Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Run flat band tot gort gereden vandaag
Vandaag, mooi weer, Porsche uit de garage en een rondje Duitsland rijden. Ik had me voorgenomen even bij de Turmgarage in Kleef te gaan kijken, hier staan altijd mooie P's te koop. Onderweg op de snelweg komt me een witte GT3 (met kenteken Dubai) langs me rijden , duimpje omhoog en gas weg is ie. Ik geef ook wat gas bij en rond de 220 km/h denk ik dat mijn versnellingsbak aan gort gaat, ik hoor een vreemde rammel. Ik laat de auto terugzakken naar een 100 km per uur en het gerammel is weg. Afslag genomen naar Kleef en richting Turmgarage gereden. Een paar kilometer voor de Turmgarage begint het gerammel weer bij bepaalde toerentallen. Een driehonderdmeter voor de Turmgarage rammelt hij voortdurend en krijg ik in de gaten dat het m'n band is die rammelt. De eigenaar van de Turmgarage heeft me geholpen met de band oppompen maar hij liep meteen weer leeg, aan binnenzijde is het loopvlak nog mss 1 mm dik en zit een gaatje in. Pfff De reserveband erop gezet en opgepompt , loopt die ook meteen leeg (#%#$@) De Turmgarage heeft ventiel dichtgemaakt en zo kon ik weer naar huis tuffen Een gratis service van de Turmgarage aan iemand die nog nooit een euro aan hen heeft uitgegeven, super Er ligt een Pirelli 255/40/17 Euforia run flat op 9j velg. (achterzijde) Welke banden passen het beste op een 9j velg ? Ik weet nog niet of ik nog een keer runflat banden koop , is zo een dure hobby bij een lekke band.
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
15 jan 2011 18:49 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
255/40R17 is de correcte maat, alleen is 9J wel smal voor een 255....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
15 jan 2011 19:04 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Of heeft die runflatband je juist gered, bij een lek met 220 km/h?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 jan 2011 19:05 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
En als je maar lang genoeg doorrijdt met een lekke band dan gaan ze allemaal uiteindelijk goed kapot.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
15 jan 2011 19:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Ze zitten onder mijn BMW en de comp. geeft aan "lekke band". Was nog prima mee te rijden maar wel met gepaste snelheid Heb er nu ook sneeuwbanden van en wel errruuug stug
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 jan 2011 19:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Ik begrijp het niet: - Heb je run flat banden op je velgen onder de Porsche? - En ook het originele reservewiel? - Zijn de (originele?) velgen wel geschikt voor dit type band? Dank voor de toelichting
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 jan 2011 21:25 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Run flats zijn zeker niet heilig, heb er ook een keer een klapband mee gehad, kon je echt niet mee verder rijden... (BMW 5 destijds)
|
15 jan 2011 22:21 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
gerammel bij 220 km/u door lege band
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
16 jan 2011 12:51 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Volgens mij is dan ook het standaard advies met run flat om bandspanning sensoren te gebruiken.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
16 jan 2011 13:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Dat is niet alleen een advies, is volgens mij verplicht. Met een runflat merk je niet of nauwelijks dat je een lekke band hebt. Je blijft dus lekker doorblazen op de autobahn, dat is niet bepaald veilig.
Overigens heb ik ze van mijn BMW gehaald, wat een lawaaiige en harde rot banden !!!!!! Dan maar even aankl@@%$ten met een slime repair setje.
|
16 jan 2011 13:44 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Kheb ze al een jaar of 5 en nu op mijn tweede BMW, zijn wel stug maar lawaai valt mee Wel moet je redelijk op tijd de banden vernieuwen aan de voorzijde i.v.m. het z.g. zoeken
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 jan 2011 13:49 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Had ze ook onder mijn A8 uit 2005, precies 1 week mee gereden, wat een bagger, hard als bakstenen, geen grip, hoop herrie en trillingen. Rij nu zakelijk klassiek, dus geen runflats meer...
