Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:06

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Sponzig rempedaal 928 '77 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Sponzig rempedaal 928 '77
Hallo,

een tijdje geleden werd bij het lassen aan de bodem van mijn 928 (bj.1977) een remleiding geraakt. Het betrof de leiding linksachter en deze werd dan ook vernieuwd. Na enkele dagen rijden ging het lampje "bremskreis" branden en kreeg ik te maken met een "sponzig" rempedaal. Het sponzige rempedaal en het waarschuwingslampje waren toen ik de wagen pas had al is voor gevallen maar dat werd verholpen toen ik de wagen terug naar de garage bracht voor verschillende kleine herstellingen. Mijn hoofdremcilinder ziet er bijzonder roestig uit en de rubber tussen de remcilinder en het vloeistof reservoir lijkt verduurd. Vervang ik best de hoofdremcilinder of wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

MOD: Type Porsche aan topic titel toegevoegd.

Laatst bijgewerkt door Igordiver op 01 apr 2012 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.

01 apr 2012 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Sponzig rempedaal
Als er iets aan een auto is gerepareerd, en datzelfde systeem geeft kort daarna problemen, dan is de kans groot dat daar een verband ligt.

Ik vermoed eerder dat het systeem nog een keer ontlucht moet worden, omdat er een leiding is vervangen (en er dus lucht in het systeem komt).

01 apr 2012 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Sponzig rempedaal
onlangs ook mijn hele remmelarij gedaan. lijkt inderdaad op lucht in leidingen of remmen. dus in ieder geval ontluchten.

maarreh, als je je twijfels al hebt over je hoofdremcilinder wat let je dan om dat ding te vervangen/reviseren. bij een Porsche is er niets belangrijkers dan een puike reminstallatie........

09 apr 2012 11:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]