Auteur |
Bericht |
groen28
986 (Boxster S)Amstelveen
|
 Piepende remmen (Boxster S 2003)
Hallo,
Ik heb een Boxster S uit 2003, waarvan recentelijk alle remschijven en blokken zijn vervangen. Nu piepen de nieuwe remmen (voornamelijk als ze warm zijn) bijna bij elke keer remmen. Het is een hoge piep (soms een seconde en soms secondes) die bij zacht remmen te horen zijn. De dealer heeft er al verschillende zaken aan gedaan, maar het probleem is niet opgelost. De dealer heeft de remmen schoongemaakt, anti-piep plaatjes, voor remmen en schijven nogmaals vervangen, etc.
Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing? bv. ook achterschijven + blokken vervangen?
Groet,
|
22 jun 2009 18:40 |
|
 |
Wimpie77
|
 Re: Piepende remmen (Boxster S 2003)
Wat zijn anti-piep plaatjes en wat hebben ze gekost?
_________________________________________ * * *
|
22 jun 2009 19:26 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Pagid ??? Daar heb ik een paar maanden geleden problemen mee gehad !! Oplossing ???? ferodo's monteerd , en gedaan met dat gepiep gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
22 jun 2009 19:29 |
|
 |
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Heb ik ook. En het blijft zo, ondanks het vervangen van de remblokjes (996.352.939.03) en de dempingsplaten (996.352.086.02). De dempingsplaten zijn 30 Eurootjes/kant
Ik geloof dat het gewoon zo hoort als je gewoon originele remblokjes eropzet. Aftermarket blokjes lossen dit "probleem" op.
Success!!
|
22 jun 2009 19:37 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Amaaaiii !!! Interessant is dat 
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
22 jun 2009 20:08 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het is een veel voorkomend probleem, maar ook heel veel Porsche rijders hebben er geen last van. Vraag je eens af hoe je remt: voorzichtig/zachtjes of wat steviger Ik gok dat je hoort bij de eerste categorie Advies: gebruik de rem kort maar stevig. Ideaal is een rit over een bochtig bergweggetje waarbij voor elke bocht volgens het advies wordt geremd. Wedden dat het gepiep verdwijnt 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jun 2009 20:16 |
|
 |
Omiel
niet meer: Boxster S
maar wel: Jaguar XKRGemert
|
Al eens WD40 geprobeert? 
_________________________________________ Broem broem
|
22 jun 2009 21:14 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Die van heeft ook gepiept maar dat is nu helemaal weg! Het piepen was bij zacht remmen (bv. stoplicht) maar nu is er niets meer en ik heb er ook niets aangedaan! Wel al meerdere malen goed geremd, VOLUIT wel te verstaan.... wellicht is dat de oplossing zoals ook Paul II zegt! 
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
22 jun 2009 22:01 |
|
 |
Omiel
niet meer: Boxster S
maar wel: Jaguar XKRGemert
|
Ik heb dat piepen ook altijd bij mijn Jaguar S-Type. Ik heb altijd het idee dat het van de corrosie op de schijf komt. Een paar keer flink stevig remmen helpt altijd wel een beetje. Alleen heb ik daar weinig zin in elke keer als ik weg rij. Ik neem het piepen dus maar voor lief. Het went wel.
Mijn Boxster piept ook af en toe wel maar niet zo heel erg. Is na 5 minuten rijden (en dus een paar keer remmen) wel weer weg.
_________________________________________ Broem broem
|
22 jun 2009 22:36 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
zeker Door (te) zacht remmen ontstaat veel hitte met weinig remeffect en daardoor verglazing, verharding van het materiaal. De remmen zijn ontworpen om stevig te belasten, en dat gebruik is echt niet slecht  Bedoel overigens niet met piepende banden, of in de ABS, gewoon stevig(er).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jun 2009 9:57 |
|
 |
charl
993 targa
|
Heb hier ook last van gehad maar inderdaad even een paar keer goed remmen en het gaat weer goed voor een tijdje!
|
25 jun 2009 22:22 |
|
 |
groen28
986 (Boxster S)Amstelveen
|
allen, bedankt voor alle informatieve reacties. Gelukkig is het probleem opgelost, omdat de porsche dealer er nieuwe remschijven en blokken onder heeft gezet. Dus nu weer probleemloos remmen ookal heeft gas geven mijn voorkeur. 
|
08 aug 2009 9:37 |
|
|