| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Bridgestone RE050A http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=25025 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Retep [ 19 okt 2009 15:42 ] |
Berichttitel: | Bridgestone RE050A |
Heeft iemand ervaring met deze band? Ik heb ze nieuw gemonteerd onder mijn 964 (255/17R40 en 205/17R50). Deze banden hebben geen N-codering. Vind ze op hogere snelheid onstabiel. Iemand dezelfde ervaring of zou het aan mijn set-up liggen? |
Auteur: | de Fiscalist [ 19 okt 2009 17:56 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Ik heb deze banden op mijn Volvo 850 T-5. Ben er niet kapot van, Op mijn andere auto heb ik pirelli P zero nero en die hebben aanmerkelijk meer grip. Onstabiel op hoge snelheid merk ik niet echt maar ik rijd ook niet veel harder dan 180 - 200 op de autobahn met af en toe een uitschieter. |
Auteur: | Rob Herfst [ 19 okt 2009 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Er is best al wat geschreven over banden, en dus ook over deze band. Van de RE050A heb ik er inmiddels al wel een paar setjes versleten , één van de weinige minpuntjes (wat mij betreft), ze slijten best snel!. Het tweede minpuntje is dat ik ook de eerste paar honderd kilometer met nieuwe banden ook een minder gevoel heb over de wegligging! Verder vind ik het wel een superband , zowel bij droog als bij nat http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... e+Position http://www.debandenlijn.com/fabrikanten ... e050a.html |
Auteur: | Rad911 [ 19 okt 2009 20:39 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Ik heb sinds 2 maanden de S02 met N3 codering onder de P liggen. Bevallen me erg goed. Waarom niet deze kiezen |
Auteur: | Rob Herfst [ 19 okt 2009 20:45 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Ik ben bang dat de keuze al is gemaakt! |
Auteur: | Retep [ 19 okt 2009 22:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Ben op advies afgegaan van een specialist. De grip vind ik zeer goed, alleen lijkt het of de zijwangen te zacht zijn, of de lamellen te hoog, of allebei. Banden gaan nu 4000km mee. Bandenspanning is 2.5 bar rondom, schokbrekers zijn verstelbare Koni's. Iemand een idee? |
Auteur: | Rad911 [ 19 okt 2009 22:27 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Ik heb hier ook veel rondgelezen voordat ik de S02 kocht. Kwam toch veel positieve verhalen over de RE050A tegen. De N-codering van de S02 (en de verkrijgbaarheid) deden mij voor deze kiezen. |
Auteur: | PaulusdB [ 19 okt 2009 23:07 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Ik heb de RE050A op de Audi Quattro, als opvolgers van de RE040. Bevalt beter qua grip, maar zijn allebei absoluut ongeschikt als band om in de winter mee te rijden. Daar heb ik dus een aparte velgen+banden set voor. Eerste paar 100 km schrok ik ook van het gebrek aan grip en rechtuitstabiliteit, maar daarna was het prima. Vanwege de hoge slijtage heb ik ze niet op de 964 laten leggen. De Audi rijd ik als ware ik een omaatje; met de RE040 heb ik iets van 60k km gedaan |
Auteur: | Olaf [ 20 okt 2009 7:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Ik neem aan dat je 964 uitgelijnt en uitgewogen is ... zou de achterbanden 'n half barretje harder oppompen |
Auteur: | Devils son [ 20 okt 2009 19:07 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
De RE050A is een prima band. Het is een uitgesproken allround band die buiten de EU een sportievere variant kent (de RE050A Pole Position). Instabiel bij hoge snelheden lijkt mij niet aan de band liggen, of het moet zo zijn dat er echt iets mis is met de band. |
Auteur: | Jurgen [ 20 okt 2009 21:38 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Sinds de RE71 altijd fan geweest van Bridgestone. S-02's gehad en 2 x de S03. Heb twee keer 't geluk gehad (met de 930 én de TT) om zonder verklaarbare redenen onderstaande te krijgen ; het lijken me toch nog geen slicks waar ik op reed... Ben er klaar mee, en over naar Michelin. |
Auteur: | Olaf [ 20 okt 2009 21:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Maar dat had je er niet bij gezegd |
Auteur: | Jurgen [ 20 okt 2009 22:07 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Jij hebt RE050A's gekregen (praktisch voor niets op mijn mooie velgen )...dit gebeurde me met S03's. |
Auteur: | Retep [ 21 okt 2009 18:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Dus het is niet van belang dat deze banden geen N-codering hebben? Misschien maar eens naar E. bellen dan... |
Auteur: | Devils son [ 21 okt 2009 22:13 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Geen N-codering wil niet zeggen dat de band niet op een Porsche kan. Sowieso geldt voor alle nieuwe typen banden dat ze op de 996/997 zijn getest, dus in hoeverre je met een 964 je iets van die N aan zou moeten trekken? |
Auteur: | Ernest 986 [ 22 okt 2009 13:20 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Per auto kan het type band erg verschillen. Op de A6 hadden we eerst Pirelli Pzero en dat was waardeloos onder de Audi. Over naar Conti sport contact 2 en geen problemen meer. Onder Boxster zijn de Pirelli's weer OK. Mogelijk kan het ook per setje verschillen. |
Auteur: | Retep [ 24 okt 2009 10:41 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | ||||||||||||||||||
Ja, dat is recentelijk gebeurd.
