| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Afstelling van Koppelingspedaal 993 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=24912 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Flatsix6 [ 11 okt 2009 1:21 ] |
Berichttitel: | Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Hallo, Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de pedaalslag van het koppelingspedaal van een 993 aan te passen (korter te maken)? Mijn koppeling is nieuw, maar als ik de koppeling wil laten aangrijpen (in alle versnellingen), dan dien ik de pedaal zo hoog te laten opkomen dat mijn voet in een oncomfortabele hoek zit en dat ik nier zonder schokken (1° en 2° versnelling) kan schakelen. Bovendien piept/kraakt mijn koppelingspedaal bij het indrukken en terug laten opkomen. Kan hier ook iets aan gedaan worden? Alvast bedankt voor de reacties, Flatsix6 |
Auteur: | 993Yvon [ 11 okt 2009 12:22 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Het is niet mogelijk de 'vrije slag' af te stellen. De 993 manual schrijft hierover: "Clutch free travel: The clutch master cylinder has an internal stop. The boost spring forces the push rod or the clutch pedal, respectively, constantly against this stop. Due to this automatic hydraulic adjustment, it is not possible to determine the clutch free travel, e.g. by checking at the clutch pedal." Voor het doorsmeren heb ik al een draadje geschreven: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24079 |
Auteur: | EriC4C [ 11 okt 2009 12:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
Last van geheugenverlies? |
Auteur: | Flatsix6 [ 11 okt 2009 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Neen beste Eric, geen geheugenverlies. Edit: Aha, blijkbaar was het teveel moeite om het op te zoeken en daar verder te gaan. Dat topic nu dan maar gesloten. Maar heeft dan werkelijk niemand problemen met de lange pedaalslag? Ik ben 1m86, stoel staat bijna op uiterste positie en ik moet werkelijk mijn pedaal zodanig hoog laten opkomen dat mijn hiel loskomt van de vloer. Ik vraag mij zelfs af hoe iemand erin kan slagen om bvb een tip-hiel schakelbeweging te maken, tenzij je een acrobaat bent natuurlijk. Neen alle gekheid op een stokje, maar kan die master cylinder niet worden vervangen. De koppeling op zich is zacht, dus geen enkel probleem, maar het is werkelijk die pedaalslag die mij parten speelt. Ik moet absoluut hiervoor een oplossing vinden. Alle ervaringen zijn welkom en zal binnenkort even naar Aken gaan om te horen of zij daar geen oplossing hebben. Vriendelike groeten, Flatsix6 |
Auteur: | Jeroen914 [ 11 okt 2009 13:35 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Geen idee of het bij een 993 kan, maar bij de oudere modellen kan je de lengte van het pedaal zelf ook verstellen... In dat geval wel op letten dat je de max.slag nog wel haalt en het pedaal niet eerst tegen de plaat stopt Ik heb trouwens nooit m'n hiel op de vloer bij het (ont)koppelen |
Auteur: | Erwin [ 11 okt 2009 13:47 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Bij een 993 kan er aan het pedaal niks op de originele manier afgesteld worden waardoor de slag van het pedaal wijzigd. De koppelingsbediening werkt hydraulisch en daar kun je niks aan veranderen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee had ook al vindt ik zelf de slag van een 993 koppeling onsportief lang. Bij mijn eigen auto heb ik eens het pedalen mechanisme gewijzigd zodat de slag korter werd en het pedaal in ruststand rechter opstaat. Dit rijdt veel fijner bij een sportauto. Je moet iemand zien te vinden die dat voor jou wil wijzigen, want er is een goed resultaat te halen met behulp van een slijptol en lasapparaat. Erwin. . |
Auteur: | wolf [ 11 okt 2009 14:38 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Iets zegt me dat je binnenkort gebeld gaat worden. Zo nou even kakken. |
Auteur: | Peter [ 11 okt 2009 15:01 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Het lukt mij ook niet om te koppelen/ontkoppelen terwijl ik mijn hiel op de vloer laar rusten. Volgens mij de 'charmes' van de staande pedalen van de oude 11'jes. |
