Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 19:48

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
ervaring met remblokken Pagid Blue 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Noord-Brabant.
Bericht ervaring met remblokken Pagid Blue
Ik wil op mijn 996 remblokken van Pagid, de uitvoering Blue RS4-2 monteren.
Nu wordt er gezegd dat deze hinderlijk piepen .
En remmen ze echt stukken beter dan de Textar?
Wie wil zijn ervaring doorgeven.

21 jun 2009 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: ervaring met remblokken Pagid Blue
De remmen zijn bijteriger met Pagid Blue race remblokken. Deze remblokken hebben alleen zin als je regelmatig het circuit opgaat en zo veel van de remmen vergt dat je verbetering zoekt. Het piepen tijdens het rustig remmen op straat moet je dan op de koop toenemen.

De blauwe Pagid race remblokken zijn veel duurder dan standaard Porsche remblokken.

.

21 jun 2009 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoals hierboven, extra remgeluiden moet je voor lief nemen, zal ook wat extra remstof vanaf komen. Maar het remt als het spreekwoordelijke anker. Ook voor straat gebruik vind ik het de moeite waard en een toevoeging, maar dat is persoonlijk.

23 jun 2009 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Brabant.
als er meer remstof vanaf komt betekend dit dan dat de levensduur lager is t.o.v de textar.

23 jun 2009 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Wat denk je zelf :mrgreen:

24 jun 2009 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Grappig...Ik heb ze lang gehad op de voorremmen van mijn Clio (Williams), ik had goede ervaringen met de Pagids in de rallysport dus op de straatauto gezet. Je moet ze goed inremmen, keurig opwarmen (eventjes met de linkervoet op de rem al rijdende opwarmen anders zijn ze niet thuis), maar dan remmen ze ook prima! Inderdaad piepend geluid (vooral bij rustig remmen) en remstof is wat lastiger te verwijderen tenzij je je velgen met een siliconenspray inspuit na het wassen, scheelt wel.

Erg prijzig, ik meen dat de blokken voor de Clio rond de 200 euro hebben gekost maar ze zijn lang meegegaan op de gewone weg.

Succes!

25 jun 2009 17:35
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Pagid blauw is ook zonder voorverwarmen bij de les...

25 jun 2009 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok, prima dus jij hebt veel ervaring met blauwe Pagids?

Ik nodig je uit om, zonder de blauwe Pagids in mijn Clio op te warmen, met 40 km/h op een muurtje af te rijden vanaf laten we zeggen 100 meter ok? Ik kijk wel even toe vanaf de zijlijn...(neem dan wel een helm mee maar die heb je vast wel) De 993 staat daarna gereed om te rijden naar een plek waar...

jij bij mij als passagier instapt in de Peugeot rallyauto ( 206) met wel opgewarmde blokken, eens kijken wanneer jij denkt dat ik moet gaan remmen en ik ook echt ga remmen...(dan ook luier mee)

Slaap lekker,

Mich

25 jun 2009 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
even wat nuance aanbrengen......"koud" remmen de Pagids vergelijkbaar met normale (niet sportieve) blokken, "warm" remmen ze echt een stuk beter..... :roll:

26 jun 2009 9:49
Profiel
Moderator
PF #57
mivali schreef:
Ik nodig je uit om...
Slaap lekker,

Klinkt als een uitdaging. Wetende hoeveel rondjes de duivelszoon op o.a. de Ring in de wielen heeft, blijf ik even meelezen... :^:

26 jun 2009 12:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Als ik met mijn standaard remmen bovenop het pedaal ga staan gaat tie vol in de ABS, dus ik zit over de grens van de bandentractie. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dan nog beter kan remmen met andere blokken, dan ga ik toch nog sneller in de ABS.

26 jun 2009 12:44
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Heel eenvoudig: tussen normaal remmen, stevig remmen en vol in de ABS zit heel veel "speelruimte".

@Franc1977: exact zoals ik het zelf ook ervaren heb (alleen dan met pagid yellow)

26 jun 2009 12:52
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Goede vraag Peter, had 'em zelf kunnen stellen :wink:

Denk dat dit het antwoord is:
Renntech schreef:
De remmen zijn bijteriger met Pagid Blue race remblokken.

De standaard remmen zijn zeker heel goed maar je moet wat meer trappen en het aanspreken duurt 'even'. Voor normaal gebruik helemaal prima. De race blokken beginnen sneller met remmen maar kunnen (inderdaad) geen grotere vertraging leveren door de grens aan frictie tussen band en wegdek.

26 jun 2009 12:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
mivali schreef:
Ok, prima dus jij hebt veel ervaring met blauwe Pagids?

Mijn vorige auto had ik pagid blauw onder. Dus zeg 100.000 km's, de meeste daarvan op de openbare weg.

Citaat:
Ik nodig je uit om, zonder de blauwe Pagids in mijn Clio op te warmen, met 40 km/h op een muurtje af te rijden vanaf laten we zeggen 100 meter ok?

