Auteur |
Bericht |
Yabba951
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal
|
Boxster S Bushing M030
Heb een gepiep bij op- en afrijden verkeersdrempels en op slechte wegen, dus waarschijnlijk de bushings versleten van de torsiestang. Iemand al de bushings vervangen van een boxster S met M030 bj 2002 ? zijn dit gewoon de standaard bushings? Is dit te doen met normaal werktuig? Heb ze ooit vv op mijn 951 en was best te doen.
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
08 okt 2008 12:57 |
|
|
zuugnap
|
je moet doen waar je goed in bent en schijnbaar de techniek aan een ander overlaten
|
08 okt 2008 13:18 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
???
Heb jij een Boxster met torsievering? Ik vind de diagnose nav wat gepiep 'versleten rubber bussen' nogal snel gesteld.
|
08 okt 2008 13:18 |
|
|
Yabba951
|
Nope, ik heb een boxster met M030 onderstel , en een torsiestang voor en achteraan( ook swaybar genoemd),zoals (hoop ik voor die boxsterrijders) alle boxsters. En als diagnosehulp heb ik de bushings ingevet (oud monteurstruukje voor diagnose) en zo weet ik dat het de bushings zijn. Maar ik weet ook dat je bij sommige modellen de bushings simpel kan vervangen en bij sommige (oa de 928) zijn de bushings uit 1 stuk en bijna niet over de torsiestang te krijgen. Daarom vroeg ik of er al iemand dit gedaan had.
Ohja, ik heb een diploma van automonteur en ken wel wat van techniek maar dacht dat je op dit forum tips en tricks mocht vragen uit ervaringen van anderen.
Hautain toontje slaan jullie tegenwoordig aan.Jammer . Heb het ooit anders geweten.
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
08 okt 2008 13:35 |
|
|
zuugnap
|
Hmmm gaat het om "onze" beeldspraak of om uw kwaliteiten als mechaniker
Andere contradictie is dan Iemand met een racelicentie kan die ook echt rijden?
|
08 okt 2008 13:43 |
|
|
Yabba951
|
of nog eentje, iemand met ogen in zijn hoofd, kan die ook echt lezen
nee, serieus, ik kan dat toontje wel hebben, en er ook op antwoorden, maar ik vrees dat er op zo'n manier andere mensen snel de lust ontnomen wordt van iets te vragen.
Anyway, iemand die hier wel al ervaring mee heeft (met de bushings dan)en die wil delen ?
Spaart mij straks een heel deel opzoekingswerk uit.( en lui istie ook nog die belg )
Laatst bijgewerkt door Yabba951 op 08 okt 2008 13:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 okt 2008 13:50 |
|
|
zuugnap
|
kan ook wel beginnen met bashen maar ben jij niet mee geholpen en dan schiet je je doel voorbij dus ik breek af ... suc6 met je speurtocht naar een gewenst resultaat End of story here!
|
08 okt 2008 13:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Yabba... geen technische vragen stellen hier
En al helemaal niet vertellen dat je zelf aan je auto gaat sleutelen
Daar is het forum niet voor en dus vragen om ellende...
Zuug... het feit dat jij niet verder komt dan het poetsen van je uitlaatsierstuk en daardoor denkt dat alles wat met autotechniek te maken heeft "rocketscience" is, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt
Peter, als je 1,5 seconde had nagedacht voordat je op je toetsenbord ging zitten kloppen, had je begrepen dat het hier om stabilisators gaat en niet over torsieveren zoals in een oude 911 of achter in een 924/944/968 (die zitten tenslotte ook niet in rubber bussen)
Zo... de toon is weer gezet
Maar om op de vraag terug te komen... Geen hands-on ervaring met de Boxster, maar ik denk niet dat het erg lastig is om de stabi rubbers te vervangen
In geval van twijfel even navragen bij de gene waar je je onderdelen bestelt
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 okt 2008 14:26 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
08 okt 2008 19:28 |
|
|
zuugnap
|
Hmmm dat is nu weer typical een opmerking van een nerd die denk dat hij iedereens kunde kent!! maar goed leef je uit! ..... een mens beoordelen via n forum zou ik niet kunnen ... heb jij die blauwe jurk wel goed gepast?
Feit is een vaststelling ... neem aan dat jij me alleen kent via letters toch?
zooo de toon wordt nagebootst
|
08 okt 2008 21:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dat idee had ik nou ook toen ik jou eerste post in dit draadje last...
dus ik ben blij dat je het met mee eens bent
|
08 okt 2008 22:01 |
|
|
zuugnap
|
duidelijk jeroen is dat stickerplakken niet gevaarlijk met al die vluchtige stoffen?
|
08 okt 2008 22:03 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Anyway... is lastig inhaleren hoor, zo'n sticker
|
08 okt 2008 22:07 |
|
|
zuugnap
|
heb je in RL ook zo'n moeite met mensen? hmmm we gaan t meemaken
|
08 okt 2008 22:08 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
je bent van harte welkom om een keertje gezellig stickers te komen snuiven
|
08 okt 2008 22:10 |
|
|
zuugnap
|
heb je die boeken nog klaar liggen? dan geef ik n keer gas richting je durp
|
08 okt 2008 22:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
altijd goed!
|
08 okt 2008 22:38 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
09 okt 2008 0:18 |
|
|
zuugnap
|
ik rij dan wel via jouw hansje stap je lekker in
|
09 okt 2008 15:15 |
|
|