| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Fuchs of Cup op 3.2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=21514
Pagina 1 van 4

Auteur:  drietwee [ 13 jan 2009 20:05 ]
Berichttitel:  Fuchs of Cup op 3.2

Heren, afgezien van hoe het staat en wat origineel is, wie heeft er ervaring met 16" Fuchs en 17" Cups op zijn/haar 3.2?
Met name qua comfort en wegligging?

Auteur:  Marco [ 13 jan 2009 20:07 ]
Berichttitel: 

de 16" fuchsen bevallen mij prima, met cups geen ervaring

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 13 jan 2009 20:29 ]
Berichttitel: 

geen ervaring met cups, maar 16" Fuchs zijn wat mij betreft wel veruit het mooiste! Niet alleen vanwege orig. looks, is gewoon een schitterend wiel en classic.

Auteur:  alvin01 [ 13 jan 2009 20:51 ]
Berichttitel: 

Fuchs op n 3.2! :wink:

Auteur:  Double G [ 13 jan 2009 21:25 ]
Berichttitel: 

16" Fuchs op een 3.2 blijft de beste combinatie 8) .

Auteur:  Wouter [ 13 jan 2009 21:27 ]
Berichttitel: 

Absoluut Fuchs op een 3.2

Auteur:  drknauf [ 13 jan 2009 21:28 ]
Berichttitel: 

16 inch ja dan wel 8 j voor en 9j achter dan :idea:


en anders 17 inchers replica,s d,r onder 8)

Auteur:  MarkS [ 13 jan 2009 21:30 ]
Berichttitel: 

Fuchs, 16inch en eventueel turbobreed achter. Staat beter, hoort erop en ook nog comfortabeler dan 17inch cup.

Auteur:  drknauf [ 13 jan 2009 21:34 ]
Berichttitel: 

kon hem effe niet zo snel vinden maar hier issie:



http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=532771

Auteur:  Double G [ 13 jan 2009 21:37 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Auteur:  drknauf [ 13 jan 2009 21:40 ]
Berichttitel: 

past dat :wink:

Auteur:  Nicolò [ 13 jan 2009 21:41 ]
Berichttitel: 

Remco,

Op en 3.2 horen geen cups; dat in de eerste plaats.
Cups op een 3.2 is zo ongeveer vloeken in de kerk.

Verder maakt het uit wat voor cups je er op hebt; zijn het originele of imi's?
Imi's zijn vaak veel zwaarder en rijden daarom al niet lekker (te veel onafgeveerd gewicht). Fuchsen zijn superlicht.
Vaak zijn de Fuchsen ook niet al te breed zodat je ook met sturen niet te zwaar hoeft te sjorren. Dan heb je natuurlijk ook niet al te brede banden.
Ik had zelf eerst (bij aanschaf) 17" imitatie cups en erg breed. Dat liep ook nog eens aan in de wielkasten en was erg zwaar. Hele brede banden schelen overigens luchtweerstand en bij nat weer eerder glijden.
Mvg, Nicolò

:wink: :lol:

Auteur:  Double G [ 13 jan 2009 21:45 ]
Berichttitel: 

drknauf schreef:
past dat :wink:


Nee, 't is net te groot :twisted: !

Afbeelding

Auteur:  drietwee [ 13 jan 2009 22:15 ]
Berichttitel: 

Ok, ok, Fuchsen dus.

He, wie wil er een rondje in mijn '86, gechipt en voorzien van Cups (nog) en als toetje 964 nokkenas?
Ik zou dan graag een rondje willen op 16" Fuchsen in een 3.2 liefst met 915 bak voordat ik investeer in goede Fuchsen met banden.

Auteur:  Rad911 [ 13 jan 2009 22:49 ]
Berichttitel: 

Hoi 3-2,

Waarmee rij je nu eigenlijk?
Afgezien van de originaliteitsvraag lijkt me dat 17" vanwege de lagere banden gewoon veel minder comfortabel rijden...

Auteur:  drietwee [ 13 jan 2009 23:33 ]
Berichttitel: 

Ik rij nu inderdaad met 17" en weet niet beter. Heb deze P nu 14 jr (tussendoor nog wel wat andere P's gehad) en rij al die tijd met 17" cups. Fabierksaf verlaagd en ook nog van die cross bars voorin, heerlijk stug en stijf, maar nu toch eens nieuwsgierig naar Fuchs. Als die de wegligging niet te veel verslechteren, of liever nog verbeteren, dan toch maar eens Fuchs.

