Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:42

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Rem olie 928GT 1991 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928 GT 1989
Veghel
Bericht Rem olie 928GT 1991
Ik ben de remblokken en schijfen van de voorkant, aan het vervangen.
Nu kreeg ik de zuigers niet goed terug gedrukt dus heb ik de ontluchtingsnippels open gedraait om zo de remolie makkelijker te laten terug lopen.
Dit ging perpect, maar nu wil ik ook mijn remolie verversen nu ik toch moet ontluchten.
Mijn vraag is of iemand weet wat voor remolie er op mag?
Is dit DOT4 of hoger?
Op het dekseltje van hoofdremcylinder staat DOT3 maar dit is toch een slechtere olie dan DOT4 of ben ik nu abuis.

03 dec 2004 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Doe gelijk maar Blue Racing Oil. Betere kan je er niet in doen.

03 dec 2004 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Zeker weten Lou :!:

Het is dan iets duurder, maar in dit geval kan goedkoop uiteindelijk een hele dure koop worden :shock: :idea:

Afbeelding

ATE is the best brake fluid in the business. The unique blue color allows you to see when you have finished flushing out your entire system of old brake fluid. Plus, it's blue, so it's just plain cooler than ordinary fluid.

Shark :wink:

04 dec 2004 0:41
Profiel
Bericht 
Ik zou adviseren DOT4 van een goed merk (ATE) bijvoorbeeld. Tenminste elke 2 jaar vevangen. DOT5 is remvloeistof op siliconenbasis (niet hygroscpisch), zeer goede en duurdere remvloeistof die ik alleen zou gebruiken in een nieuw of compleet gereviseerd remsysteem dit in verband met het eventueel achterblijven van resten conventionele remvloeistof die op zijn beurt weer hygroscopisch is en dus de remkwaliteit zou kunnen beinvloeden.

Remvloeistof is dus GEEN OLIE dus niet bij de oude motorolie dumpen!!! Een geopende container is niet onbeperkt houdbaar.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Gerko

04 dec 2004 14:03
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
Die siliconen / Dot 5 remvloeistof wordt zo'n beetje overal af geraden
Op papier klinkt het allemaal super, maar in de praktijk blijkt dat het pedaal er "sponzig" door aanvoelt...

08 dec 2004 4:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 GT 1989
Veghel
Bericht 
hoek0201 schreef:
Ik zou adviseren DOT4 van een goed merk (ATE) bijvoorbeeld. Tenminste elke 2 jaar vevangen. DOT5 is remvloeistof op siliconenbasis (niet hygroscpisch), zeer goede en duurdere remvloeistof die ik alleen zou gebruiken in een nieuw of compleet gereviseerd remsysteem dit in verband met het eventueel achterblijven van resten conventionele remvloeistof die op zijn beurt weer hygroscopisch is en dus de remkwaliteit zou kunnen beinvloeden.

Remvloeistof is dus GEEN OLIE dus niet bij de oude motorolie dumpen!!! Een geopende container is niet onbeperkt houdbaar.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Gerko

Klopt dat het remvloeistof is maar in de volksmond remolie.
Bedankt voor de uitleg.

15 dec 2004 18:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]