| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Tectyleren
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=5&t=26155
Pagina 1 van 1

Auteur:  Glas_Boxster [ 17 jan 2010 21:01 ]
Berichttitel:  Tectyleren

Iemand hier ervaring met het tectyleren van de auto?
Ik wil graag mijn boxster laten tectyleren.. Mij werd verteld dat het ongeveer 400 euro ging kosten?

Auteur:  Sander911 [ 17 jan 2010 21:04 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Klant van mij gaat het met een Benz uit 1984 doen. Ik heb me laten vertellen dat een ML-Behandeling eigenlijk het belangrijkste is. Dan worden de kokers etc. ook behandeld.
Schijnt weinig aangeboden te worden in Nederland, iets van drie bedrijven die dat doen...ik zie dat je uit Ljouwert kom, daar laat hij het toevallig uitvoeren :wink:

Waarom ga jij het doen, met zo'n relatief nieuwe auto?

Auteur:  Glas_Boxster [ 17 jan 2010 21:07 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Ik heb de hele dag onder de auto gehangen en viel me op dat er een paar roest plekjes zitten. Ik heb een hekel aan roest dus kwam ik met het idee tectyleren!

Auteur:  Erwin [ 17 jan 2010 21:08 ]
Berichttitel: 

Laten tectyleren :?: :arrow: niet doen, niet nodig. Vraag overigens niet aan Gosliga of tectyleren nodig is :shock:

Onderzijde tegen oxyderen / roesten laten behandelen :arrow: Doen!



.

Auteur:  Laurens Schaap [ 17 jan 2010 23:25 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Ik heb mijn 911 '68 laten behandelen bij Gosliga omdat ik daar alleen maar goede verhalen over heb gehoord. Ik heb echter geen goede ervaring gehad.

Tijdens het verrijden van de auto is mijn gaskabel kapot gegaan. De reparatie en het transport van de auto wilden zij niet vergoeden.

Tevens had ik aangegeven dat ik bepaalde delen onbehandeld wilden hebben en hier was geen gehoor aan gegeven.

Daarnaast zaten overal klodders en vlekken. Ze zeiden dat het zouden schoonmaken, dit hebben ze ook niet gedaan.

Op de site zeggen ze ook dat de auto schoon wordt opgeleverd. Een auto wassen is in mij beleving iets anders dan er met een doek overheen gaan.

Misschien heb ik pech gehad, dat zou kunnen, ik vind alleen de afhandeling van de 'schade' van Gosliga niet netjes....

Ik kan echter wel zeggen dat deze behandeling het leven van auto verlengt. Niet rijden is wellicht beter, maar daar hou k niet van.

Auteur:  Dimitri-Turbo [ 18 jan 2010 0:35 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

:shock: beetje jammer dat ze zo met je bolide omgaan.... :evil:

Auteur:  snarf02 [ 22 jan 2010 22:58 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Alle Porsches zijn toch volledig verzinkt na 1985? dus in principe niet nodig, gewoon plekjes bij schade aan de onderkant bijwerken en verder Hammerlite gebruiken als beschermende laag >> werkt perfect!

Auteur:  Peter [ 23 jan 2010 11:14 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

snarf02 schreef:
Alle Porsches zijn toch volledig verzinkt na 1985? dus in principe niet nodig,


Dat is zelfs na 1978. Het is echter absoluut geen garantie tegen roest. Er zijn inmiddels genoeg SC's en 3.2 met serieuze roestschade.

Auteur:  Nicolò [ 23 jan 2010 16:19 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Alle naden en kieren met die blanke en vloeibare/zacht blijvende tectyl behandelen, daar geloof ik wel in.
In die zwarte tectyl die uithardt geloof ik niet zo, die houdt volgens mij na een regenbui vocht vast (blijft lang vochtig). Volgens mij dan alleen maar slechter.

Auteur:  Overlord [ 24 jan 2010 16:22 ]
Berichttitel:  Re: Tectyleren

Om nog even wat koren op de molen te gooien;

Tectyleren NIET DOEN!

Waarom niet, tectyl is een zuurstof/water afsluitende laag, dit is goed, alleen is het ook een laag die hard en bros wordt, dit is slecht! Hoe graag wij het ook willen hebben maar de auto zal tijdens het rijden altijd trillen en torderen. Hierdoor treden er in de tectyl laag kleine haarscheurtjes op waardoor er alsnog water en zuurstof achter de tectyl laag komen. Gevolg..... Je auto roest alleen zie je het niet meer, en opeens vallen de gaten in de carosserie of belangrijker in dragende delen.

Wat dan wel zal je vragen, nu dat antwoord is simpel, je wilt een bescherming die flexibel en zuurstof/water afsluitend is.
Een van de beste behandel methodes op dit moment is Dinitrol. Dit is een soort van waslaag die in 3 fases opgebracht kan worden afhankelijk van de plek welke behandeld wordt.

Bezoek voor meer info de website van Dinitrol Anti-Roest Center van Aalst hier vind je een goede uitleg wat er moet gebeuren.
Ik heb verschillende wagens hier behandeld gezien en ik kan niets anders zeggen als dat er goed en nauwkeurig gewerkt wordt aan je lieveling :D
En het resultaat is een nette en schone auto die weer een aantal jaren beschermt is tegen de Hollandse elementen. Natuurlijk moet dit wel op regelmatige basis gecontroleerd worden/onderhouden worden maar dat spraakt voor zich. Het is niet zo dat je het 1 maal aanbrengt en er dan nooit meer naar hoeft te kijken.

Veel suc6

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/