Auteur |
Bericht |
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Levensduur remblokken
Ik heb een eerste beurt (40.000km) laten uitvoeren voor mijn Cayenne. Dit bij Porsche Service Haaglanden. Nou bleek dat ik remblokken voor en achter moest vervangen (leuk kostenplaatje ....). Kunnen jullie iets zeggen over de gem levensduur van die remblokken, ik heb echt geen idee. Er wordt wel veel stad en korte afstanden mee gereden, maar zeker niet overdreven hard wat met extreem veel remmen gepaard gaat ...
Op mijn Cayman staat nu 50.000km, daar zijn ze nog niet vervangen, maar die moet eerdaags zijn grote beurt. Is de gem levensduur daar vergelijkbaar ? Hier rijd ik wel iets extremer mee
|
22 aug 2008 16:44 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat het grotere gewicht een factor is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 aug 2008 16:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is de KJN 'n tiptronic
|
22 aug 2008 16:50 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Ja, allebei Tiptronic.
|
22 aug 2008 16:52 |
|
|
John
Cayenne
|
mijn vorige KJN was na 70k (1e set) nog niet aan vervanging toe....en heb hem niet ontzien...geloof wel dat Wittebrug ze voor de volgende eigenaar (is idd weer verkocht) wel preventief heeft vervangen.
|
22 aug 2008 16:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij 'n automaat slijten je blokken over het algemeen sneller dan bij 'n handgeschakelde auto
... vind 40.000 Km niet al te gek overigens
Houdt PSH Porsche richtlijnen aan
... houden ze rekening met jouw jaarkilometrage
Ergo: hoeveel is er nog over (%) van de originele dikte
|
22 aug 2008 16:55 |
|
|
zuugnap
|
bij mijn box voor op met 38.000 dus tja wat is normaal! als je 70 redt dan rem je echt als een watjeh! ... of rij
|
22 aug 2008 17:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Laat ik nou altijd begrepen hebben dat mensen die lang met hun remmen en koppeling doen over het algemeen goede chauffeurs zijn...
_________________________________________ oud is beter
|
22 aug 2008 18:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vraagstelling kan net zo goed zijn ; "hoe lang doe je gemm. met een paar achterbanden? "
|
22 aug 2008 18:44 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Ben ik net zo benieuwd naar hoor ! Had ik misschien beter allemaal 'vooraf' kunnen nagaan ....
|
22 aug 2008 18:45 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
20K bij de Porsche en 70K met de Mercedes
|
22 aug 2008 18:48 |
|
|
zuugnap
|
klopt ..... dat zeggen ze van vrouwen ook alleen de wagen word dan niet abused voor wat hij mag
|
22 aug 2008 18:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
ZO lang en ZO kort
Achterbanden van de - onveilige - 911: de helft of ietsje meer.
Voor wel het dubbele.
Met een MB 190 heb ik 100.000 km gereden met de eerste set, rondom
En dan nog ff on-topic: hoe ver waren ze dan versleten. Gewoon hoeveel mm weg van origineel
Pas dan kan je er iets over zeggen, anders blijft het erg vaag.
Dat heb ik ook al eens geschreven, hier.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2008 19:02 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Tja, dat had ik natuurlijk misschien vooraf even moeten bekijken en zo. Maar nu kreeg ik tegelijk met de service-beurt ook de rekening voor 4 remblokken erbij ... Dus ik heb geen idee ... Voor mijn gevoel was het 'snel', maar eigenlijk totaal geen idee wat gebruikelijk is ...
Ik vind het met auto-bedrijven altijd een beetje tricky, word je nou opgelicht hiermee of niet ....
|
22 aug 2008 19:06 |
|
|
zuugnap
|
ik heb samen met een monteur bekeken hoe dun de schoenen nog waren ... dus het was voor mij duidelijk.. kan me je gevoel wel voorstellen , liever heb ik nog dat ze de oude in een doos meegeven , eenduidig en transparant!
|
22 aug 2008 19:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Begrijp me je gevoel ook
Las toevallig vandaag de voorwaarden bij een BOVAG bedrijf met o.a. "reparaties ALLEEN na overleg met de klant"
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2008 19:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
meegeven?
laten zien is ook goed en dan nog, zijn het wel jouw blokken?
ik vind de totale beleving gevoel belangrijk,
momenteel denk ik er zo over het zal me een worst wezen wat er vervangen is als hij het zegt zal het wel nodig geweest zijn.
Het is altijd veel geld maar als ik weer weg rij vergeet ik dat weer (even)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 aug 2008 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Hangt ervan af: Bridgestones?
On topic: heb je gevraagd bij PSH hoeveel er nog op zat? Als ik idd een tricky gevoel zou hebben zou ik even terug gaan en dat gewoon bespreken. Zullen ze vast wel open voor staan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 20:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Precies wat ik bedoelde in een eerdere posting in het draadje van Peter Dörr over hetzelfde onderwerp.
Helemaal prima natuurlijk als iemand er voor kiest om zijn geld zo 'uit te geven'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2008 20:04 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Ik heb al aangegeven dat ik een slecht gevoel heb overgehouden aan de totale rekening. Maandag nemen ze contact met me op (eigenaar was deze week op vakantie; van mijn geld ). Dan vraag ik er ook gewoon naar. Maar wilde me wel even voorbereiden, gezien ik geen ervaring hiermee heb ...
|
22 aug 2008 20:04 |
|
|
horn
PF #57
|
goed gedaan. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heeft hij van jouw geld wel een beetje een leuke bestemming gekozen? Gewoon open erin gaan. Succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 20:06 |
|
|
zuugnap
|
wist je van te voren mattrob dat de blokken vervangen moesten worden of las je het naderhand op de rekening
|
22 aug 2008 20:58 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Ik wist van niets. Hij vroeg wel vooraf of de noodzakelijke vervangingen moesten gebeuren. Daar heb ik wel ja op gezegd. Toen ik terugkwam, zei hij dat remblokken voor en achter vervangen waren. Rekening was EUR 1.250 .... Was even in shock, zei dat ik het hoog vond.
En heb 's avonds even voicemail ingesproken dat ik toch wel even vervelend gevoel had na deze rekening. Maandag word ik dus teruggebeld ....
Tot nu toe weet ik eigenlijk nog niet veel, en ik begrijp dat het lastig is, maar de meningen zijn verdeeld. Iemand die 40.000 redelijk vindt klinken, anderen die 70.000 haalbaar vinden. En mijn vrouw rijdt er met name in, volgens mij (maar wie weet) erg rustig. Dat zegt ze zelf ook ....
|
22 aug 2008 21:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
voor mij zegt het veel over het vertrouwen dat ik heb in "mijn" specialist,
ik "weet" dat ik het niet hoef te controleren en hij weet dat ik een heel jaar moet sparen om het onderhoud te betalen.
Ik geef ook altijd een maxi bedrag aan en dan niet omdat ik niet meer wil betalen maar omdat ik ander de auto moet laten staan als ik de rekening niet kan voldoen
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 aug 2008 21:20 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ben geen wilde rijder, en als ik al gas geef doe ik dat niet vanuit stilstand.
70K is op de "E" met 225 banden, (geen vertegenwoordigersrubber) en rij ongelooflijk rustig/ontspannen met dat ding...daar gaat niemand de 100K mee halen in voornamelijk stadsverkeer.
|
22 aug 2008 21:36 |
|
|