Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Weet iemand hoe dit filterelement er uit kan? Volgens mij kun je 'm er gewoon uittrekken (bij andere auto's wel...) maar bij die van mij alleen ronddraaien.
|
23 okt 2010 23:06 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Hoi,
Heb dit ook ervaren en durfde geen geweld te gebruiken om hem eruit te krijgen. Ben benieuwd naar de oplossing.
groet unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
24 okt 2010 10:16 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Op de onderdeel tekeningen is het een los onderdeel. Het filter zou er dus wel uit moeten kunnen. Heb er helaas geen ervaring mee, dus kan je geen definitieve oplossing geven. Heb je al geprobeerd het filter langzaam rond te draaien en tegelijk omhoog te trekken Op de tekening denk ik een paar nokjes te zien die het filter kunnen blokkeren, maar in een bepaalde stand toch vrij komen van het reservoir.
|
24 okt 2010 11:23 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Ik had het filter rondgedraaid en omhoog getrokken maar het kwam helaas niet los.
|
24 okt 2010 17:56 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
mag ik vragen waarom je het filter er uit wil hebben dan?
ik haal hem er nooit uit ook niet als ik remvloeistof ververs.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
24 okt 2010 17:59 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Ik heb mijn rembekrachtiger vervangen en wilde toen het remvloeistofreservoir leeg zuigen , zodat het hoge drukcircuit (carrera 4) leeg werd. Om met je zuigmond onderin het reservoir te komen moet het filterelement eruit.
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
24 okt 2010 19:31 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
owk op die manier.
ik doe dat zelf nooit eigenlijk gewoon door spoelen en klaar.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
24 okt 2010 19:34 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Het filterelement hoeft er nooit uit, al helemaal niet bij een C4, die kan op de pomp doorgespoeld worden.
_________________________________________ www.Renntech.info
|
25 okt 2010 10:01 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Hoi,
Je kunt met de remdruk verhogingspomp niet het reservoir van het gedeelte wat voor de rembekrachtiger is leegpompen. Ook het middelste gedeelte kan niet. (althans ik weet niet hoe je dit wilt doen)
Het remoliereservoir bestaat uit 3 delen.
-Het voorste gedeelte is voor de sper cilinders en ABS. -Het middelste gedeelte is voor koppeling. -Het achterste gedeelte is voor de rembekrachtiger.
Mss kun je aangeven hoe jij dit met de remdrukverhogingspomp die reservoirs leeg krijgt.
mvg Unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
25 okt 2010 19:05 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Je kunt met de hogedruk pomp niet de reservoirs van de sperren en koppeling leeg krijgen, maar als je de druk van de accumulator af haalt, kun je de ontluchtings nippel open draaien en met de pomp nagenoeg alle vloeistof eruit laten, om zo dus het bekrachtiging gedeelte te verversen, hierbij haal je ook heel wat reserve vloeistof weg, zodat je alleen de kamers overhoudt. Als de druk eraf is en je hebt de bekrachtiging ververst dan kun je de remmen op de normale manier verder verversen, dus bijvoorbeeld nippel open en door het rempedaal in te trappen door te spoelen. De koppeling verversen gaat op de normale manier. De sperren die kun je verversen met behulp met een computer.
Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.
_________________________________________ www.Renntech.info
|
26 okt 2010 13:15 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Oke duidelijk.
Maar nu nog een antwoord hoe je het filterelement eruit krijgt. Hier is de topic mee begonnen.
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
26 okt 2010 18:39 |
|
|
Gewoon Joost
911 Carrera '87Steenwijk
|
Re: Filterelement in remvloeistofreservoir 964
Oja, het filterbakje kan er gewoon uit. Iets omhooghalen, en eruit wippen met een klein schroevendraaiertje. Doen wij regelmatig om het losgenomen reservoir goed te reinigen met remmenreiniger. Vaak zit er bij oudere auto's, als er lang niet ververst is, een donkere aanslag in het reservoir. Omdat je dan niet makkelijk kunt zien dat de remvloeistof ververst is maak ik het reservoeir ook wel eens op deze manier voor die tijd schoon.
_________________________________________ www.Renntech.info
|
26 okt 2010 19:41 |
|
|