Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:30

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Remklauw rechtsachter compleet vast 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 Carrera 4
Eibergen
Bericht Remklauw rechtsachter compleet vast
Mijn remklauw rechtsachter is vast gaan zitten ( MUURVAST rook en stank :evil: ) onder het rijden na ongeveer 10 kilometer zo van het ene op het andere moment, ik heb NIET de handrem erop laten staan,tijdje gewacht ongeveer een half uur en daarna was hij vrij ben gewoon rustig naar huis gereden GEEN PROBLEEM :?:
Maandag alles los gehaald en hij was compleet gangbaar zowel de zuiger,geleiding en de remblokken het wiel loopt ook mooi vrij.
Iemand enig idee ik word hier niet vrolijk van.

29 jul 2008 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zijn ze al een keer gereviseerd geweest, zo niet dan zou ik dat gaan budgetteren :idea:

29 jul 2008 12:22
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weet je zeker dat je handrem niet is blijven hangen?ondanks dat je hem er af had gezet?
de remklauw zit toch niet het enne moment zo vast en even later gewoon gangbaar.
was de schijf ook heel heet?

anton964

29 jul 2008 15:00
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb dit wel eens gehad en heb toen op advies van Alpo de z.g. vlinders die bij de remschoenen van de handrem zitten vernieuwd.
Je ziet er niet veel aan maar zijn dan toch versleten en kosten niet echt veel :oops:
Maar hiervandaan natuurlijk moeilijk te zeggen wat te doen, meest is het de remtang :idea:

29 jul 2008 15:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De platen die de remblokken opsluiten - aan de kopse kanten van de laatste - worden door oxidatie van de klauw weg gedrukt en kunnen daardoor de blokken blokkeren in hun beweging. Dat lijkt me de oorzaak en dan veroorzaakt door enige temperatuurverhoging.
Na afkoeling kan alles dan weer normaal zijn. Maar hoeveel ruimte hebben de blokken, in hun lengterichting dus? Moet weinig zijn maar iets meer dan niks.

Handremblokken lijkt me niet. Komen gewoon terug bij loszetten handrem lijkt me, maar Molen heeft een andere ervaring.

Eerst genoemde is bekend probleem. Zoals anderen al schreven: revisie is bekend onderhoud op deze leeftijd 8)

29 jul 2008 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Carrera 4
Eibergen
Bericht 
Na lang zoeken komt hier de oplossing het lag aan een verspochte remslang :x de vloeistof kon wel heen maar niet terug hierdoor bleef de rem op druk staan(als je de ontluchtingsnippel losdraaide spoot remvloeistof eruit en kwam de rem vrij).
Groeten Eddy

02 sep 2008 13:11
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Je moet er maar op komen. Gelukkig is het nu opgelost.

02 sep 2008 17:15
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Eddy 964 C4 schreef:
Na lang zoeken komt hier de oplossing het lag aan een verspochte remslang :x de vloeistof kon wel heen maar niet terug hierdoor bleef de rem op druk staan(als je de ontluchtingsnippel losdraaide spoot remvloeistof eruit en kwam de rem vrij).
Groeten Eddy

een verspochte remslang . . . . . .

Een waaaaat :?: :?: :?:

Ben redelijk technisch (hoewel lang geleden behaald, nog immer in bezit van papieren) maar hier had ik nog nooit van gehoord.
Bij remmen wordt er forse druk opgebouwd, voldoende om aanwezig vocht in het remsysteem te laten koken, en kan mij niet voorstellen dat een remslangetje dit tegenhoudt :roll:

09 sep 2008 21:33
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Had het probleem laatst ook, had net de handrem een tikje omhoog staan, merkte niets met rijden, maar leip toch net iets aan. trillen in de auto werd steeds erger. Effe gestopt, handrem goed naar beneden, en probleem opgelost.

maar een remslang die de vloeistof wel heen maar niet terug laat lopen heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

09 sep 2008 21:43
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
:roll: inderdaad!

Dus het is opgelost door alleen de remslang te vernieuwen :?: :shock:

09 sep 2008 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht 
Heb ook zo iets mee gemaakt met een hydroliek slang van een graafmachine zat geen beweging meer in.met een werkdruk van 320bar!!!. Dus zeker mogelijk.

09 sep 2008 22:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]