Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:28

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Look- alike Cayenne Turbo velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (Belgiƫ)
Bericht Look- alike Cayenne Turbo velgen
Hallo,

Ik zou graag van iemand van jullie een degelijk advies krijgen.
Ik heb een nieuwe Cayenne besteld en deze zal eind juni in productie gaan voor uitlevering medio juli-eind juli.
Ik vind de Cayenne Turbo velgen erg mooi, maar deze zijn bij Porsche enkel te verkrijgen in 21 inch en aan een toch wel astronomische prijs.
Vandaar dat ik de wagen besteld heb met 5-spaaks originele velgen met de bedoeling deze van winterbanden te voorzien en dus tijdens de wintermaanden op te leggen.

Graag zou ik tijdens de zomermaanden look-alikes Cayenne Turbo velgen opleggen van het Italiaanse merk "WSP Italy".
Deze velgen zijn bovendien beschikbaar in 20 duim, wat toch mijn voorkeur wegdraagt.
Indien ik een originele Porsche velg van 20 duim vergelijk met de WSP-Italy velg, dan merk ik dat de ET-waarde verschillend is alsook de breedte "J" van de velg.
Porsche: 9J x 20 ET 57
WSP-Italy: 9,5J x 20 ET 65

1) Kan ik op de WSP-Italy velgen dezelfde banden leggen als op de Porsche velgen?
2) Kan ik deze velgen toepassen of loop ik gevaar bij een technische keuring dat het voertuig niet conform is of erger nog, kan bij een ongeval de verzekering zich terug trekken omwille van de afwijkende waarden van de WSP-velgen?
Mijn vragen zijn misschien vergezocht, maar liever anticiperen dan ...

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Groeten.

17 apr 2012 1:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Look- alike Cayenne Turbo velgen
Mijn eerste vraag zou zijn: wat is je probleem met 21" tov 20", vind je het niet mooi of ben je bang voor rijcomfort ? Beide make mi met dit verschil niet veel uit. Rij zelf Q7 met 22" en rijdt prima.

Ten tweede, maar ik mag en wil niet in je portomonnee kijken maar als je nieuwe Cayenne koopt worden de velgen dan de sluitpost dat je er imitatie op gaat leggen?

Verder technisch gezien en optisch zal verschil tussen 9j en et = 57 en 9.5j en 65 niet erg groot zijn, de ene is 1.25 cm breder maar staat 8mm verder naar binnen, dus bijna gelijk.

Voor bandenkeus maakt niks uit

Hoe het met belgisch keuring zit? Geen idee, maar als ze daar naar kijken dan is het wel vergezocht, zelfde voor verzekering. Voor veiligheid maakt niks uit

17 apr 2012 6:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]