Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:23

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Levensduur dempers / veren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht Levensduur dempers / veren
Ben benieuwd wat de ervaring is van de forummers t.a.v. demper / veren levensduur.
Graag feedback wanneer jullie b.v. dempers hebben vervangen, hoe je hebt gemerkt dat ze "heen waren", verschil oude nieuwe setup etc.

Thanks!

27 jan 2009 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
7 feb gaan er bij mij nieuwe dempers onder.
Ik kon het vooral merken aan lange doordraaiende bochten,
de auto schommelde veel meer over de lengte as dan de toen paar maanden oude Leon lease auto. De Leon kon en durfde ik ook harder een bocht in te zetten. De 944 deint veel meer.
Daar komt bij dat ik nergens in de historie nieuwe dempers ben tegen gekomen, deze zijn dus waarschijnlijk 19 jaar en 200k km oud. Dan hebben ze echt een beste tijd gehad. Veren zijn blijkbaar een langer leven beschoren want die gaan er niet onderuit.

28 jan 2009 8:21
Profiel
PorscheForum Rakker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 
Ben benieuwd naar de voor /na ervaring. Bij mijn 944 Turbo was dat ongeveer dag en nacht.

28 jan 2009 18:58
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Zolang de dempers onder de auto zitten merk je er meestal niet veel van in het geval van een Porsche. Mijn auto was bij het gas loslaten op hogere snelheid behoorlijk zoekerig vanachter. Toen ik de dempers ging vervangen merkte ik pas duidelijk verschil (de oude bleken nog net zo goed te dempen als fietspompjes :lol: ). Bij het nemen van drempels merk ik nu dat de auto niet nadeint. Verder merk je zeer goed dat het onderstel nu veel stugger is dan voorheen. Nu nog een keer alle draagarm en ophangrubbers vervangen en hij is weer als nieuw. Het was in ieder geval een uitstekende investering.

28 jan 2009 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
KC schreef:
Ben benieuwd naar de voor /na ervaring. Bij mijn 944 Turbo was dat ongeveer dag en nacht.
Dat is mij ook beloofd, in tegenstelling tot wat je het meest ziet nl koni komen er bij mij bilstein onder

28 jan 2009 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Snoopy 3.8
Madurodam
Bericht 
Ik heb de originele ( Monroe's olie) na 13 jaar vervangen door Bilsteins ( gas ) en dat had ik dus veeeeel eerder moeten doen :shock:
Ongeloofelijk groot verschil, ik weet nu weer hoe hij had moet rijden, het is gewoon een totaal andere rijervaring.

31 jan 2009 15:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]