Achter 3.0 bar geeft een heel ander rijgedrag: minder wiebelig, kan nu veel strakker een bocht door (wel OK op binnenwegen), maar hard rechtuit lijkt het alsof 'de achterkant de voorkant wil inhalen', waardoor ik steeds moet corrigeren. Heb ze teruggezet naar 2.5 rondom. |
Auteur: | Devils son [ 25 okt 2009 23:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Probeer eens 2.3 voor en 2.7 achter. |
Auteur: | rob964.c4 [ 25 okt 2009 23:36 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
ik heb geen ervaring met jou merk banden maar persoonlijk heb ik voor leiver 2,5 en achter 2,7 tot 2,8 bij 3.0 gingen de banden bij mij in het midden wat meer slijten ik denk icm met hoge snelheden dat het nog eens extra snel ging. wel wil ik je vragen hoe je schokbrekers staan afgesteld op het totaal en het verschil tussen voor en achter robert |
Auteur: | Retep [ 26 okt 2009 10:43 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | ||||||||||||||||||
Ga het proberen (zodra het weer het toelaat )
Voor 3 slagen vanaf het strakste punt (= 3 x 180 graden), achter is mij eerlijk gezegd niet bekend. Weet ook niet hoe ik dat kan checken, kun je daar via de motorruimte bij? Bedankt voor al jullie tips tot zover! |
Auteur: | rob964.c4 [ 26 okt 2009 12:26 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
misschien zit daar wel een (deel) van het probleem, ik zou achter stugger zetten dan voor. En aangezien je het nu niet zeker weet toch maar controleren Je "kan erbij" via de motor ruimte, rechts de deksel van het luchtfilter huis verwijderen en het luchtfilter zelf dan moet je genoeg ruimte hebben om erbij te kunnen. controleer wel of van de afstel dop die je hebt , het pas vormpje goed vast zit, is zo vervelend als deze achter de motor eruit valt en je net een schokbreker hebt gedaan. links moet je dan weer die ventilator verwijderen (hoe heet dat ding ook alweer ) om erbij te kunnen. succes |
Auteur: | Olaf [ 26 okt 2009 12:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A | |||||||||
Om de voor jouw rijgedrag juiste bandenspanning te bepalen kan je 'ns aan de slag met Jeroen914's krijtjes-truuk |
Auteur: | -bassie- [ 26 okt 2009 13:01 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
hier ergens uitleg over?? de krijt manier?? |
Auteur: | Olaf [ 26 okt 2009 13:08 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Zoekfunctie ... helaas is het verhaal (uit 2003) niet meer compleet In het kort: Rijden! Stoppen! Krijtstreep op de banden zetten (in de dwars-richting). Rijden! Stoppen! Kijken! Bandenspanning aanpassen! Krijtstreep zetten! Rijden! Stoppen! Kijken! .. de gele tekst is het refrein Slijten de strepen in het midden, dan is de band (voor jouw rijgedrag) te hard. Slijten de strepen aan de buitenzijde, dan is de band (voor jouw rijgedrag) te zacht. |
Auteur: | EriC4C [ 26 okt 2009 13:08 ] |
Berichttitel: | Re: Bridgestone RE050A |
Een "gouwe ouwe" inderdaad. At your service Edit: |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |