| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
PASM 997 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=25841 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 2000 gtv [ 24 dec 2009 21:29 ] |
Berichttitel: | PASM 997 |
Het lijkt me een zeer interessante optie maar ik kan hier maar weinig over vinden. Wat is het(2 standen voor het onderstel heb ik begrepen) en hoe werkt het precies? Zit het standaard op de S versie's? Heeft iemand ervaring hiermee? ![]() |
Auteur: | Rob986 [ 24 dec 2009 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
Als je googled op "Porsche Active Suspension Management" kun je je een paar avonden vermaken, incl. de nodige youtube filmpjes. Kom je de kerst zeker mee door. Have fun. "Porsche Active Suspension Management (PASM) is an electronic control system which uses continuous damper adjustment to maintain optimum ride quality and comfort. The push-button system is standard on the 911 Carrera 4S and optional on the 911 Carrera 4. PASM has two setup modes, “Normal” and “Sport”, with only minimal overlap between the two. While the former is a mix of performance and comfort, the “Sport” setup mode has a much firmer range of settings for greater performance capabilities. The system responds to changing road conditions and/or driving styles by applying a variable damping force within the defined range for the selected mode (“Normal” or “Sport”). To do that, PASM uses a series of sensors that monitor all movements of the car's body. The PASM control unit then evaluates this data and modifies the damping force on each of the wheels. The results are a reduction in pitch and roll as well as consistent road-holding on all four wheels. If “Sport” mode is selected, the suspension is set to a harder damper rate. If the quality of the road surface drops below a certain threshold, the system immediately changes to a softer rating within the “Sport” setup band and thus restores the car's grip and traction. When the road surface improves, PASM returns to the original, harder setting. If “Normal” mode is selected, and the car is driven assertively, PASM automatically switches to a harder rating within the “Normal” setup band. As the dampers become stiffer, the car becomes more stable and responds more quickly to driver inputs. In either case, the result is a car which can adapt the way it handles and rides to the driver's driving style." |
Auteur: | Rob Herfst [ 24 dec 2009 21:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: psam 997 | |||||||||
Dat kan goed kloppen! Maar ga nu eens zoeken op PSAM! ![]() ![]() schrijf ik het ook nog weer verkeerd ![]() ![]() |
Auteur: | Rob986 [ 24 dec 2009 21:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: psam 997 | |||||||||
Er is zelfs een club van ![]() http://www.psamnwt.com/ |
Auteur: | Rob Herfst [ 24 dec 2009 21:52 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
Wat info over PASM en Sport Chrono (ook een optie die niet mag ontbreken, apie!) viewtopic.php?f=9&t=25419&hilit=pasm |
Auteur: | wolf [ 24 dec 2009 22:22 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
ik weet niet of ik een self adapting onderstel zou willen. goeie coureurs zijn dol op porsche omdat, bij een goeie setup, je precies weet wat ze gaat doen. zo wilde van lennep al na een paar km z'n p terug die hij even uitgewisseld had met de frari van een collega.... hij kon er helemaal niets mee, levensgevaarlijk zei hij. |
Auteur: | Paul II [ 24 dec 2009 22:45 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
beetje aan het oriënteren Mr. tgv ![]() ![]() wolf, had begrepen dat jij niets nieuws wilt, op P. gebied, toch ![]() ![]() sinds de torsieveren is er geen ontwikkeling op gebied van ondersteltechniek ![]() |
Auteur: | Rob Herfst [ 24 dec 2009 22:47 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
kijk, kijk, kijk ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | wolf [ 24 dec 2009 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
Nou. Lees nog eens. Beetje zachter, beetje harder ![]() Nee, geef mij maar ouwe Billsteins. Weet je wanneer de billen langs komen ![]() |
Auteur: | Maarten [ 24 dec 2009 23:13 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
Het is gewoon veel te ingewikkeld voor je. Niet aan beginnen Wolfie. |
Auteur: | wolf [ 24 dec 2009 23:15 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
tss. knopje aan/uit toch ![]() |
Auteur: | Maarten [ 24 dec 2009 23:17 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
Yeah right. Dat vinden ze eng bij Porsche. Tis helemaal aan of een beetje aan ![]() |
Auteur: | Rob Herfst [ 24 dec 2009 23:18 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
http://www.youtube.com/watch?v=oM2_xdU6o4M&translated=1 En ik begrijp wel dat van Lennep zijn 997 met PASM terug wilde ipv die F! ![]() |
Auteur: | wolf [ 24 dec 2009 23:30 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
z'n RSR ![]() tja al die hulpmiddelen... wat zal ik er van zeggen ![]() |
Auteur: | Rob Herfst [ 24 dec 2009 23:39 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
z'n 997S ![]() en nog een keer z'n 997S ![]() En ja, die hulpmiddelen.......wat is je professional opinion? ![]() |
Auteur: | wolf [ 24 dec 2009 23:53 ] |
Berichttitel: | Re: psam 997 |
[quote=].wat is je professional opinion? ![]() als je het nodig hebt --> hoef je je helemaal niet voor te schamen ![]() ![]() |
Auteur: | 2000 gtv [ 25 dec 2009 0:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: psam 997 | |||||||||
![]() ![]() ![]() Maar goed PASM lijkt me voor zover ideaal.Maar hoe zit het met de hoogte van de auto.Is dat ook nog instelbaar? Zo nee,is een 997 met PASM te verlagen en dat dit dan evengoed nog werkt? ![]() |
Auteur: | 2000 gtv [ 25 dec 2009 0:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: psam 997 | |||||||||
Juist wel omdat de omstandigheden altijd weer verschillen en veranderen, net als de "mood" van de chauffeur.Dus als je maar 1 setup hebt is het natuurlijk altijd een compromis en nooit ideaal. Maar goed, opinions are like... ![]() |
Auteur: | Rob Herfst [ 25 dec 2009 0:33 ] |
Berichttitel: | Re: PASM 997 |
Vroegûh was alles beter..... ![]() Ga deze maar halen, knul en have fun with it! ![]() ![]() http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 |
Auteur: | 2000 gtv [ 25 dec 2009 0:46 ] |
Berichttitel: | Re: PASM 997 |
Mooi prijsje ook Beertje ![]() Maar je weet dat ik een babyblauwe zoek he.Met ojanje GT3 wielen ![]() |
Auteur: | Rob Herfst [ 25 dec 2009 0:52 ] |
Berichttitel: | Re: PASM 997 |
![]() ![]() |
Auteur: | Paul II [ 25 dec 2009 0:56 ] |
Berichttitel: | Re: PASM 997 |
Gecorrigeerd ![]() Als de aanslag van de veren is te verstellen dan zou extra verlaging mogelijk moeten zijn. PASM heeft dus alleen maar invloed op de demperwerking. |
Auteur: | Rob Herfst [ 25 dec 2009 1:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: psam 997 | |||||||||
http://www.pff.de/wbb3/tipps-tricks/por ... ra-s-pasm/ ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |