelijk zijn. Het is echter wel wat lastiger dan bij een MGB (en ik ben ervaringsdeskundige :D ). Je hebt te maken met slijtage contacten, dempingsplaatjes en blokken, maakt het wat lastiger.


15 jul 2008 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Zo kun je overal een complex probleem van maken, voor sommige is tanken al een technische uitdaging (voor mijn bv als je benzine in je diesel gooit :?) maar remblokken vervangen bij een Porsche is echt niet anders/moeilijker dan bij de meeste andere wagens en duurt echt geen hele dag.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


15 jul 2008 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Welnee, gewoon zelf doen ! Leuke klus joh.
Geheel volgens de GBV methode natuurlijk (Gezond Boeren Verstand...).

Op je gemak, zonder spelende/zeurende kinderen of vrouw in de buurt, bekijken hoe e.e.a. in elkaar zit en het geheel met nieuwe blokken weer "terugbouwen" (wellicht fotootje maken voor de vergeetachtige sleutelaars...).
Dempings/Trillings/anti-piep plaatjes zijn ook niet echt spannend:
- folie van de plakzijde,
- plaatjes eerst in de klauw schuiven
- tegen de zuigertjes 'aan zetten' ofwel er in klikken,
- dan de blokkken erin,
- blokken even opsluiten met de daarvoor bestemde klem/veer,
- handlanger (of zelf) even laten remmen,
- en voila de plaatjes zitten op de juiste plek tegen de remblokken aan.

Signaaldraadjes voor slijtage-indicator zijn erg teer, voorzichtig plaatsen, altijd nieuwe halen (oude brokkelen toch meestal wel af...)

Nou, succes ermee.

Dick


15 jul 2008 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
je bent bij de garage zo rond de €700 kwijt voor rondom nieuwe blokken op een 996.denk dat je het zelf doet dat je ongeveer €300 kwijt bent.
lekker zelf doen dus gaat bijna van zelf.

gr anton964


15 jul 2008 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Denk niet dat je 400 bespaard door het zelf te doen. Gebaseerd op prijzen als gepubliceerd door Schmidt in Oss (on line):


Voor all in (geen schijven): Euro 359
Achter: Euro 277
Totaal: 636 Euro waarvan 132 euro uurloon, dat bespaar je dus, niet zo hel veel. kun je jezelf afvragen ofdat je daarvoor zelf wil gaan liggen pielen met de krik van je Porsche....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


15 jul 2008 10:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
... kun je jezelf afvragen ofdat je daarvoor zelf wil gaan liggen pielen met de krik van je Porsche....


...met alle risico van dien :wink:


15 jul 2008 10:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Mijn idee, gewoon laten doen voor die paar pegels meer.


15 jul 2008 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
en nog zeker twee dagen met van die zwarte handen rond lopen, vind ik echt een drama.


robert
_________________________________________
remmen is angst


15 jul 2008 10:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... tja - moet je maar niet met zwart geld betalen :lol:


15 jul 2008 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Nog een aanvulling van mij, voor Peter en anderen: die dempingsplaatjes zijn bij het 964/993 systeem HEEL makkelijk te verwijderen.

Bij de nieuwe generatie - Boxster, 996 etc. - zit er geen kroontje meer op het dempingsplaatje maar een dicht cilindertje. Dit past volledig in de zuiger en kan er in vastroesten (ervaring uit betrouwbare bron, waarbij de zuiger is beschadigd) :!: :oops:
Dus geen losse armpjes van messing, maar een volledig busje van pb (PisBakken) materiaal :!:
Was dit al bekend hier :?: 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 jul 2008 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
porschehenk schreef:
Peter,
Denk eens aan EGB remblokken, heb ik ook onder mijn Porsche gezet. Man wat een BITE hebben die blokken. :shock:
Henk


Bedoel je soms EBC remblokken? Ik kan nl. nergens iets vinden over EGB, behalve dat dit staat voor "Erkend Grond Boorbedrijf" :twisted:
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


15 jul 2008 11:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
@ Paul,

Ja, is mij bekend hoor van 996 (en nieuwere varianten) maar het principe blijft toch hetzelfde.

