Auteur |
Bericht |
Roger
|
remschijven gezocht
Hoi,
ik heb al her en der gezocht, maar niet echt een antwoord gevonden. Ik ga mijn auto voorzien van porsche 911 (964 uit 1991) remmen, maar ik zoek bijbehorende schijven die moeten voldoen aan de volgende eisen:
4*114,3 met een diameter van ongveer 300mm. Is er een model van porsche die deze schijven heeft, of moet kan ik me beter wenden tot een aftermarket leverancier?
Groet
Roger
|
11 jan 2005 12:53 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Re: remschijven gezocht
Heb je ook al eens op Ebay gekeken?
|
11 jan 2005 13:00 |
|
|
Roger
|
Ik weet wel waar ik die remmen kan uithalen, maar ik wil weten of er ook porsches zijn die een steek van 114,3 hebben met 4 gaten ipv 5
|
11 jan 2005 13:05 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Zijn spacers dan géén optie?
|
11 jan 2005 13:28 |
|
|
Roger
|
Weet ik niet, dat probeer ik net uit te zoeken. Ik zit met de dikte van de schijven, vandaar dat ik orginele porsche schijven wil gebruiken
|
11 jan 2005 13:34 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Even een belletje naar Erwin
|
11 jan 2005 13:37 |
|
|
Roger
|
kijk...nu komen we ergens...ik ga eens bellen
|
11 jan 2005 13:40 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
En?...antwoord op je vraag gekregen?
|
11 jan 2005 13:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
porsche schijven hebben allemaal een steek van 5x130
(met uitzondering van de 914/4 en de 924, maar die schijven passen toch niet in de 964 remklauwen )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 jan 2005 15:43 |
|
|
Roger
|
Ze gaan het uitzoeken....
|
11 jan 2005 16:06 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Onder welke auto wil je dat onder vijzelen ???
Dirk
|
26 jan 2005 8:48 |
|
|
(G)T3
914
|
Hoi, mijn auto heeft steek 5x112 en hier komen binnenkort ook porsche remschijven onder. Hiervoor heb je adapterplaten nodig. Ik heb een adres voor je die ze voor ongeveer 200e kan draaien. Voorwaarde is eigenlijk wel dat je dan op porsche wielen gaat rijden...
Verder kun je nog proberen om je schijven om te boren naar 4x114,3 (wat voor auto?!)
_________________________________________ speed up your style...
|
22 feb 2005 20:33 |
|
|
Theo_nr1
|
Roger,
Gokje.. het zal wel een volvo T4 zijn, of?
Ben wel benieuwd naar je oplossing... ik ga ook zo'n projectje ondernemen. Bij de goede auto materialen zaak mag je ook wel in hun afmetingen boek kijken daar staan alle belangrijke maten in (niet dat ze dan ook altijd 100% goed zijn). Op internet vindt je ook veel.. andere optie is om met 2delige rotor's te werken. Kortom het kan altijd.
Zelf het ik 996 HA klauwen voor m'n project. Denk daar iets van 300x28 schijven bij te zoeken. Of zou 28 te krap aan zijn (300x26?)? En 4x98 is de orginele naaf.
// Theo
|
27 feb 2005 0:12 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
en wat ga je met die grote remmen doen dan?
je wielen eerder blokkeren?
rice-rice-baby...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2005 2:26 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Dit wordt weer interessant... Komt me bekend voor
Leg het maar ff uit Jeroen...
Shark
|
27 feb 2005 8:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2005 10:04 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
thanks Eric
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2005 14:43 |
|
|
Theo_nr1
|
Jeroen,
Je verhaal klopt helemaal
Heb het genoegen nog niet gehad om in een 993 te mogen rijden enne remmen, dat zal wel top zijn ja. Bij mijn autotje kan ik de voor wielen wel laten blokkeren ja, flink trappen dat wel als het droog is. De remmen zijn slechts een deel van de ombouw.. inderdaad breeeder rubber komt erop van 185 naar 205 en van 110pk naar 200pk en van zo'n 230x11 schijven naar 300x26? lijkt me een redelijk verhaal, of?
De achterremmen ben ik nog niet uit.. denk dat orgineel wel meer dan goed genoeg is 260x11mm maar de constructie is niet alles dus ga wel een andere klauw zoeken. En een remruk verdeler uiteraard mogelijk ook andere hoofdremcylinder.
Nu nog de afmetingen van een thuiskomertje...
Groeten, Theo
|
27 feb 2005 21:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wavvoor auto gaat het om Theo?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2005 21:50 |
|
|
Theo_nr1
|
Is een Talbot, je kent 'm wel de tegenhanger van de P924.
// Theo
|
27 feb 2005 21:54 |
|
|
RS clone
Carrera 3.2
|
Met een Lotus motor Theo ?
|
27 feb 2005 22:37 |
|
|
Theo_nr1
|
Nee geen Lotus.. zou wel een mooie optie zijn. De motor uit Roger z'n auto hangt er nu in. Of heb je toch een andere auto Roger?
Wie meet er z'n thuiskomertje op voor me? zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=3354
Gegroet, Theo
|
27 feb 2005 23:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Theo,
i.p.v. een moeilijke conversie naar Porsche remmen ben je waarschijnlijk makkerlijker/goedkoper uit met een setje remmen/schijven van AP of Wilwood
Bel eens met Biesheuvel...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2005 23:41 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
ja maar dan staat er geen porsche op
|
28 feb 2005 13:16 |
|
|
Theo_nr1
|
Wilwood / AP / Brembo komt qua conversie op het zelfde neer... er moet een speciale adaptor gemaakt worden voor de klauw en men moet er een remschijf bijzoeken / aanpassen.
Wilwood en AP kom je 2de hands niet gemakkelijk aan, of? Mijn auto is geen sjonnie auto dus zijn geen bestaande conversie's zo te koop. Porsche klauwen kom je 2de hands gemakkelijk tegen want daar moeten schijnbaar toch nog altijd een maatje grooooter onder
Zodoende heb ik een mooi set 2de hands remklauwen van Porsche gekocht. Wellicht overkill maar dat vindt ik niet erg.
Groeten, Theo
|
28 feb 2005 13:35 |
|
|