Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:25

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
bandenkeuze Boxster S (achter 265/35/18) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S
Bericht bandenkeuze Boxster S (achter 265/35/18)
OK, ik weet het, er is al veel over geschreven. Daardoor heb ik er al veel over gelezen ook. Toch zit ik nog met wat vragen:
- Is N- codering een must?
- De michelin PS kan ik alleen met N0 vinden maar vind dat geen mooi profiel. Lijkt me meer een regenband en zal misschien ook meer herrie maken. Welke Michelin is dan de aanrader?
- Ik ben een beetje huiverig voor velgenbeschadiging bij het verwisselen. Waar moet ik op letten bij de garage? Heb me laten vertellen dat er een kunststof blokje tussen moet (of zo)
- Is er nog een aanrader voor een ander merk dan Michelin? Zo ja, welk type?

Bedankt alvast.

31 okt 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
de N-codering
ook daar is veel lees voer van de een vind het nodig de ander niet,
ik zelf wil het wel, vond het bij de winterbanden niet nodig maar de nieuwe hebben het geloof ik wel.

merk ook veel persoonlijke voorkeuren
met deze auto rij ik voor het eerst Pirelli ben ik tevreden over maar ook omdat ik geen vergelijking heb onder deze auto.

op de auto van de vrouw komen alleen maar michelin's waarom :roll: kan ik niet onderbouwen.

robert

31 okt 2008 20:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayman 3.4S (2006) & Lotus Elise Mk2 Supercharged (2005)
Uden
Bericht 
Als je voor Michelin gaat kiezen zou ik niet de PS1 nemen, dat is naar mijn mening niet een band die voor een Michelin mag doorgaan. Ze beginnen namelijk erg snel lawaai te maken (hoogteslag).
Dan blijft er alleen nog de Pilot Sport2 over, al dan niet met N-codering. Voor de rest zou ik eens kijken naar een Pirelli Pzero of Bridgestone RE050a (zijn er nog nieuwe typen Bridgestones met N-codering?)

Wat betreft de vervanging. Kijk inderdaad goed of ze er zo'n kunstof hulpstuk tussen hebben zitten of desnoods een snij je een stuk rubber uit een oude band dat ze er tussen leggen. Moet dan niet zo'n probleem zijn.

13 nov 2008 20:01
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Paulus_986 schreef:
(zijn er nog nieuwe typen Bridgestones met N-codering?)

En dat vraag iemand die zelf 'n banden & velgen bedrijfje heeft :scratch:

Ja :!: .. die zijn er :wink:

13 nov 2008 20:09
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
bart je hebt een PBtje 8)

13 nov 2008 21:15
PorscheForum Rakker
Boxster S
Bericht 
Paulus_986 schreef:
Als je voor Michelin gaat kiezen zou ik niet de PS1 nemen, dat is naar mijn mening niet een band die voor een Michelin mag doorgaan. Ze beginnen namelijk erg snel lawaai te maken (hoogteslag).
Dan blijft er alleen nog de Pilot Sport2 over, al dan niet met N-codering. Voor de rest zou ik eens kijken naar een Pirelli Pzero of Bridgestone RE050a (zijn er nog nieuwe typen Bridgestones met N-codering?)

Wat betreft de vervanging. Kijk inderdaad goed of ze er zo'n kunstof hulpstuk tussen hebben zitten of desnoods een snij je een stuk rubber uit een oude band dat ze er tussen leggen. Moet dan niet zo'n probleem zijn.

Is de PS2 MET N codering een andere band? Ik heb daarop gezocht via internet maar wat ik tegenkom is dat deze banden met N codering gewoon een totaal ander profiel hebben. Meer een regenband. Schijnt dan ook meer lawaai te maken. De vraag concreet; is de PS2 er ook met hetzelfde profiel als de band zonder N codering?

14 nov 2008 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht 
Ik ben ZEER tevreden van de huidige Dunlop SP9090 265/35 R18 N0 , alleen gebruik je ze bij actief rijden ook wel degelijk op,( maar ik denk dat dat nou eenmaal eigen is aan gripbanden) :D . verder : prima grip bij hard gaan en bij regen, fluisterstil en rijdt nog eens comfortabel zacht ook. rijden zelfs comfortabeler dan mijn wintersloffen nu (Pirelli Wintersport) , hoewel die 17 ipv 18 zijn en hogere wand, dus het zou eigenlijk net het omgekeerde moeten zijn volgens mij.
Wat betreft N-codering : geef die extra paar centen er aan uit, je rijdt net iets zelfzekerder en waarschijnlijk ook veiliger (weer zo'n discussiepunt).
Bridgestone ben ik beu na verschillende sets gehad te hebben die cupten op de 944 turbo en die ik met nog goed profiel heb moeten weggooien.

Michelin: geen ervaring met Porsche, enkel op m'n Mercedes maar lijkt me zo'n ouwemannetjesmerk (Michelin dan), weet ook niet waarom eigenlijk :lol:

14 nov 2008 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Bericht 
inmiddels twee nieuwe Michelin PS2 achter laten plaatsen.
Rijdt fantastisch. Ik vraag me wel af hoe lang deze mee zullen gaan want het profiel lijkt niet heel diep. Waarschijnlijk iets minder mm's dan andere merken. Maar we zullen het zien. Wegligging is perfect evenals de grip. Bij nat weer misschien ietwat glibberig maar kan ook komen door de maat natuurlijk. Daarvoor nog geen vergelijk met andere merken.

01 dec 2008 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 3.4S (2006) & Lotus Elise Mk2 Supercharged (2005)
Uden
Bericht 
bartjanmeijer schreef:
inmiddels twee nieuwe Michelin PS2 achter laten plaatsen.
Rijdt fantastisch. Ik vraag me wel af hoe lang deze mee zullen gaan want het profiel lijkt niet heel diep. Waarschijnlijk iets minder mm's dan andere merken. Maar we zullen het zien. Wegligging is perfect evenals de grip. Bij nat weer misschien ietwat glibberig maar kan ook komen door de maat natuurlijk. Daarvoor nog geen vergelijk met andere merken.

Met N-codering? (gezien je eerdere reactie over die Michelin banden)

17 dec 2008 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S
Bericht 
Met N-codering? (gezien je eerdere reactie over die Michelin banden)[/quote]

Inderdaad met N codering. De Michelins met N codering die ik op internet vond waren van een ouder type en hadden niet het profiel dat ik wilde. Volgens mij heb ik nu banden met N0 codering (even vergeten). Die verschillen in codering zijn mij nog niet duidelijk. Ik geloof niet dat dat te maken heeft met de ontwikkeldatum maar meer met het type Porsche waarvoor ze gemaakt worden.

18 dec 2008 1:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]