Inderdaad beetje een "pisbakken" oplossing van "pisbakkenstaal" om de kroontjes te vervangen door die cilindertjes.... maar goed, ik zie wel meer dingen bij Porsche waarvan ik denk "waarom op die manier...? "

Gr.

Dick


15 jul 2008 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Peter Dorr,

rij anders gewoon effe naar Robert Visser in Hilversum; is bij jou om de hoek... weet je gelijk waar je aan toe bent.... vragen staat (zoals bij haast alle specialisten...) vrij.

Succes,

Dick


15 jul 2008 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Samengevat zou ik zeggen:

Als je het leuk vindt (ik ben er zo één): lekker zelf doen
Anders laten doen voor die paar Euro.

Onlangs achter mn remmen "gedaan", remklauwen losgehad en goed schoon gangbaar gemaakt. 2 weken smerige knuisten van gehad....
Maar ik vind het erg lekker om na een dag achter het bureau wat te sleutelen, af en toe weer een stukkie...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 jul 2008 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Dank allemaal vor jullie antwoorden en meningen.

Ik heb ze allemaal gelezen en ben tot het besluit gekomen dat ik ze er toch maar onder laat zetten door een bedrijf die dat voor inderdaad amper 150 euro helemaal perfecto voor me doet. Ik was even geschrokken van de offerte van de officiele Porsche garage, maar er zijn gelukkig veel prijsaantrekkelijkere akternatieven.

Nogmaals dank voor alle antwoorden.
Draadje mag op slot wat mij betreft,
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


15 jul 2008 13:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Heel verstandig. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


15 jul 2008 13:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Dick schreef:
@ Paul,

Ja, is mij bekend hoor van 996 (en nieuwere varianten) maar het principe blijft toch hetzelfde.

En wat is dan jouw ervaring met het loskrijgen van de tonnetjes uit de zuigers?
Het verhaal wat ik ken moest men zoveel geweld gebruiken dat de remzuiger beschadigde en dat betreft iemand die van autotechniek weet.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


15 jul 2008 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Remblokken vervangen kun je echt niet verkeerd doen, had het mooi zelf gedaan. Al bespaar je 'slechts' 150 euro, als je goed zoekt naar onderdelen wordt het nog goedkoper.
Net wat marcel zegt: als je het al bij een MG doet, waarom zou een porsche ingewikkelder zijn? Het gaat dan wel harder, maar het is dezelfde technologie!
Je bent m.i. alleen maar dief van je eigen portomonee als je een klus uitbesteed die je zelf kan. Je bent er wel langer mee bezig, maar je leert wel je eigen auto kennen! (en dat is naar mijn mening veel waard, want wij doen nu alles, onderhoud kost relatief een habbekrats ondertussen).


15 jul 2008 22:58
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Heeft er iemand ervaring met EBC blokken, Redstuff Ceramic - 3000 ?
Lijken me erg goed vanwege de betere remprestaties en vooral ook de verminderde remstofproductie.
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


15 jul 2008 23:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
@ Paul :

Nee, geen ervaring met vastzittende tonnetjes maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een gigantische K.. klus is als ze daarin vastzitten.

Maar goed, Peter Dorr gaat nu naar een specialist.

Groet,

Dick


15 jul 2008 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
944 guy schreef:
Remblokken vervangen kun je echt niet verkeerd doen, had het mooi zelf gedaan. Al bespaar je 'slechts' 150 euro, als je goed zoekt naar onderdelen wordt het nog goedkoper.
Net wat marcel zegt: als je het al bij een MG doet, waarom zou een porsche ingewikkelder zijn? Het gaat dan wel harder, maar het is dezelfde technologie!

Worden de zuigers bij een 996 terug geduwd of gedraaid? Is ook niet iets dat je als leek weet of kunt zien.


16 jul 2008 8:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.