| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
M030 sportonderstel met of zonder M030 stabi's http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=22078 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Peter [ 25 feb 2009 10:14 ] |
Berichttitel: | M030 sportonderstel met of zonder M030 stabi's |
Ik heb een paar maanden geleden een nieuw M030 onderstel (veren en dempers) op mijn 993 gemonteerd. Ik ben er zeer tevreden over. De wagen heeft een complete metamorfose ondergaan, in postieve zin natuurlijk. Zal ook wel te maken hebben gehad met de 13 jaar oude dempers. Nu heb ik nog niet de sport (M030) stabilisatorstangen gemonteerd. Deze zijn zowel voor als achter 1 mm dikker dan standaard. Wat denken jullie, zal dit nog een merkbare verbeterring geven of is het versschil met de standaard stangen erg klein? |
Auteur: | Devils son [ 25 feb 2009 10:44 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou het doen, aangezien e.e.a. op elkaar is afgesteld... |
Auteur: | cabrio wim [ 25 feb 2009 10:48 ] |
Berichttitel: | |
Waarom leveren ze het anders erbij . |
Auteur: | rob964.c4 [ 25 feb 2009 10:55 ] |
Berichttitel: | |
ik zou het ook doen, robert |
Auteur: | Peter [ 25 feb 2009 11:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat klopt. Maar gegeven het feit dat nogal wat mensen Billsteins monteren met niet standaard Porsche veren is het argument "op elkaar afgesteld' voor veel mensen niet erg zwaar wegend. Ik vraag me ook af of men naast de veren/dempers dan ook de stabi's vervangt door andere (zwaardere?) exemplaren. |
Auteur: | Devils son [ 25 feb 2009 11:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat anderen doen is niet altijd de beste raadgever. Ik denk dat heel veel mensen verkeerde keuzes maken, of in ieder geval niet de beste keuze. Wat geen bezwaar hoeft te zijn. Als je je auto wil verlagen en er toch nooit echt vol meer rijdt, dan is er ook niet snel een probleem. Als ik naar mijzelf kijk: ik heb veren en dempers gedaan (op zich zijn die niet op elkaar afgesteld, maar wist wel dat de combinatie goed werkt) + een veerpootbrug vervangen en een andere diameter stabilisatorstang, maar alleen achteraan en dat met het oog op het verkrijgen van minder onderstuur. Feit is dat Porsche het bij de M030 nodig vond om te werken met dikkere stabi's. Dan zou ik daar alleen vanaf wijken met een goede reden. En geld lijkt mij in dezen niet de juiste reden, zo duur zijn die stabi's niet. |
Auteur: | Peter [ 25 feb 2009 11:48 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
100% waar
Dat is ook wat Porsche doet met z'n m030 setup, achter relatief dikkere stabi's dan voor (vergeleken met de standaard setup). |
Auteur: | porsche356sc [ 25 feb 2009 22:50 ] |
Berichttitel: | |
wat verwacht je er zelf van? op het circuit zal het uitmaken, op de openbare weg ga je geen verschil merken, op een enkel klaverblad na....... |
Auteur: | 2000 gtv [ 25 feb 2009 23:05 ] |
Berichttitel: | |
Als je niet te vaak het circuit opgaat,gewoon lekker de standaard stabi's houden.Heb je wat meer grensbereik in kritieke situatie's Maar waarom de 030 set? en bijv. niet H&R's met Bilstein's? |
Auteur: | Peter [ 25 feb 2009 23:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja, dat weet ik dus niet precies. Het is wel opvallend dat de stabi's van M030 een wat andere verhouding hebben (achter dikker), dus wat minder onderstuur. Maar ja, dat merk je alleen in het grensbereik. |
Auteur: | Peter [ 25 feb 2009 23:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Waarom wel? Ik vind de balans nu zeer goed en hou mijn vullingen tijdens het rijden. Stugger is niet altijd beter. |
Auteur: | Jeroen914 [ 26 feb 2009 2:37 ] |
Berichttitel: | |
het effect van (andere) stabi's niet onderschatten |
Auteur: | 2000 gtv [ 26 feb 2009 20:23 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |