Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 ingebouwde veiligheid? cruise control
Nou reed ik al enkele dagen rond met het lampje van de vierwiel aandrijving en de abs aan, dit betekende dat de remvloeistof bij gevuld moest worden.
Daar had ik even geen tijd voor dus heb zo'n drie dagen daarmee rond gereden, wat mij echter opviel was dat de cruise control niet werkte, nadat ik bij gevuld had weer wel.
is dit toeval of zou dat zo bedacht zijn?
wat denken jullie.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 dec 2009 17:18 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: ingebouwde veiligheid? cruise control
Heb geen idee, en ga het ook niet proberen. Maar zou best kunnen, al kan ik er bij de 3.2 niks van terug vinden in de boeken.
|
17 dec 2009 17:33 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Ik denk dat het snelheids signaal bij de ABS unit vandaan komt, je ABS lampje brandde, dus je ABS doet het niet dus ook je Cruise controle niet  ( kennumenogvolge) Maar misschien dat de forum techniker hierover definitief uitsluitsel kan geven
|
17 dec 2009 17:42 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik kan je volgen maar de abs werkt wel, alleen er word signaal gegeven voor te weinig vloeistof,(in mijn geval) zal het systeem wel geen verschil maken tussen kleine en grote "problemen" kan me voorstellen dat de forum technieker dit ook niet weet, er zijn er maar weinig die rond rijden met dat lampje aan en dan ook nog de cruise control willen gebruiken ik doe mijn onderschrift eer aan
|
17 dec 2009 21:35 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het kan ook allerhande andere zaken betekenen... Prima dat het goed afgelopen is, maar ik zou als ik jou was de volgende keer per direct de remvloeistof bij laten vullen... voor hetzelfde geld werken je remmen ineens niet meer.
|
19 dec 2009 11:07 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zou idd kunnen maar de vloeistof stond op minimaal, en wat ook een leuke was, tijdens het rijden contact uit doen en dan weer aan, is het lampje weer een hele tijd weg robert
|
19 dec 2009 12:44 |
|
 |
Tinky Winky
|
Gelukkig kwam je er op tijd achter dat de cruise control niet werkte. Je had anders zomaar een boete kunnen krijgen voor te hard rijden. Ik heb zelf de cruise control altijd aanstaan.
|
20 dec 2009 9:46 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
beste tinky kan je vertellen dat de cruise control met 250 ook prima werkt robert
|
20 dec 2009 10:02 |
|
 |
Tinky Winky
|
250 Ik heb wel eens bijna 190 gereden in Duitsland, maar 250, dat is wel erg hard. Ik wist trouwens niet dat die ouwe Porsches ook al cruise control hadden.
|
20 dec 2009 10:30 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Mijn 964 uit Januari 1991 heeft idd ook cruise controle en werkt feilloos, ook op hogere snelheden Dat was ik niet gewend, want m'n zakelijke auto's hadden vaak ook cruisecontrole maar die deden het niet als je in de buurt van 200 km/pu kwam.
|
20 dec 2009 14:03 |
|
 |
horch
911 T Targa
930 Turbo
991.2 TargaBreda
|
Mijn SC uit '83 heeft a fabriek al cruise control! 
|
23 dec 2009 12:27 |
|
 |
elloy
ex-993 '94 Aventuragroen, moooi man
ex-964 c4 '90
ex-993 '93
|
Is cruise control eigenlijk achteraf in te bouwen in een 964 (makkelijk, tegen acceptabele kosten)?
_________________________________________ 34% of statistics are wrong, 67% of statistics are made up on the spot
|
23 dec 2009 12:33 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
cc op een p in nl. 
_________________________________________ oud is beter
|
23 dec 2009 12:40 |
|
 |
Tinky Winky
|
Het scheelt anders wel in het brandstofverbruik. Ik laat de motor ook nooit boven de 5000 toeren komen.
|
23 dec 2009 13:21 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Dan begrijp ik ook waarom je nog niet boven de 190 Km/uur bent gekomen Zoekfunctie 'ns proberen ... volgens mij is dat hier namelijk al eens besproken ... en kan het bij 'n 964 (redelijk) makkelijk ingebouwd worden .. met (de) originele Porsche delen.
|
23 dec 2009 13:26 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Die oude dingen hebben zoveel verrassingen, maar de cruise control gebruik ik nooit. En je moet toch eens gaan oefenen op een veilige plek om wat harder te rijden(als je dat leuk vindt) 
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
23 dec 2009 15:18 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Er zijn meer(dere) forummers die boven de 180 km/uur de billen samen knijpen ... zou mezelf (als ik daar last van had) er niet voor schamen Marco Bakker Syndroom 
|
23 dec 2009 16:02 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Die drinkt, dus die vergelijking zal nooit opgaan Vind het gewoon niks, één van mijn afwijkingen. En ik gaf al aan, alleen harder gaan rijden als je dat leuk vindt en durft. Nooit voor een ander stoer gaan doen. Ik kan er niets aan doen, vind het tot een bepaalde snelheid gewoon leuk(maar dan wel als ik zelf rijd).
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
23 dec 2009 17:53 |
|
|