Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:52

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
996 remmen op Toyota 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 996 remmen op Toyota
Ik weet dat ik aan het schelden ben maar ik wil inderdaad porsche remmen om een Toyota hebben. Het gaat in dit geval om een mr2 sw20, ik rij er nu in 1 en heb nog eenzelfde project mobiel. Dit is de rijdende variant, met een 3.0L V6 uit aan Toyota Camry:

Afbeelding

Ik ben dus met eenzelfde type bezig, hier komt een V6 in met een twin turbo systeem van een Skyline R33 ( build thread: http://www.twobrutal.co.uk/forum/showthread.php?16797-Twin-Turbo-Build-finally-continued.. )

Deze moet ook weer stil komen te staan, en heeft dus een remmen upgrade nodig. Nu zijn er wat kits voor te krijgen, maar die zijn schreeuwend duur en niet 'custom' genoeg. In Engeland heeft iemand dus wat zitten vogelen en nu kunnen we 996 turbo remmen op een mr2 gezet worden, met supra schijven (330mm uit mn hoofd) en Renault 5 Turbo remslangen. Dus ik ben op zoek gegaan naar een setje 996 remmen. Nu kom ik echter 2 types tegen, de 996 turbo, en de 996 boxter. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2? Ik kan er aan de afbeeldingen niet veel uit opmaken..

Alvast bedankt!

31 okt 2010 2:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: 996 remmen op Toyota
996 boxster?

31 okt 2010 6:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
welkom, stoere projecten.

even korte les, in duitse producten een boxster is een andere type dan een 996.
Het zou kunnen zijn dat deze dezelfde rem componenten gebruiken, maar dat kan ik je niet vertellen.

Ik snap je alleen niet helemaal, je geeft aan dat men uitgevonden heeft hoe 996 turbo klauwen te verwerken,
dan moet je toch die onderdelen hebben en als je bij de zoektocht andere klauwen tegen komt begin je te twijfelen.
De klauw van een 996 turbo is wel anders dan die van een normale 996.

31 okt 2010 9:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Ok tnx voor de snelle replies! Ik op het verkeerde been gezet door een advertentie denk ik..

Hier de ad waar ik naar doel : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PORSCHE-996-986-BOXSTER-S-FRONT-BREMBO-BRAKE-CALIPERS-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem56401ac1a3QQitemZ370442682787QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Hier wordt aangegeven dat het om een 996 / 986 boxter s set gaat? Mij gaat het eigenlijk om de dimensies, als de dimensies van de 996 turbo hetzelfde zijn als de 996, dan zijn deze ook wel werkend te krijgen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten waar het verschil zit..

31 okt 2010 14:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]