Jij claimt dus serieus dat jouw Clio met koude remmen (en je weet hoop ik dat remmen ook vrij snel weer afkoelen, die blijven niet warm tijdens het rijden, tenzij je veel moet remmen) 100 meter remweg heeft bij 40 km/u? Dat is bij 100 km/u 625 meter...

Droom jij even lekker verder! :roll:

26 jun 2009 12:59
Profiel
RS 4-2 Blue

Een medium frictie racing compound met uitstekende koude frictie en fading preventie tot temperaturen van 500°C ( 930°F).

Gewoon vanaf de eerste de beste link...

http://www.carpartsprovider.com/Braking/Pagid-RS4-2-Blue-brake-pads.html

Maarre, veel succes met je Clio met Flintstone remmen... :twisted:

26 jun 2009 13:02
Profiel
Peter 993 schreef:
Als ik met mijn standaard remmen bovenop het pedaal ga staan gaat tie vol in de ABS, dus ik zit over de grens van de bandentractie. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dan nog beter kan remmen met andere blokken, dan ga ik toch nog sneller in de ABS.

Het voordeel zit er in dat bij zwaar gebruik (dus warme blokken) de pagids beter doseerbaar zijn en minder last van fading hebben.

Op de openbare weg heb je er dus niets aan tenzij je op leuke binnendoorwegen rijdt (op tempo dan). Op het circuit daarentegen...

26 jun 2009 13:05
Profiel
http://www.motorsportworld.co.uk/frame-detail.asp?PAGE=/pagid-brake-pads.htm

Nog wat completer overzicht. Let ook even op de volgende tekst: The 'Pagid RS' pads are specifically developed for motorsport use. Subject to the requirements of 'Regulation 90' they may also be fitted to road cars (RS4-2 and RS4-2-1 in particular)

Blokken die koud niet thuis geven mogen natuurlijk nooit op de openbare weg.

26 jun 2009 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
DevilsSon, jammer dat het onderwerp deze kant op dreigt te gaan....laat ik even wat recht zetten ok?

Ik heb het inderdaad over 'niet thuis zijn van de remmen' waarmee ik bedoel dat ik op een verbindingsroute van een klassementsproef met de linkervoet de remmen vast opwarm (daarom nooit dicht achter een rallyauto rijden als toeschouwer, gaat wel eens mis) zodat ik bij de start van de kp weet dat ik na 150 meter voor bv. een haaks links 'vol'(niet te lomp natuurlijk) op de rem kan gaan staan.. Dat is niet vreemd of zo, iedereen doet dat. Circuitervaring heb ik niet dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen..

Ja, het is me wel eens gebeurd dat er door een ongeval 30 minuten voor de start gewacht moest worden en dus koude banden en koude remmen, dat liep na 200 meter flauw links en flauw rechts into haaks links niet zo goed af (voor de auto).

Je hebt gelijk als je stelt dat zoiets (links remmend blokjes opwarmen) op de A2 weinig of geen zin heeft, maar daar begaf ik me ook niet vaak met de Clio. Amsterdam > Utrecht reed ik liefst via Waverveen, Portengsebrug, Breukelen, Vleuten usw. Kost wat meer tijd maar funfactor was hoog!

Conclusie: de Pagids zijn prima, remmen heus ook als ze koud zijn bij normaal gebruik maar voor een rallyproef of vergelijkbare rit zou ik ze even wakker maken om het bijterige, onverwachte te elimineren.

Nou, hoop dat de lucht hiermee geklaard is en als goedmakertje nog even dit (met een Porsche), het eindigt heftig bij 6.07 maar dat ligt niet aan de remmen lijkt me:

http://www.youtube.com/watch?v=s2A5WxWg ... re=related

Groet,

Mich

27 jun 2009 10:26
Profiel
Veghel
Citaat:
Utrecht reed ik liefst via Waverveen

Leuk :drive: daar in de polder,speciaal op de hoofdweg met leuke spring bulten :ba: mijn ouders woonden daar

27 jun 2009 10:42
Profiel
mivali schreef:

Nou, hoop dat de lucht hiermee geklaard is

O, ik kan een lompe jippie zijn als ik daartoe uitgedaagd wordt, maar een uitgestoken hand accepteer ik zo mogelijk nog sneller. :wink:

BTW: doe je mee aan de Exotic Green Rally?

27 jun 2009 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Sympathiek gebaar, leuk dat we er uit zijn gekomen :wink:

Rallysport staat op een (te) laag pitje maar ja: zoontje van 16 maanden, Porsche 993 gekocht (en passende buggy en stoel), vakantie gehad, dus ik moest wat keuzes maken..Ik zou al blij zijn als ik mee kan doen aan de Amsterdam rallysprint maar ben er eigenlijk nog niet mee bezig geweest. Ieper 2007 was in feite mijn laatste serieuze rally (onwijs mooi), daarna wat gesprint maar ik rijd liever tussen bomen dan stoepranden. Afwachten dus maar ik laat je weten als het zover is!

Sorry Mod, mijn schuld dat we wat off-topic geraakt zijn. :drive:

Michel

27 jun 2009 13:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]