Auteur |
Bericht |
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
16 of 18"
Onder een 993 cabrio, sportonderstel;
beter 16" met verbreders
of
18 " ?
wie kan mij wat zinnigs hierover zeggen?
Alvast bedankt, Remco.
|
21 feb 2005 11:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 16 of 18"
Remco,
Hoezo 16" met verbreders (spacer - neem ik aan) of 18"
De 16" of 18" maat van de velg is de diameter niet de breedte maat
Olaf - 17" -
|
21 feb 2005 11:54 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Als je "inches" bedoeld ... vergeet dan 16" onder een 993 ... veeeeeeeeel te klein en geen gezicht imho.
Dirk
|
21 feb 2005 11:57 |
|
|
F@RGO
|
16 niet schoon
17 beter
18 mooi
19 heel mooi
|
21 feb 2005 12:24 |
|
|
912
|
Over smaak valt niet te twisten....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
21 feb 2005 15:57 |
|
|
horn
PF #57
|
17 inch mooi
18 inch ook mooi
19 inch - aso
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 feb 2005 18:31 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
17 het beste.
18 het mooiste
19 meeste kamp
imho
|
21 feb 2005 19:56 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
volgens porsche mag er geen 18" onder een 993 cabrio en targa, verlagen wordt ook afgeraden (de carros torst te veel).
Mijn 993targa was wel verlaagd en had 18" speedlines.... zeeeeeeeeer mooi, maar na een paar jaar moet je het gekraak van het dak erbij nemen...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
21 feb 2005 20:41 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
21 feb 2005 23:17 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Ok, ok,
over smaak valt niet te twisten, al weet ik niet of 16"cup lelijker zijn dan 18" turbo velgen.
Maar afgezien van mooi, wat zijn de technische feiten?
Breder is eerder aquaplanning?
Lager is eerder velgje tegen de stoep?
Prijsverschil in banden valt wel mee zag ik en op beide sloffen (245 en 295 breed) krijg ik de tiptronic niet aan de slip. Doordat de auto is verlaagd voel ik ook geen verschil in comfort.
Kan iemand technische argumenten geven?
Groet Remco
|
22 feb 2005 9:37 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Is jouw auto verbreed ???? 18" met 275 kon al niet onder de 993 targa zonder de wielen negatief te zetten???? 295 is dan zeker onmogelijk zonder timmerwerk
En waarom 16 of 18"??? waarom dat drastisch verschil?
De cups die op een 964 liggen zijn toch 17" , Olaf schreef dit ook al
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
22 feb 2005 9:49 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
ik heb de auto net gekocht en kan de 16" laten zitten of voor 1250 er 18" onder krijgen, ik dacht 295. Die pastte er goed onder, auto is niet verbreed.
Vandaar dus 16 of 18 en niets ertussen.
|
22 feb 2005 11:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't gaat hier om een 993, dacht ik zo
Originele cups onder een 964 zijn volgens mij 6Jx16" voor en 9Jx16" achter
|
22 feb 2005 11:16 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
op mijn turbo 965(idd) waren de cups 17",
op een 993 spreekt men niet over de naam "cup"
@3.2 :de verwarring is hier dus wel compleet...
post eens een foto over welke keuze van velgen je het nu écht hebt
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
22 feb 2005 12:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Klopt ! Op een turbo van '91-'92 zaten standaard 17"ers. helaas niet standaard op een normale 964
Vanaf '93 schijnt de Tujboo uitgevoerd te zijn met driedelige speedline's 8Jx18 voor en 10Jx18 achter.
993 heeft toch altijd nog Cup-design wielen Cup 2
|
22 feb 2005 13:29 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
295 ???
Welke ET-waarde heeft de velg achter dan?
Moet dan m.i richting 80 lopenof toch een S/4S uitvoering?
295 is trouwens een breedte voor een 996.
Bij de 993 is de max. toch wel 285.
|
22 feb 2005 14:55 |
|
|
Marjon & Berry
kampen
|
|
22 feb 2005 17:18 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
ben net nog even wezen kijken, verward door mezelf,
overdrijven is een kunst,
de 18" zijn 265 breed,
de 16" zijn 245 breed,
sorry voor de verwarring.
|
22 feb 2005 17:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
dacht al.
|
22 feb 2005 18:11 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Mevrouwtje, wel helemaal quoten.
Komt anders zo vervelend over.
|
22 feb 2005 18:13 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Nu zit je op t juiste spoor
En ja 18" met 265 achter en 225 voor is de ideale combi voor 993, loopt niet té hard en oogt super, ivg 16"
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
22 feb 2005 18:38 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nou ...... Cup velgen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 feb 2005 21:41 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
wat zou de prijs mogen zijn voor origineel P setje 18" 265 achter, weet even niet de maat voor, turbolook, dunlop banden met nog 5 mm?
|
23 feb 2005 17:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoe oud zijn de banden
|
23 feb 2005 17:33 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
ik denk dat de banden 1 jaar of wat oud zijn, Dunlop SP of zo, met een V-profiel.
|
23 feb 2005 20:24 |
|
|