Auteur:  Robbierob [ 14 jan 2009 1:09 ]
Berichttitel: 

Hoi Drietwee,

Ik had op mijn Porsche ook 17" cup velgen liggen maar kon deze bij aankoop, met bijbetaling, inruilen tegen 6j & 7j 16" Fuchsen, en heb
dit dan ook meteen gedaan :)

Op een 3.2 horen nu eenmaal Fuchsen 8)

Succes

Auteur:  Sjeezerrr [ 14 jan 2009 1:15 ]
Berichttitel:  Re: Fuchs of Cup op 3.2

drietwee schreef:
wie heeft er ervaring met 16" Fuchs en 17" Cups op zijn/haar 3.2?
Met name qua comfort en wegligging?


Wel op mijn 3.0SC ... das goed vergelijkbaar.... met beide sets gereden

Cup velgen waren Cup II 'imitatie' borbet velgen en hebben een dikke onvoldoende wat comfort en wegligging gekregen. Banden op deze cup velgen waren pirelli's p7000 geloof ik.

Fuchs 6 en 7j velgen waren t.o.v. de cups een verademing. Deze velgen zijn voorzien van michelin pilots.

Heb wel vernomen dat bijvoorbeeld originele cup velgen een stuk lichter zijn. Dit betekent veelal een betere wegligging. Vanwege de ET waarde was het echter niet mogelijk om 'originele' te monteren.

Dus... fuchsjes eronder :mrgreen:

Auteur:  lindemans [ 14 jan 2009 1:33 ]
Berichttitel: 

Koop in ieder geval geen 15" Fuchsen, door de hogere wangen van de bijbehorende bandenmaat is dat zwabberiger.
Voor de 16" zijn stijvere banden te koop die strakker sturen.

Fuchsen staan zo mooi op een 3.2.
Als die te duur woprden zou ik eerder nog voor Teledials of zelfs ATS-en gaan ipv de Cups.

Op de foto hiernaast staat mijn 3.2 op ATS-en met winterbanden.....

Auteur:  Bertroex [ 14 jan 2009 3:35 ]
Berichttitel: 

Fuchsen, natuurlijk. de 17 inch cups maken je bushes en andere ophangingscompenenten helemaal kapot!

Ik heb mijn Carrera 3.0 7 en 8 x 15 -met-michies-pilot-sport-cup banden even op mijn SC gelegd: in combinatie met de boge schokbrekers zijn deze heerlijk comfortabel en helemaal niet zwabberig.

Afbeelding

Het meest sexy vind ik echter de late Turbo 3.3 fuchsen: voor 7 x 16 en achter 9 x 16. (vroege turbo 3.3 hebben 7 + 8 x 16)

Je weet dat sommige bandenmerken verschillende bollingen hebben met de sidewall. Met Michelin Pilot sport cup moet je de lip niet rollen, met Conti sport contact en bridgestone SO2 moet je wellicht de lip van de wielkast binnenaan "rollen" zodat dit niet in de sidewall snijdt.

Afbeelding

Links hier op een Carrera 3.2 met 3.6 liter conversie, in de "oude RS look" en rechts op een carrera 3, in the normale anodised look met matt black velgenster.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Turbo fuchsen zijn $$$$, makkelijk 2000 euro voor een setje, waarbij de 8 x 16 nog ietsje zeldzamer zijn. Voor model jaar 1989 -dus aug 1988 tot july 1989- werden op de 3.2 carrera achter standaard 8 x 16 geleverd omdat er plots te veel 8x16 stock was (maar in combinatie met 6 x 16 voor!).

Afbeelding

Het visuele verschil tussen een 8 x 16 en 9 x 16 is miniem, maar je kan achter een 245 band erop gooien met de 9 x 16.


Groetjes,


Bert

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 14 jan 2009 13:03 ]
Berichttitel: 

Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat 245 ook op een 8J zou passen?

Auteur:  drietwee [ 14 jan 2009 13:51 ]
Berichttitel: 

Weet iemand nog 16" Fuchsen te koop?
En wat nou met die ET waardes, daar snap ik echt nog niets van.

Auteur:  bully [ 14 jan 2009 15:01 ]
Berichttitel: 

probeer theo jansen, die heeft ze vaak wel. groetjes

Auteur:  924 [ 14 jan 2009 15:17 ]
Berichttitel: 

drietwee schreef:
Weet iemand nog 16" Fuchsen te koop?
En wat nou met die ET waardes, daar snap ik echt nog niets van.

Ik heb ze ook nog

Auteur:  Maarten [ 14 jan 2009 15:29 ]
Berichttitel: 

drietwee schreef:
En wat nou met die ET waardes, daar snap ik echt nog niets van.

ET= offset (als in: staan de velgen naar binnen of naar buiten) zie :
Afbeelding

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/