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
16 jan 2011 15:07 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Gisteren nieuwe banden erop laten leggen.
Michilin Sport pilot 255-40-17 N3 ZR (Eur 200,-/st incl. montage/balanceren)
In de korte rit die ik gereden heb , heb ik het gevoel dat hij niet zo stug meer is.
Ik begreep van de bandenhandel dat je run-flat alleen mag gebruiken op auto's waar ze standaard opzitten.
Voor een run-flat band is er een ander afgesteld onderstel en moet de auto een bandendruk sensor hebben die je waarschuwt bij een slappe band.
Voor mij dus geen run-flat meer onder mijn P.
Ik heb mijn opvouwbare reserveband moeten laten vacuumzuigen anders kreeg ik hem niet meer in de kofferbak.
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
Laatst bijgewerkt door Unteed op 25 jan 2011 0:34, in totaal 2 keer bewerkt.
|
23 jan 2011 14:19 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Is dat incl BTW? Waar heb je die vandaan? Ben zo langzaamaan ook toe aan nieuwe achterbanden.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 jan 2011 14:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
dito. op mijn mini cooper s works dan. nog nooit zo'n verbetering gemerkt als toen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jan 2011 14:13 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
die coopert van jou, daar waren wel meer gekke dingetjes mee is dat allemaal bevredigend abgehandlet?
_________________________________________ oud is beter
|
24 jan 2011 14:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Die is toch afgebrand?
|
24 jan 2011 14:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
ja, maar dat had niks met de banden te maken @ Wolf: alle dingetjes tot de brand waren garantie. Na de brand was het ineens mijn schuld. Nee, niet naar tevredenheid afgehandeld... helaas. Sorry voor de topicvervuiling.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jan 2011 15:00 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Heb run flat zomer en winterbanden op de 5 serie. 17" en inderdaad al behoorlijk stug. Heb ook met een 5 op 18" (proef) gereden met run flat en die vond ik gewoon storend hard en stuiterend. Voordelen van run flat wegen voor mij niet op tegen de nadelen, daar moet nog een hoop aan gesleuteld worden.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 jan 2011 19:25 |
|
|
Bboxster
Boxster 2.7 2000Rotterdam
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Voor mij alleen nog maar massief rubberen wielen op de velg gegoten!
|
24 jan 2011 19:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Gaan wel lekker lang mee die massief rubberen wielen. En bijkomend voordeel is dat na een paar jaar flink slijten je topsnelheid steeds hoger wordt Runflats hangen erg van het onderstel af zoals hierboven al eerder vermeld. Op het M-onderstel dat ik nu onder de BMW heb doen ze het bijzonder goed. Maar de cup sport uitvoering die ik eerst had met het standaard sportonderstel voelden de banden duidelijk harder aan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jan 2011 0:17 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Kleiner diameter wiel heeft een kleinere omtrek, dus bij hetzelfde aantal omwentelingen van het wiel zal de auto minder meters afleggen per omwenteling , dus gaat auto langzamer lopen ipv harder
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
25 jan 2011 0:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Ik had het net andersom bedoeld. Bij gelijke snelheid moeten de wielen steeds sneller gaan draaien dus komt er een steeds hogere snelheid op de meter te staan (vandaar )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jan 2011 0:36 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Pfff, dit wordt hogere wiskunde. Een auto heeft maar 1 topsnelheid , als de wielen kleiner worden wordt de topsnelheid toch niet ineens hoger !
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
25 jan 2011 0:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Run flat band tot gort gereden vandaag
Soms hebben we ook wel eens humor hier op het forum. Tuurlijk kan het in de praktijk nooit net zo min als dat je massief rubber banden onder je auto kan leggen en door kan rijden tot de velg Jouw redenering klopt in de praktijk maar daar zal je niet direct iets van merken, al helemaal niet op de snelheidsmeter want die is gekoppelt aan het aantal omwentelingen van de uitgaande as van de versnellingsbak.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jan 2011 0:48 |
|
|