Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Nieuw remschijven afdraaien 912 / 911
Beste forummers,
Ik heb twee set nieuwe remschijven iets te lang verkeerd bewaart en nu zit er deels roest op. Nu weet ik dat ik ze niet hoef te monteren omdat dit geheid trillingen gaat opleveren.
Kent er iemand een bedrijf in Overijssel waar remschijven kunnen worden afgedraaid? In de buurt van Hengelo zou helemaal perfect zijn.....
Ik heb het zelf al eens laten doen bij een automaterialenzaak bij mij in de buurt maar die hebben de draaibank helaas weggedaan.
Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
27 feb 2012 22:52 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Nieuw remschijven afdraaien 912 / 911
heb dat ook al eens willen laten doen,maar was bijna net zoduur als nieuwe. het uurloon is het probleem. kan je ze niet gewoon lekker opschuren?de rest rem je wel schoon hoor.
gr anton964
|
27 feb 2012 22:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zou wel eens willen zien hoe erg het is, een kunstof schijf op de boormachine kan ook erg helpen.
_________________________________________ remmen is angst
|
27 feb 2012 23:33 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Een beetje roest kan je er wel afschuren,dat geeft geen problemen. Als er echt veel roest op zit is afdraaien zeker een optie,kost hier in de buurt een paar tientjes,en daar heb je geen nieuwe schijven voor. Ben daar niet bekend.
gr Gert
|
27 feb 2012 23:42 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wie doet er nu nog wat voor een paar tientjes? goed adraaien is niet zo gebeurt,en dan bedoel ik goed zodat er dus geen trillingen in zitten. let ook op dat ze er niet teveel afdraaien want ook daar is weer een minium van.
gr anton964
|
28 feb 2012 0:02 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Trillingvrij afdraaien is niet meer werk,dat zit hem in het inspannen op de bank. Op een gewone draaibank is dat misschien wat lastiger,maar op een speciale afdraai bank hebben ze daar adapters voor. En zo'n bank hebben ze vaak bij automaterialen zaken. Als je zegt dat ze alleen de roest er af hoeven te (poetsen) gaat er bijna niets af.
gr Gert
|
28 feb 2012 9:20 |
|
|
Cloaca
|
Klopt, je moet eigenlijk een speciale draaibank hebben met twee beitels die tegelijkertijd verspanen. Dan kun je met één keer inspannen een remschijf afdraaien. En zoals gezegd hoeft er echt geen millimeters af.... gewoon net even schoon draaien....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 feb 2012 9:47 |
|
|
Cloaca
|
Bedrijf gevonden.... redelijk in de buurt.... kan voor 13 euro schijven afdraaien.... Ben je dus voor een kleine 60 euro per set klaar....
|
29 feb 2012 14:32 |
|
|