Auteur: | cabrio wim [ 11 okt 2009 15:36 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Inderdaad met zwevende voet koppelen, went wel hoor als je er dagelijks in gaat rijden. |
Auteur: | anton964 [ 11 okt 2009 15:53 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
ik ben 1.98 heb de 993 laten staan omdat ik met mijn hoofd tegen het dak zat em met mijn been klem bij het koppelen. de koppeling in de 964 heeft deze slag ook maar in de targa heb je net wat meer hoofd ruimte en kan ik de stoel zo zetten dat het net allemaal gaat. ik heb wel de stoel iets naar achter gezet. gr anton964 |
Auteur: | Jeroen914 [ 11 okt 2009 17:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
Net even ge-googled en het ziet er naar uit dat de pedalenbak met hydr.koppeling een ander pedaal hebben (was te verwachten natuurlijk) Dan zullen idd de slijpschijf en het lasapparaat er aan te pas moeten komen |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 okt 2009 13:21 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
@993Yvon en misschien Renntech Zit dit bij een Boxster S ook zo als je het koppelingspedaal wilt doorsmeren i.v.m. piep. gr. Ernest |
Auteur: | Erwin [ 12 okt 2009 13:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
Dat geldt voor zoveel onderdelen bij de 964 / 993 tov 3.2 , ook voor dynamo lagers / ventilatorlagers etc . |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 okt 2009 14:41 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
@Erwin zou je nog kunnen reageren op mijn vraag alsjeblieft. Heb ook naar piepje als je het pedaal helemaal intrapt.(Boxster S 02/2000) Thnx Ernest (soepkip 986) |
Auteur: | Jeroen914 [ 12 okt 2009 18:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
moderne troep ook allemaal... |
Auteur: | Erwin [ 12 okt 2009 21:15 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | ||||||||||||||||||
Tja, de goeie ouwe tijd wat auto's betreft is allang voorbij
Nee, bij een Boxster zit dit allemaal anders. Een pedalenset kun je ook niet even doorsmeren zoals je doorsmeren bedoelt. Waarschijnlijk piept de lagering van de terugtrekveer aan het kopelingspedaal en kan bijvoorbeeld een beetje teflonvet uit een spuitbus op de veerbevestiging spuiten het piepje laten verdwijnen. . |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 okt 2009 21:26 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Super bedankt Renntech want het klinkt irritant. |
Auteur: | molen934 [ 12 okt 2009 22:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
Ook ik ben groot 1.94 en zit in de 993 beter als de 964 De oudere modellen hadden wat meer ruimte, denk door wat lichtere/mindere stoelen Heb mijn stoelen (net als de vorige) wel eruit gehaald en de geleiders aangepast. De hoofdruimte is ondanks het schuifdak prima, moet helaas toegeven dat de 997 meer ruimte heeft |
Auteur: | anton964 [ 12 okt 2009 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
ja dat klopt de 997 heeft ruimte zat.maar dat zit er nog niet voorlopig. ik denk dat het komt omdat ik een targa heb.of iets andere bouw heb als jij. ik ben wel wat aan het rondkijken voor een 993 4s maar dan zonder schuifdak maar die dingen kosten geld zeg. gr anton964 |
Auteur: | 924carreragt [ 18 okt 2009 18:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 | |||||||||
Ik zie niet hoe je een tiphiel moet doen met je koppeling?? Kan aan mij liggen maar dacht dat dat een beweging was tussen je rem en gaspedaal... Ik vrees dat er geen afstelmogelijkheid is op je koppelingspedaal. Zoals de meeste 911 rijders is het nog altijd met zwevende voetjes rijden. En ivm het tip-hiel rijden. Race 911jes hebben speciaal gevormde pedalen. Of het is toch verkrijgbaar. |
Auteur: | marino [ 05 dec 2009 15:57 ] |
Berichttitel: | Re: Afstelling van Koppelingspedaal 993 |
Ik heb dus hetzelfde probleem met koppeling als de topicstarter, (ben 1,95m) en heb een hele rare voetstand ontwikkelt om toch redelijk soepel te kunnen koppelen, maar soms gaat dat inderdaad even mis... Had ook graag een wat andere verhouding gehad, maar schijnt dus nogal lastig te zijn... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |